Jaarverslag Amsterdam Smart City 2023

Featured image

Het was weer een bijzonder jaar voor Amsterdam Smart City. We hebben interessante gesprekken gevoerd, hebben connecties gemaakt en samenwerkingen gefaciliteerd en daarmee de vier transities waar we aan werken weer een stukje vooruit geholpen.

We hebben ook grote stappen gemaakt in de doorontwikkeling van Amsterdam Smart City, we hebben met elkaar een nieuwe naam gekozen, hebben er drie geweldige nieuwe partners bij, en hebben een nieuw onderdeel toegevoegd aan ons programma.

Met ons team en het netwerk hebben we het afgelopen jaar veel bereikt, en daar zijn we best een beetje trots op. Daarom delen we via deze weg graag ons jaarverslag van 2023. Hierin is meer te lezen over onze events en alle onderwerpen die dit jaar zijn behandeld door ons netwerk, tijdens werksessies, deepdives, Data Dilemma's, en de langer lopende challenges.

Hieronder lees je de highlights en mocht je dieper willer duiken, lees dan het volledige jaarverslag 2023!

Highlights

• Het netwerk heeft zich in 2023 uitgebreid met 3 nieuwe partners; Hieroo (kennispartner), Flatland (kennispartner) en SPIE NL (bedrijf)
  • Naast diverse andere vraagstukken hebben we vier challenges structureel beetgepakt: Mobiliteitsrechtvaardigheid, lokale energiesystemen, mensvaardige digitalisering en de ondergrondse infrastructuur.
  • Samen met onze kennispartners hebben we de Kennissessies toegevoegd aan ons programma. Als start van de demodag krijgen kennispartners hierbij de mogelijkheid om partners mee te nemen en te inspireren rond relevante theorie voor het (samen)werken aan transities.
  • Het team heeft een start gemaakt met het meten en in kaart brengen van de impact van onze challenges en werksessies.
  • Samen met Havas Lemz is de herpositionering en nieuwe naamgeving uitgewerkt. De naam Amsterdam InChange en het bijbehorende narratief wordt in 2024 doorgevoerd.
  • Samen met Stuurgroep+ en ons nieuwe kwartiermakers-team werken we aan toekomstscenario’s voor een open innovatieplatform voor de regio.
  • De doorontwikkeling van ons platform en website krijgt vorm met de gecreëerde Mock-up. Deze is met input van, onder andere, gebruikers van ons platform ontworpen.

Wil je volledig in de programmering van 2023 duiken? Klik dan snel door voor het Jaarverslag 2023!