#Inclusion
Opportunities

Topic within Citizens & Living
Jip Gradener, HR at Pakhuis de Zwijger, posted

Vacature: Programmamaker Ruimte & Wonen bij Pakhuis de Zwijger

Senior programmamaker Ruimte & Wonen

Creëer jij graag verdiepende, toegankelijke en inspirerende programma’s die de uitdagingen van stedenbouw aansnijden? Begrijp je het belang van samenwerken met verschillende belanghebbenden om rechtvaardige oplossingen te verkennen voor complexe vraagstukken? Kan je je effectief verhouden tot zowel leefwereld (burgers, maatschappelijk middenveld, activisten, NGO’s) als systeemwereld (overheid, kennisinstellingen, bedrijven), om innovatieve programma's te ontwikkelen rondom wonen, ruimtelijke ordening en duurzaam, creatief en inclusief bouwen?

Solliciteer dan nu voor de functie van senior programmamaker Ruimte & Wonen bij Pakhuis de Zwijger.
Full-time · Pakhuis de Zwijger

Over Pakhuis de Zwijger

Pakhuis de Zwijger maakt meer dan 600 programma’s per jaar over dringende maatschappelijke vraagstukken, met rechtvaardigheid als kernwaarde. We brengen belanghebbenden samen in verschillende formats om gezamenlijk oplossingen te verkennen. Dit doen we met een team van programmamakers, producenten, communicatiemedewerkers en technici.

Wat zoeken we?

Een creatieve en daadkrachtige programmamaker met inhoudelijke kennis van stedenbouw en ruimtelijke ordening. Je hebt het vermogen om effectief te schakelen tussen verschillende belanghebbenden, van lokale gemeenschappen tot zakelijke partners, om vernieuwende programma's te ontwikkelen die het publiek bewust maken van stedelijke en ruimtelijke vraagstukken en transities verder helpen.
Als senior programmamaker draag je bij aan de strategische ontwikkeling van de programmering. Je initieert en onderhoudt partnerschappen, werkt aan opdrachten en stuurt enkele programmamakers en stagiairs aan op jouw thema. Enige ervaring met leidinggeven aan een (klein) team is dus een pré. Door kennis en presentatie heb je inhoudelijk gezag in je werkgebied.

Jouw profiel:

  • Actuele kennis en een stevig netwerk op het gebied van ruimtelijke thema’s.  
  • Strategisch inzicht; ervaring met het onderhouden van samenwerkingsverbanden en het aantrekken van nieuwe (financiële) partners.
  • Creatief, leergierig en vol met originele ideeën.
  • Communicatief sterk (zowel intern als extern) en cultureel sensitief. Je hebt een sterk vermogen om je in anderen te verplaatsen.
  • Beschikbaar voor 40 uur per week waarvan gemiddeld één avond per week voor het draaien van een programma.

Bij Pakhuis de Zwijger hanteren we de CAO Nederlandse podia. Deze functie is ingeschaald in schaal 7 (minimum €3.516 en maximum €4.940), de precieze inschaling is afhankelijk van ervaring en kwalificaties.
Pakhuis de Zwijger is een cultureel-maatschappelijke non-profitorganisatie. Wij streven er naar een grote diversiteit aan identiteiten en ervaringen de ruimte te geven in ons team. Daarom moedigen wij nadrukkelijk mensen van alle culturele en genderidentiteiten en opleidingsachtergronden aan om te solliciteren.

Geïnteresseerd?

Solliciteer vóór maandag 13 mei 2024 via de onderstaande link. Voor vragen kun je contact opnemen met HR-adviseur Jip Gradener via: 06-13626126.
Acquisitie naar aanleiding van deze oproep wordt niet op prijs gesteld.

#Citizens&Living
Rihards Dzelme, Inclusive Cities & AI / Trained Architect and Urbanist , posted

😀Is betrokkenheid van de gemeenschap de moeite waard? Enquête van 1 minuut😀

Featured image

Hallo allemaal, Fijne Donderdag, 😀 (English below)

Wij willen graag begrijpen en leren oof participatie in de gebouwde omgeving de moeite waard is en welke uitdagingen je daarbij bent tegengekomen.
Vul deze enquête van 30 seconden (max. 1 minuut) in en kijk wat andere professionals ervaren.

Thank you,
Playground Team
www.plgrnd.city

----------------
Hello all, Happy Thursday, 😀

We would like to understand and learn if participation in the built environment is worth it and what challenges you have experienced with it.
Please complete this 30-second (max 1 minute) survey and see what other professionals experience.

Cheers,
Playground Team

www.plgrnd.city

Rihards Dzelme's picture #Citizens&Living
Debby Kruit, Advisor Startup Scaleup Ecosystem at Gemeente Almere, posted

Startup Hero Journey Program 2024

Featured image

Join UPALMERE!'s Start-up Hero Journey 2024 and take your start-up to the next level.

Are you based in Almere or are you willing to settle there and are you willing to challenge yourself and investigate how your startup can contribute to a better world and thus scale internationally? Then this is your perfect opportunity to grow and realize your international ambitions.

The Startup Hero Journey program offers a series of inspiring sessions, masterclasses and events from late May to October that immerse you in the world of innovation and entrepreneurship. In our pre-accelerator program, you will not only develop your entrepreneurial potential under the guidance of experts and experienced mentors, but you will also discover new perspectives and join a network of like-minded entrepreneurs. Prepare for a journey that transforms your business and contributes to a more sustainable future.

Program in Dutch.

Debby Kruit's picture #Energy
Neeltje Pavicic, Public Tech, Participation, Community Management at Gemeente Amsterdam, posted

OPEN CALL: Sociale digitale oplossingen gezocht

Featured image

Heb jij ideeën over en kennis van hoe je technologie zou kunnen inzetten als middel om het leven van kwetsbare of gemarginaliseerde doelgroepen in Amsterdam iets makkelijker te maken? Werk je bijvoorbeeld voor een tech bedrijf met ideeën over digitale oplossingen voor deze Amsterdammers? Bekijk dan de 'challenges' op de website van CommuniCity. CommuniCity - Tweede Open Call
De winnende voorstellen krijgen een subsidie van 12.500 euro om hun oplossing te piloten. De deadline is 31 oktober.

In totaal zijn er door zeven Europese steden twintig challenges uitgeschreven. Maximaal 38 voorstellen zullen worden geselecteerd om een pilot uit te voeren.

De challenges in Amsterdam

  1. Hoe kunnen ouders ondersteund worden in (seks)educatie en veiligheid?
  2. Hoe maak je een lokaal betaalsysteem onder inwoners en lokale ondernemers in Amsterdam Nieuw-West toegankelijk en geaccepteerd?
  3. Hoe stimuleer je meisjes in Nieuw-West om te sporten en bewegen?
  4. Hoe betrek je bewoners bij een gemeenschapspaar- en krediet coöperatie die sociale initiatieven in de stad ondersteunt?
  5. Hoe kunnen doven en slechthorenden worden betrokken bij het uitzenden van informatie over het openbaar vervoer?
  6. Hoe pas je een bestaande technologische oplossing aan voor een specifieke groep?

Voor uitgebreide beschrijvingen van alle challenges en informatie over de beoordelingscriteria, voorwaarden en het aanmeldproces, ga naar CommuniCity - Tweede Open Call

CommuniCity wordt gefinancierd door de EU.

#DigitalCity
Rosa Tibosch, Community manager , posted

Stagiair social media voor Amsterdam Donut Coalitie

Featured image

Ben jij gepassioneerd over A) de donuteconomie B) Amsterdam en C) heb je communicatie & sociale media skills? Dan zijn we op zoek naar jou en jij naar ons! De Amsterdam Donut Coalitie is namelijk op zoek naar een gedreven social media stagiair. Of je nu de voorkeur geeft aan een deeltijd- of voltijds stage, wij staan open voor beide opties. Bovendien bieden wij een maandelijkse vergoeding van 400 euro voor voltijd!
 
Dit is jouw kans om hands-on ervaring op te doen en direct impact te maken. Je zult in contact komen met pioniers en betrokken raken bij tal van inspirerende projecten en activiteiten in Amsterdam. Bovendien word je onderdeel van een ervaren team dat je begeleidt bij o.a. branding en vormgeving. Als kers op de taart krijg je de kans om bij te dragen aan het Donut Festival en internationale samenwerkingen!
 
Jouw verantwoordelijkheden omvatten onder andere:

  • Het beheren van de contentkalender
  • Twee keer per week posts plaatsen op LinkedIn en Instagram
  • Het verzorgen van een maandelijkse nieuwsbrief
  • Het verder ontwikkelen van onze LinkedIn- en Instagram-kanalen
  • Het publiceren van nieuwsitems op onze website
  • Het uitwerken van een promotiestrategie voor het jaarlijkse Donut Festival

 
We waarderen jouw eigen ideeën en inbreng en staan altijd open voor jouw suggesties! 
 
Ben je geïnteresseerd? Stuur dan snel een e-mail naar Rosa Tibosch: connect@amsterdamdonutcoalitie.nl met een korte motivatie en je cv.
 
#AmsterdamDonutCoalitie #DonutEconomie #DonutAmsterdam #AmsterdamDonut #DoughnutEconomics #DoughnutEconomy #DEAL  #Stage #Stagiair #Intern #SocialMedia

Rosa Tibosch's picture #Citizens&Living
Beth Njeri, Digital Communications Manager at Metabolic, posted

Vacancy: Marketing and Communications Manager

Featured image

Are you passionate about sustainability and making a positive impact on the world? Do you believe in the power of communication to drive systemic change? Then Metabolic's MarComms & Design Team is looking for someone like you to support our work in Dutch and English!

Join our dynamic and multicultural team to work on innovative communication strategies that break down the complexities of sustainability and inspire action. As a brand advocate, you'll network to form media and communications partnerships that accelerate our impact and guide your teammates to create large-scale campaigns with high relevance and reach.

Excited about this opportunity? Submit your application OR circulate it widely to your networks.

#greenjobs #vacancy #sustainability

Beth Njeri's picture #Citizens&Living
Catalina Iorga, Content Lead at Amsterdam Impact (City of Amsterdam) , posted

Amsterdam entrepreneurs and SMEs invited to join Impact Deals and become more sustainable

Featured image

Are you an Amsterdam-based entrepreneur, or do you work for an SME? And do you want to make your company more sustainable? Then draw up a proposal for an Impact Deal before 24 February and receive support from the City of Amsterdam.

What is an Impact Deal?

The City of Amsterdam (Amsterdam Impact) is looking for 10 Amsterdam companies that want to take concrete steps in 2023 towards becoming more sustainable or increasing their social impact.

In an Impact Deal, the entrepreneur and the municipality agree to increase that company's impact by, for example, reducing CO2 emissions by 30 per cent or hiring five job seekers at a distance from the labour market.

The deal must be as concrete as possible, and the entrepreneur should define goals, activities and outcomes. The municipality provides support by offering access to its network and consultations on topics such as financing and access to European funds.

Who is behind the Impact Deals project?

Amsterdam Impact and MKB Amsterdam are the initiators of Impact Deals. The project is part of Local Green Deals, created by the European Commission's Intelligent Cities Challenge.

Want to learn more and submit your Impact Deal proposal?

Visit the Impact Deals page (in Dutch) on the website of the City of Amsterdam.

Catalina Iorga's picture #Citizens&Living
Samara Zuckerbrod, Sustainability Policy , posted

Climate Actions Systems is #hiring a remote Executive Director AND a remote Climate Project Manager!

Featured image

Climate Action Systems is a non-profit organization uniting efforts to resolve the climate crisis by creating a powerful network of impact. Our Planet app is a platform that connects its users with people, ideas and resources to help them make progress toward their climate goals. Our mission is to reverse climate change in a single generation through the connective and catalyzing power of Planet. Our focus is on community activation—creating effective collaboration among disparate groups and individuals pursuing a climate goal that none can reach alone.

Learn more about each position below. 

Executive Director description: https://lnkd.in/gCimme83

Climate Project Manager description: https://lnkd.in/gxAJYgkK

We look forward to your application 😄

Samara Zuckerbrod's picture #Citizens&Living
Loulou Leupe, Project and Communications Manager at Closer Cities, posted

Participate in the '5 questions to' series about your research

Featured image

🔄 How shareable is urban knowledge? Through scientific research, the Closer Cities urban initiative focuses on 'barriers and boosts' of knowledge sharing: what hinders it, what stimulates it, and how can we use these insights in optimizing knowledge sharing?

Closer Cities seeks to answer these questions. We are motivated by the urge to share what's shareable. It is our mission to make knowledge that is currently “invisible”, tied to its origin and unrecognized by the larger urban community, visible and shareable. In the end, we strongly believe that a better exchange and use of urban knowledge and experience can have a significant positive societal impact.

'5 questions to' series
As part of the platform, we showcase the extensive array of existing urban research. We developed the ‘5 questions to’ series in which we ask researchers and scientists to briefly reflect on their research (project) and the shareability of their insights by answering five questions.

How to participate
Closer Cities is calling all scientists to participate in our '5 questions to' series. The insights you share via the five questions form will be published on the Closer Cities website. Accordingly, you contribute to our aim of optimizing the shareability of knowledge. In turn, we would like to give you the opportunity to share insight from your research. Interested in participating? Fill out the five questions here.

Would you like to discover all five question interviews on our platform? Check them out here.

About Closer Cities
The Closer Cities urban research project (2021-2030) aims to contribute to achieving the UN Sustainable Development Goals (SDGs). We focus on the optimization of cocreating and sharing urban knowledge. In order to get a better understanding of this process, we need to know what stimulates it and what hinders it. Or, in short, what are the barriers and boosts?

Any questions? Contact us!

Loulou Leupe's picture #Citizens&Living
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

New European Bauhaus: applications open for the 2022 Prizes

Featured image

Applications for the 2022 New European Bauhaus prizes are open. Following the success of the first prizes that received more than 2,000 applications last year, the 2022 edition will celebrate new inspiring examples of the transformations the initiative wants to bring about in our daily lives, living spaces and experiences. As in the first edition, the New European Bauhaus prizes 2022 will award young talents' ideas as well as existing projects for sustainability, inclusiveness and aesthetics bringing the European Green deal to people and local communities.

Prizes will be awarded to projects and ideas that contribute to beautiful, sustainable and inclusive places, in four categories:

  • Reconnecting with nature;
  • Regaining a sense of belonging;
  • Prioritising the places and people that need it most;
  • Fostering long-term, lifecycle and integrated thinking in the industrial ecosystem.

Applications are open until 28 February 2022 at 19:00 CET.

For more information and to submit your application visit: https://prizes.new-european-bauhaus.eu/

Cornelia Dinca's picture #Citizens&Living
Jet van Eeghen, Online communications advisor at Amsterdam Economic Board, posted

Vacatures voor Projectmedewerker en een Secretaresse

Featured image

Vind jij het leuk om met verschillende acties tegelijkertijd bezig te zijn? Ben je goed in plannen, een denker én een doener? En ook nog eens heel handig met allerlei programma’s en tools? Amsterdam Economic Board zoekt een Projectmedewerker zoals jij voor 32-40 uur per week. Stuur ons uiterlijk 24 januari je CV en motivatie.

House of Skills is op zoek naar ondersteuning op administratief en organisatorisch vlak. Ben jij een goede Secretaresse, houd je van werken in een hecht team met heel verschillende mensen en zoek je een baan voor 32 uur per week? Reageer dan uiterlijk maandag 17 januari.

Jet van Eeghen's picture #DigitalCity
Arjan Koning, Community Manager Responsible IT at Amsterdam University of Applied Sciences, posted

Fellowship responsible IT for artistic researcher or artist

The Responsible IT research group at the Amsterdam University of Applied Sciences is offering a fellowship to an artistic researcher or an artist, aiming to create fresh future-oriented perspectives on digitization and public values.
For your call for proposal see the following link.

Arjan Koning's picture #DigitalCity
Jet van Eeghen, Online communications advisor at Amsterdam Economic Board, posted

Gezocht: Stagiair(e) strategie-team

Featured image

Vanaf september 2021 hebben wij een stageplek voor een initiatiefrijke, meewerkende stagiair(e). Heb jij zin in een stage binnen het strategie-team waar je verschillende partijen leert kennen en je onderzoek doet naar innovatie voor een slimme, groene en gezonde toekomst van de Metropool Amsterdam? Dan zoeken we jou!

Het strategie-team van de Amsterdam Economic Board doet onderzoek naar drie maatschappelijke transities in de regio: Energie, Circulair en Digitaal. We werken met toekomstscenario’s en organiseren kennissessies om het gesprek over de toekomst van de economie te voeren met ons netwerk. Daarnaast verbinden we kennisinstellingen, overheden en bedrijven in de regio op strategisch niveau en stimuleren we innovatieve samenwerking tussen hen.

Klinkt dat als een uitdaging die jou goed ligt: Lees dan alles over deze stage-vacature.

Jet van Eeghen's picture #Citizens&Living
Jet van Eeghen, Online communications advisor at Amsterdam Economic Board, posted

Gezocht: Stagiair(e) Communicatie en Events

Featured image

Ben je bezig met een opleiding op het gebied van Communicatie en de organisatie van Events? Zoek je een leuke stage op een uitdagende plek op het Marineterrein in Amsterdam? Bij de Amsterdam Economic Board werk je mee aan een leefbare omgeving in de Amsterdamse metropoolregio. In ons team krijg je veel mogelijkheden om te leren, je verder te ontwikkelen en je netwerk te vergroten. Grijp deze kans aan en reageer op deze vacature.

Jet van Eeghen's picture #Citizens&Living
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Gezocht: (junior) Communicatie- en Programmamedewerker

Featured image

Wil jij je inzetten voor betere straten, buurten en steden? Ben jij thuis in de wereld van communicatie, social media en community management? En heb je affiniteit met stedelijke innovatie?

Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Voor ons kernteam (bestaande uit 6 mensen) zijn wij op zoek naar een:

(junior) Communicatie- en programmamedewerker

Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.

Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding.

Wat ga je doen?
Je voert de communicatie- en communitystrategie actief uit door het maken van content, het schrijven van nieuwsbrieven, beheren van onze social media kanalen en het organiseren van events. Je bent veel in contact met de partners en andere organisaties binnen het netwerk van ASC.

Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het transitiepad Mobiliteit & Logistiek en legt verbindingen met de community. Ook breid je het netwerk uit met relevante organisaties en innovatieve projecten. De communicatie- en programmamedewerker werkt nauw samen met het gehele smart city team en legt verantwoording af aan de communicatiemanager. Daarnaast heb je een aantal programma ondersteunende taken.

Taken
• Je beheert onze social media kanalen, geeft inzage in de statistieken en onderneemt actie op basis van de data.
• Je onderhoudt het dagelijks contact met de leden van onze community op www.amsterdamsmartcity.com
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je organiseert en draagt bij aan evenementen voor partners en ons bredere netwerk in de regio en communiceert hierover.
• Je coördineert, onder begeleiding, je eigen transitiepad: Mobiliteit & Logistiek en monitort voortgang van projecten en legt verbindingen.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners en communityleden
• Je voert ondersteunende programma taken uit, zoals het vormgeven van presentaties en zorgdragen voor documentatie en het bijhouden van het CRM systeem.

Profiel:
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Opleiding op gebied van communicatie of vergelijkbaar
• 1-2 jaar werkervaring
• Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
• Ervaring op het gebied van online communicatie, community management en/of projectondersteuning
• Affiniteit met innovatie en stedelijke ontwikkelingen, met het thema Mobiliteit & Logistiek in het bijzonder
• Type aanpakker, zelfstandig, communicatief sterk en flexibel.
• Gedreven in het creëren van maatschappelijke waarde

Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.

We zoeken iemand voor 32-40 uur per week.  Salarisindicatie o.b.v. 40 uur: €2.900 - €3.400 bruto excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.

Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 17 april naar: info@amsterdamsmartcity.com. De eerste gesprekken zijn op 20 en 21 april. Voor meer informatie over de functie kun bellen met Menouschka Plugge via 06-43752636.

Hopelijk spreken we elkaar snel!

Amsterdam Smart City's picture #Energy
Jacobine Zwaan, Smart Cities advisor at Netherlands Enterprise Agency (RVO), posted

Vacature: RVO zoekt Smart Cities adviseur

Wij zijn op zoek naar een optimist die gemotiveerd is om ‘Smart City ondernemerschap’ te bevorderen. Ons werk is door Corona veranderd, maar uiteindelijk draait het nog steeds – en steeds meer – om ondanks complexe processen te blijven streven naar vernieuwing en opschaling.

Reageren voor: 14 april 2021

#DigitalCity
Anonymous posted

Direct bijdragen aan de energietransitie in Amsterdam Zuidoost? Check deze vacature!

Featured image

** Expert user-experiments in Urban Living Labs **
Are you our skilled #projectmanager that knows how to activate local stakeholder engagement, act as an intermediary between stakeholders & innovation partners and facilitate the research process to create innovative future-proof energy systems? If this sparked your interest, take a look at the link below.

#Citizens&Living
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge

Featured image

Building on Tommy Hilfiger’s sustainability vision to Waste Nothing and Welcome All, the third edition of the global Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge strives to amplify and support black, indigenous, and people of colour (BIPOC) entrepreneurs who are working to advance their communities and foster a more inclusive future of fashion.

Interested startups and scaleups are invited to submit project proposals that focus on creating an inclusive fashion value chain. Finalists will be invited to develop their project plans with the support of dedicated Tommy Hilfiger and external subject-matter experts. With coaching from an experienced pitch coach, finalists will pitch their final concept to a prestigious jury panel and associate audience at the global Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge final event, which will be held in early 2022.

Winners will receive:

  • Up to €200,000 and a chance at an additional €15,000 prize for winning the “Audience
  • Favorite Vote”
  • Year-long mentorship with Tommy Hilfiger’s internal experts globally, and access to
  • Tommy Hilfiger’s network brand association
  • A place on the INSEAD Social Entrepreneurship Program (ISEP)
  • Year-long INSEAD mentorship

Startup and scaleup-stage businesses developing solutions that have a positive social impact on the fashion value chain can apply until 8 March 2021.

Henrike Slob's picture #Citizens&Living
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

Bloomberg Cities Mayors Challenge

The 2021 Global Mayors Challenge is the farthest reaching, most ambitious to date. After uncovering the 50 most innovative urban solutions in the wake of COVID-19, the Challenge will award 15 grand prize winners $1 million each—to help cities implement their breakthrough ideas and, ultimately, to spread those ideas to other cities on a global scale.

The 2021 Global Mayors Challenge is open to all cities with populations greater than 100,000 residents. All eligible cities must RSVP to the competition and submit a completed application no later than 21 March 2021.

Cornelia Dinca's picture #Citizens&Living