#Social entrepreneurship
Opportunities

Topic within Citizens & Living
Arpad Gerecsey, Director/Chief Innovation Officer/Board member at A Lab Amsterdam, posted

Stichting A Lab zoekt een Community Collega

Featured image

A Lab is een gemeenschap van 300 creatieven, technologen en sociale ondernemers aan het IJ. Voor en met hen organiseren wij evenementen, verhuren ruimte en brengen we partners uit cultuur, wetenschap, overheid en maatschappij samen.

Wij zijn een Broedplaats zonder winstoogmerk en zoeken een gepassioneerde en ervaren community collega die ons team van vier komt versterken.

Zin in? Klik dan op de link hieronder.

Arpad Gerecsey's picture #Citizens&Living
Justine Kontou, PR & Communication at Space and Matter, posted

Space&Matter is op zoek naar een onderzoeker

Featured image

Over Space & Matter
Space&Matter is een Amsterdams ontwerpbureau voor ruimtelijk en strategisch ontwerp in de gebouwde omgeving. Met een integrale benadering werken wij aan complexe opgaven van gebouw tot gebiedsontwikkeling. Duurzaamheid en maatschappelijke impact staan hierbij altijd centraal. Je kent ons misschien van circulaire broedplaats De Ceuvel, Het Sweets Hotel (in de Amsterdamse brugwachtershuisjes) en de drijvende wijk Schoonschip.

Naast deze Amsterdamse projecten, die over de hele wereld bekendheid hebben verworven, werken wij internationaal aan projecten die een steentje bijdragen aan een circulaire maatschappij en een inclusieve leefomgeving.

Met onze projecten, concepten en initiatieven willen wij echt game-changing zijn en bijdragen aan een duurzame toekomst. Wij werken daarom graag voor maatschappelijk betrokken opdrachtgevers maar initiëren ook onze eigen projecten en ‘ventures’ waarbij wij samenwerkingen aangaan met gelijkgestemde partners.

Naast Space&Matter bevat ons ecosysteem: Common City Development, BoomBuilds, CrowdBuilding and Sumowala.

Samen hebben we de missie om voor 2030 één miljoen vierkante meter “binnen de Donut” te krijgen en nogmaals één miljoen vierkante meter nieuwe natuur te ontwikkelen.

Ben jij er klaar voor om als Researcher van Space&Matter aan onze missie bij te dragen?

R&D bij Space&Matter
Matter is de R&D tak van Space&Matter. Hier analyseren we het systeem achter de gebouwde omgeving en ontwikkelen we tools en methoden die mensen, organisaties en ideeën bij elkaar brengen om de leefbaarheid van steden te verbeteren, nu en in de toekomst. We richten ons op de commons, coöperatieve modellen, community land trust, circulariteit, tools voor digitale governance, sociale en ecologische meetinstrumenten en de donuteconomie in de gebouwde omgeving.

Ons onderzoek sluit vaak aan bij subsidieprogramma's waarmee we onze inspanningen kunnen financieren en bovendien verwachten we dat met de verschuiving naar circulaire en sociaal inclusieve benaderingen in de gebiedsontwikkeling we een toename zullen zien van de vraag naar onze kennis en tools.

We hebben momenteel een klein, toegewijd team en we zijn klaar om onze impact te vergroten.

Over de rol
Als onderzoeker breng je structuur aan in de maatschappelijke uitdagingen in de gebouwde omgeving en gebruik je wetenschap, logica en praktijkervaring om deze te ontleden in praktische, schaalbare oplossingen. Het is jouw taak om kennis te vergaren over eigendomsmodellen en bestuursprocessen en deze te vertalen naar heldere tools en instrumenten voor projectontwikkelaars, architecten, gemeenten en burgers.

Jouw verantwoordelijkheden omvatten:

  • Schrijven en aanvragen van subsidies (in NL en EU)
  • Ontwikkelen van “thought leadership” over onze meest relevante thema's (Coöperatief model, Community land Trust-model, bestuursmodellen, circulariteit in de gebouwde omgeving)
  • Onze kennis over de commons implementeren in nieuwe concepten voor gebouwen en gebieden
  • Presentaties geven voor verschillende doelgroepen
  • Artikelen schrijven en publiceren over het onderzoeksdomein
  • Opbouwen van een sterk netwerk met de academische wereld en kennisinstituten

Over jou

  • Je bent nieuwsgierig en wilt de systemen achter de bouwomgeving begrijpen
  • Je stelt mensen centraal en kunt goed in teamverband werken
  • Je hebt misschien een achtergrond in sociale geografie, economie
  • Je houdt van leren. Je begrijpt de waarde van experimenteren en je bent niet bang om fouten te maken. Je bent je bewust van wat je niet weet.
  • Je bent proactief en betrouwbaar. Je neemt verantwoordelijkheid voor wat je begint.
  • Je maakt graag plezier!

Wat we echt willen zien

  • Kennis over onze meest relevante thema's (samenwerkingsmodel, Community land Trust-model, bestuursmodellen, circulariteit in de gebouwde omgeving)
  • Vloeiend Nederlands en gevorderd niveau Engels in woord en geschrift
  • Ervaring als onderzoeker
  • Ervaring met het schrijven en succesvol aanvragen van subsidies (in NL en EU)
  • Ervaring met het geven van presentaties voor verschillende doelgroepen

Waar we extra blij van worden

  • Relevante ervaring met betrekking tot stedelijke ontwikkeling en circulariteit
  • Ervaring met het ontwikkelen van methoden, processen en tools

Wat we bieden

  • Een gedreven team van internationaal en multidisciplinaire team;
  • Een informele, ongedwongen maar energieke werksfeer;
  • Veel verantwoordelijkheid en de vrijheid om je eigen ideeën te ontwikkelen;
  • Een fijne werkplek in Amsterdam Noord met uitzicht op Schoonschip;
  • Dagelijks een gezonde lunch & regelmatige team borrels/uitjes;
  • Marktconform salaris, 25 vakantiedagen + 5 flexdagen
  • 32 uur/week of fulltime contract
  • Bij voorkeur vanaf juni 2022

Solliciteer
Wil je als Onderzoeker ons team komen versterken ? Dan komen we graag met je in contact! Solliciteer via deze link.

Justine Kontou's picture #Citizens&Living
Ioannis Ioannidis, Entrepreneurship Program Associate at AMS Institute, posted

AMS Startup Booster 2022 - Open call for applications

Featured image

The AMS Startup Booster is a business idea development and validation program hosted by AMS Institute, aiming to help aspiring entrepreneurs turn their gut feeling into a business. The entrepreneurs are expected to pursue an impact-driven startup in the field of urban tech.

When:
| Applications should be submitted no later than March 20th |

The program will then start in April and run until June, lasting over 3-months. The format will be hybrid, mainly digital, and where possible live at the AMS Institute (Marineterrein, Amsterdam). The program is most effective when all teams are fully committed so during the aforementioned time period there is a minimum requirement of 16 hours per week for each member.

Program:
AMS Startup Booster's core consists of 6 workshops focusing on customer discovery and problem-solution fit. During these workshops, the following topics will be addressed:

  • Team fit
  • Market segmentation & Customer personas
  • Value Proposition & Business Model Canvas
  • Hypotheses testing & Experiment design
  • Pitching

In addition, a series of complementary masterclasses, peer-to-peer discussions and coaching sessions will be provided to the selected startups. We will close off with a DEMO DAY where the teams will get to showcase their business ideas and MVPs to a panel of experts and entrepreneurs.

Prizes:
For the 2 winning teams, AMS Startup Booster will offer in-kind prizes of 3K euros worth, which will include the following elements:

  • Ongoing mentoring by business development experts
  • A dedicated office/working space for the next 5 months
  • Business promotion & exposure
  • Access to a makerspace and prototyping experts
  • Designing a real-life experiment in a living lab to further test the business idea
  • Access to a large ecosystem of academics, city officials, private and public organizations.

In addition, connections with other programs and potential investors will be made.

For whom?
We are looking for ambitious students, researchers, and young professionals who have an awesome business idea that could impact city live and solve metropolitan challenges. Please note we are looking for teams not a single founder.

Registration:
apply for the AMS Startup Booster via this form. Applications should be submitted no later than March 20th.

Ioannis Ioannidis's picture #SmartCityAcademy
Jantien van der Laan, Marketing Manager Amsterdam Impact at Gemeente Amsterdam, posted

Boost je Buurt | Challenge voor impact ondernemers | Meld je aan!

Featured image

Ben jij een Amsterdamse ondernemer met impact? Doe dan mee aan de buurtchallenge Boost je Buurt!

Voor Boost je Buurt selecteren Amsterdam Impact en Impact Hub Amsterdam per stadsdeel of stadsgebied 3 à 4 (startende) impact ondernemers die werken aan de maatschappelijke uitdagingen in de stad.

Deze 24 tot 32 ondernemers uit Centrum, Nieuw-West, West, Noord, Oost, Zuidoost, Zuid en stadsgebied Weesp winnen een ondernemersprogramma ter waarde van €2.500,- en maken kans op een aanvullend ontwikkelbudget van €2.500,-, €5.000,- of €7.500,-. Tijdens de finale op 30 juni worden er drie juryprijzen én drie publieksprijzen uitgereikt.

De Boost je Buurt inschrijving start op 10 januari. De deadline voor het aanmelden voor Boost je Buurt is 25 februari 23.59 uur.

Meer informatie en aanmelden kan via amsterdam.nl/boost-je-buurt.

Jantien van der Laan's picture #CircularCity
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

CIRCO TEXTILE TRACK

Featured image

Ben jij ondernemer in de textielbranche en benieuwd naar circulaire business kansen voor jouw bedrijf?

In februari 2022 organiseert de CIRCO HUB Noord-Holland een track omtrent textiel hergebruik & recycling waarin je onder begeleiding concrete stappen zet in het (her)ontwikkelen van nieuwe, circulaire producten, diensten of businessmodellen.

Meer weten en circulaire kansen ontdekken? Neem dan snel een kijkje en meld je aan voor deze driedaagse CIRCO Track.

CIRCO Hub Noord-Holland bestaat uit Impact Hub Amsterdam, Noorderwind, Stichting Circulair West en Natuur en Milieufederatie Noord-Holland en draagt bij aan het verspreiden van kennis over circulair ontwerpen en ondernemen. Door het aanbieden van verschillende CIRCO Tracks helpen we MKB in diverse sectoren om nieuwe circulaire ondernemingskansen te ontwikkelen.

Henrike Slob's picture #CircularCity
Hede Razoky, Accountmanager Upcyclecentrum at Gemeente Almere, posted

Ruimte zoekt bevlogen, startende circulair ondernemer

Featured image

Goed nieuws: er komt per 1 februari een bedrijfsruimte vrij in het Upcyclecentrum.
Voor het Upcylcecentrum in Almere zoeken we een startende ondernemer met een geweldig plan voor een onderneming dat bijdraagt aan onze lokale circulaire economie.

De afgelopen jaren is Almere uitgegroeid tot één van de koplopers van de circulaire economie in Nederland, en het Upcyclecentrum is daar een belangrijk onderdeel van. Bedrijven en overheden vanuit de hele wereld komen naar Almere om te zien hoe wij de circulaire economie vormgeven.

Het Upcyclecentrum bestaat uit drie onderdelen: recyclingperron, ondernemers en belevingscentrum. Op het recyclingperron zamelen we grondstoffen droog in. De gevestigde ondernemers in het Upcyclecentrum mogen deze gebruiken. De ondernemers laten in hun bedrijfsruimte zien wat zij doen met deze grondstoffen. Afgelopen 3 jaar hebben verschillende ondernemers zoals “Ruik”, ‘’SEEFD’’, “Unravelau” en “Ruig & Geroest” al geprofiteerd van deze kans. En er is weer plaats voor een nieuwe startup om eenzelfde ontwikkeling door te kunnen maken.

Wil jij een vliegende start maken met jouw onderneming? Of ken je zo’n ondernemer?

Stuur dan uiterlijk 30 december jouw businessplan naar ons toe via het inschrijfformulier op onze website: almere.nl/upcyclestartups.

#CircularCity
Caroline Beelen, Community Manager GO!-NH at GO!-NH, posted

Schrijf je in voor de GO!-NH versnellingsprogramma's

Featured image

Ben jij een  MKB’er, start-up of scale-up die wil bijdragen aan een schone, duurzame en gezonde wereld? Dan weet je als geen ander hoe lastig het soms kan zijn om je idee of product aan de man te brengen. En je bent niet de enige! Provincie Noord-Holland heeft speciaal voor ondernemers zoals jij het GO!-NH versnellingsprogramma ontwikkeld om je te helpen bij het op de markt brengen en opschalen van jouw innovatieve, duurzame product of dienst. Ons doel is om jou te helpen impact te maken op de maatschappij!

GO!-NH biedt drie verschillende trajecten die aansluiten bij de fase en omvang waarin je bedrijf zich bevindt: het Accelerator traject voor start-ups, het Growth traject voor bedrijven die in de volgende fase zitten en willen groeien, en het Scale traject voor  scale-ups en  grotere MKB bedrijven die nieuwe markten aan willen boren.

In 3 tot 6 maanden word je verder geholpen met trainingen, tools en professionele coaching door experts. GO!-NH zorgt er ook voor dat je jouw innovatie kunt presenteren aan serieuze investeerders, partners, potentiële klanten en andere relevante partijen in de markt.

Ook meedoen?
Er zijn al meerdere succesvolle edities van GO!-NH afgerond, en maar liefst 100 bedrijven hebben met hulp van GO!-NH inmiddels hun duurzame innovaties versneld kunnen ontwikkelen. Om mee te doen moet je aan een aantal voorwaarden voldoen.

Je bedrijf is actief in Noord-Holland én in een van de volgende sectoren:

  • Energietransitie
  • Duurzame Mobiliteit
  • Duurzame landbouw en voedsel
  • Circulaire Economie

Daarnaast wordt van je verwacht dat je gedurende het traject (die tussen de 3 en 6 maanden duurt) tijd en mankracht kan vrijmaken voor je deelname. Veel ondernemers gingen je voor en allemaal zijn ze het erover eens: alle tijd die je erin steekt krijg je dubbel en dwars terug!

Caroline Beelen's picture #SmartCityAcademy
Chiara Rusconi, posted

Looking for entrepreneurs who want to transform the food system!

Featured image

Are you passionate about transforming the food system? Would you like to be supported in finding a co-founder and co-build a business that accelerates the transition to a regenerative food system?

Fresh Ventures Studio is looking for entrepreneurs to build new ventures for a regenerative food system. Fresh supports you to find a co-founder & build an impact-driven business in this space. Apply now for their upcoming 4-month pre-team, pre-idea Venture Builder Programme.

In the program, you'll:
• Meet your co-founder & dream team
• Work on opportunities based on thorough systemic analysis. Co-found a company structured for maximum scalable impact
• Make a supported leap

• Gain access to committed capital, sector knowledge, industry leaders and launching customers that want to see you succeed

Application deadline
No hard deadline. We accept individuals on a rolling basis, so the earlier you get your application in the better.

More information
Find more information about the programme at freshventures.eu

Apply here!

Chiara Rusconi's picture #Citizens&Living
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Apply for Business Developer Position at Impact Hub Amsterdam

Featured image

JOUW ROL

We zoeken iemand die deze business development ondersteunt. Je identificeert trends, kansen en behoeftes, breidt de sales funnel uit en schrijft sterke offertes. Je werkt nauw samen met de verschillende team leads in het uitvoeren en versterken van de commerciële strategie gericht op bestaande en nieuwe klanten.

Je bent zowel praktisch als strategisch en analytisch ingesteld. Je vindt het leuk om nieuwe relaties op te bouwen met klanten en partners. Je duikt in de diverse impact thema’s waar Impact Hub zich mee bezighoudt en ontwikkelt daar nieuwe kansen voor. Ervaring en een netwerk op het gebied van circulaire economie, duurzaam voedsel, sociale inclusie of duurzame mode is een pré.

VERANTWOORDELIJKHEDEN

  • Nieuwe leads verzamelen, analyseren en contact mee leggen, mogelijkheden voor diensten zien en hier voorstellen voor ontwikkelen. 
  • Versterken en vullen van de sales funnel, en versterken van de outbound sales activiteiten
  • Offertes inhoudelijk en financieel uitwerken, op basis van RFP voorwaarden en input vanuit relevante bronnen
  • Marketing van onze diensten versterken 
  • Sales proces beheren

VEREISTEN

  • 3+ jaar ervaring in business development en B2B sales; werken met MKB en corporates en (duidelijke interesse in) impact startups
  • ervaring met lead generation en gedreven door hoge kwaliteit in de uitvoering
  • ervaring in het vergroten van conversieratio’s
  • ervaring in het schakelen tussen startup en corporate jargon
  • ervaring met het schrijven van winnende offertes, inclusief budgetten
  • gemotiveerd door het werken in een snelle, ondernemende omgeving en het aangaan van gesprekken met nieuwe contacten
  • in staat om onder druk en met deadlines te werken
  • bewezen netwerk van (impact) bedrijven en financieringslandschap in Nederland
  • vloeiend Nederlands en Engels spreken en schrijven.

FUNCTIE SPECIFICATIES

  • Beschikbaar voor 24-32 uur per week 
  • Salaris is marktconform, gebaseerd op ervaring en capaciteiten
  • Contract: we beginnen met een zes maanden contract, met de intentie om dit te verlengen op basis van de gerealiseerde prestaties
  • Leidinggevende: CFO, je maakt onderdeel uit van het ‘business team’.

Impact Hub Amsterdam staat voor gelijke kansen; diversiteit en inclusie zijn integraal onderdeel van onze strategie. In ons team staat samenwerking en ondersteuning voorop en we bieden ruimte voor groei en het ontwikkelen van initiatieven.

SOLLICITATIEPROCES

Stuur je sollicitatie naar amsterdam.admin@impacthub.net!

  • Curriculum Vitae
  • Brief waarin je uitlegt waarom jij en Impact Hub Amsterdam voor elkaar zijn voorbestemd
  • Een voorbeeld van jouw werk; een pitch of voorstel dat je hebt geschreven (specifieke details mag je verbergen)
Henrike Slob's picture #SmartCityAcademy
Robin Masereeuw, Speaker curator , posted

TEDxAmsterdam is looking for sustainable entrepreneurs

Featured image

Are you a sustainable entrepreneur and would you like to take that next step? TEDxAmsterdam is looking for initiators of disruptive innovations and concrete ideas that fit our planet's future needs; social and/or environmentally. We offer 1-on-1 mentorship, business & storytelling workshops, pitch coaching and presentation design. And the chance to present on a TEDx stage.

Who are our pioneers?

The Impact Program is suitable for people from all walks of life with an ambitious and entrepreneurial nature. It specifically caters to those in need of guidance to jumpstart benevolent solutions within the Amsterdam region. We are not talking about idealistic dreams and utopian fairy tales but rather initiators of disruptive innovations and concrete ideas. We like to call these great minds “Pioneers”.

The criteria

  • All pioneers(s) or team members must be at least 18 years old
  • The pioneer needs to have a concrete, actionable business idea or product
  • A genuine excitement to have a positive impact within Amsterdam and beyond
  • Each pioneer must demonstrate unwavering commitment to work on their business idea
  • Each pioneer must make a commitment to spend around 2 to 3 hours a week at the program; e-learning, online and offline coaching, home work
  • Available in Oct/Nov/Feb for a monthly offsite event
  • The Pioneer is comfortable enough to speak at a TEDx event in English

For the idea to be suitable, you will want to keep in mind about whether you:

  • Found a problem worth solving
  • Have a viable business model (problem/solution fit) for the product/service
  • Have conducted market and competitor research
  • Are fully committed to continue with the startup development
  • Have a proof of concept or Minimum Viable Product in place or working on it
  • Have already some traction

Sign up for the TEDxAmsterdam Impact Program and let us help you bring your idea(s) to life. Apply before October 3rd.

Robin Masereeuw's picture #Citizens&Living
Marije Wassenaar, Program Manager New Business Innovations at AMS Institute, posted

AMS Startup Booster '21- Open for applications

Featured image

The AMS Startup Βooster is an idea validation program focusing on the creation of startups that want to make an impact on city life and solve metropolitan challenges.

Do you have, or know someone who has, a great idea on urban challenges and want(s) to fast-track it to the next level? Then join our team of sustainability experts and business enthusiasts and we will help you boost your idea into a business.

Open for applications until August 29
The application form will remain open until August 29. The first week of September, we will select our top teams to join our program and coaching sessions.

September 2021 – December 2021
The program consists of six sessions, accompanied by peer-to-peer discussions and coaching sessions. All sessions will take place on Monday afternoons. We aim to bring the start-ups to the level where they have eliminated uncertainties, done a thorough customer discovery, formed a strong team and can venture out with a solid pitch and a minimum viable product. The sessions will be primarily online due to the uncertainty of COVID19, but when possible we will also have some live sessions at our institute in Amsterdam.

Note from ASC: Have a question? Let’s hear it in the comments.

Marije Wassenaar's picture #DigitalCity
Philip Ehrhorn, Co-founder and CTO at The Great Bubble Barrier, posted

Vacature: PR & Communicatie Coördinator

Featured image

The Great Bubble Barrier zoekt een PR & Communicatie Superster om haar persverzoeken, evenementen en social media activiteiten te leiden! Ben je een gemotiveerd en creatief persoon die er naar uitkijkt om een impact te maken? Dan kijken wij er naar uit om jou te spreken!

  • 40 uur per week
  • Startdatum: Zo snel mogelijk
  • Instapniveau

Waarom we bestaan
Plastic vervuiling is een wereldwijd probleem. Zelfs met de aanwezigheid van een geavanceerde afvalinfrastructuur zitten kanalen en rivieren nog steeds vol met plastic vervuiling. Dat is de reden waarom we The Great Bubble Barrier gestart zijn.
Het is onze missie om plastic vervuiling in rivieren en kanalen tegen te gaan voordat het onze oceanen bereikt… met bubbels! Door plastic afval vroegtijdig op te ruimen, minimaliseren we de negatieve impact op het milieu. Werken bij The Great Bubble Barrier betekent dat je samen met ons werkt aan schonere oceanen.

Wat ga jij doen
Als PR & Communicatie Coördinator ben je verantwoordelijk voor het opbouwen van de reputatie van onze organisatie door middel van persberichten, evenementen en social media:
1. Overzicht bewaren en managen van PR aanvragen – Verspreid onze missie!

  • Managen pers & media aanvragen 
  • Coördineren van persevenementen 
  • Creëren en schrijven van persberichten 
  • Coördineren van interviews met onze directeuren
  • Vooruitgang rapporteren door middel van verschillende KPI's (Key Performance Indicators)

2. Manage onze social media kanalen – laat de wereld het echte probleem zien plus wat wij doen!

  • Content creatie
  • Community management
  • Creëer en publiceer onze nieuwsbrief

3. Coördineer nieuwe projectlanceringen – Laat ons shinen!
Plan en coördineer projectlanceringen van nieuwe Bubble Barriers met alle verschillende partijen, inclusief pers & opdrachtgevers
4. Website input & bewaken brand identiteit
Je werkt nauw samen met de Marketing & Communicatie directeur en je zult ook betrokken zijn bij het vaststellen van onze PR & Communicatie strategie. Meer bubbels – minder plastic!

Vaardigheden & vereisten

  • Bachelor of Master degree in Business, Marketing of Communicatie
  • Professionele of vrijwilligerservaring in een vergelijkbare rol
  • Uitstekende schrijf- en storytelling vaardigheden. In staat om boeiende berichten op te stellen voor gebruik in persberichten en social media, zowel in het Engels als Nederlands. 
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden zowel in het Engels als in het Nederlands
  • Gestructureerde en georganiseerde mentaliteit maar evengoed flexibel en responsief
  • Vaardigheden in Adobe Indesign, Illustrator, & Photoshop
  • Een teamspeler die eigenaarschap kan nemen voor projecten en taken, waarbij de samenwerking niet uit het oog wordt verloren en onderlinge afhankelijkheden beheerd worden 
  • Een intrinsieke motivatie om het probleem van plastic vervuiling op te lossen!

Wat bieden wij
We zijn een jong en snel groeiende start-up die zich inzet om de gezondheid van onze oceanen en rivieren te verbeteren!
Je gaat met ons mee op onze missie in een team van gepassioneerde mensen in een leuke werkomgeving. Flexibele werktijden, laptop, 25 vrije dagen, ruimte voor je innovatieve ideeën, personeelskortingen, gratis lunch en gezellige borrels op ons dakterras (als het leven weer normaal is!).
Salaris indicatie: € 2.100 - 2.600  bruto.
Doordat we een social enterprise zijn worden onze winsten direct terug geïnvesteerd in onze missie en komt het geboden salaris mogelijk niet overeen met dat van commerciële entiteiten.

Reageren?
Herken je jezelf in deze omschrijving? Stuur ons je CV en motivatiebrief (in het Engels) naar hr@thegreatbubblebarrier.com
Vertel ons waarom je graag bij The Great Bubble Barrier wilt werken en deel vooral voorbeelden van persberichten en/of social media content (Nederlands of Engels) als je deze hebt uit het verleden!

Vragen?
Bezoek onze website voor meer informatie over The Great Bubble Barrier of neem contact op via hr@thegreatbubblebarrier.com

Philip Ehrhorn's picture #CircularCity
Teska Drosten, Communicator at Waag, posted

Waag zoekt een Communicator

Featured image

Waag is op zoek naar een Communicator (tijdelijke vervanging zwangerschapsverlof) voor de onderzoeksgroep Make. Ben jij een kei in communicatiestrategie, contentcreatie en wetenschapscommunicatie? En heb je een passie voor kunst, technologie en wetenschap?

Functie: communicator 32-40 uur (tijdelijke vervanging zwangerschapsverlof)
Afdeling: interface
Fysieke locatie: Amsterdam - Huis de Pinto

Samenvatting
Jij bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van scherpe communicatiestrategieën met gevoel voor actualiteit, doelgroepen en creativiteit. Ook vertaal jij complex onderzoek naar behapbare en toegankelijke content die een brede doelgroep aanspreekt.

Missie
Making technology & society more open, fair and inclusive.

Waag
Waag is een culturele organisatie en stichting in het centrum van Amsterdam met ongeveer 60 medewerkers. We werken op het snijvlak van samenleving, kunst en technologie. De organisatie heeft een open werkcultuur en streeft ernaar een afspiegeling te zijn van de samenleving.

We onderzoeken urgente maatschappelijke vraagstukken en werken aan praktische oplossingen. Hiervoor werkt Waag samen met lokale, landelijke en internationale partners.

Interface
Interface, een afdeling met 10 mensen, verzorgt de communicatie over de activiteiten van Waag. Dit team vormt de schakel tussen de onderzoeksgroepen van Waag en de buitenwereld. Hiervoor werken wij nauw samen met collega’s uit onze onderzoeksgroepen.

Wil je meer weten? Check dan de volledige vacature op de website van Waag.
Solliciteren kan tot 30 mei 2021.

Teska Drosten's picture #DigitalCity
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Gezocht: (junior) Communicatie- en Programmamedewerker

Featured image

Wil jij je inzetten voor betere straten, buurten en steden? Ben jij thuis in de wereld van communicatie, social media en community management? En heb je affiniteit met stedelijke innovatie?

Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Voor ons kernteam (bestaande uit 6 mensen) zijn wij op zoek naar een:

(junior) Communicatie- en programmamedewerker

Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.

Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding.

Wat ga je doen?
Je voert de communicatie- en communitystrategie actief uit door het maken van content, het schrijven van nieuwsbrieven, beheren van onze social media kanalen en het organiseren van events. Je bent veel in contact met de partners en andere organisaties binnen het netwerk van ASC.

Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het transitiepad Mobiliteit & Logistiek en legt verbindingen met de community. Ook breid je het netwerk uit met relevante organisaties en innovatieve projecten. De communicatie- en programmamedewerker werkt nauw samen met het gehele smart city team en legt verantwoording af aan de communicatiemanager. Daarnaast heb je een aantal programma ondersteunende taken.

Taken
• Je beheert onze social media kanalen, geeft inzage in de statistieken en onderneemt actie op basis van de data.
• Je onderhoudt het dagelijks contact met de leden van onze community op www.amsterdamsmartcity.com
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je organiseert en draagt bij aan evenementen voor partners en ons bredere netwerk in de regio en communiceert hierover.
• Je coördineert, onder begeleiding, je eigen transitiepad: Mobiliteit & Logistiek en monitort voortgang van projecten en legt verbindingen.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners en communityleden
• Je voert ondersteunende programma taken uit, zoals het vormgeven van presentaties en zorgdragen voor documentatie en het bijhouden van het CRM systeem.

Profiel:
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Opleiding op gebied van communicatie of vergelijkbaar
• 1-2 jaar werkervaring
• Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
• Ervaring op het gebied van online communicatie, community management en/of projectondersteuning
• Affiniteit met innovatie en stedelijke ontwikkelingen, met het thema Mobiliteit & Logistiek in het bijzonder
• Type aanpakker, zelfstandig, communicatief sterk en flexibel.
• Gedreven in het creëren van maatschappelijke waarde

Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.

We zoeken iemand voor 32-40 uur per week.  Salarisindicatie o.b.v. 40 uur: €2.900 - €3.400 bruto excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.

Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 17 april naar: info@amsterdamsmartcity.com. De eerste gesprekken zijn op 20 en 21 april. Voor meer informatie over de functie kun bellen met Menouschka Plugge via 06-43752636.

Hopelijk spreken we elkaar snel!

Amsterdam Smart City's picture #Energy
Anonymous posted

Amsterdam Track No Waste Challenge | What Design Can Do

Featured image

Creatives, have you signed up for the #NoWasteChallenge yet? This global design competition is looking for exciting, design-driven solutions to waste and consumerism. And it’s ready for your application!

As small as it may be, the Netherlands has been a powerful trading nation for centuries. This continues today, with its capital acting as an international hub for creativity, tech and finance. It is called ‘a distribution country’ for a reason: large sums of money are involved in the import and export of goods and e-commerce is booming. But the long chains that characterise this international trading system often results in high amounts of overproduction and waste.

Within this system, multinationals and big corporations seem to have the most control. Because clothing, goods and food are produced on such a large scale, big companies have a cost advantage over small entrepreneurs. This makes it difficult for local designers and producers with more sustainable initiatives to get their foot in the door. Instead, the Netherlands is outsourcing the production of almost everything (except food) in exchange for low costs, resulting in goods and clothing of increasingly poor quality, that quickly end up as waste.

Submissions can be anything from sustainable fashion, to landscape design, digital tools, or new tech. Winning ideas will be made into a reality with €10.000 in funding, a development programme co-created with Impact Hub and plenty of publicity.

👉  Learn more via What Design Can Do and apply online by 20 April: http://nowaste.whatdesigncando.com/

#CircularCity
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Closed: Administratieve en Secretariële Ondersteuning voor de Amsterdam Economic Board & Amsterdam Smart City

Featured image

Wil jij je inzetten voor een slimme, groene en gezonde Metropoolregio Amsterdam? Kom dan Amsterdam Smart City & de Amsterdam Economic Board versterken.

De Board werkt samen met besluitvormers, innovatiemanagers en changemakers binnen bedrijven, kennisinstellingen en overheden aan een slimme, groene en gezonde toekomst van de Metropool Amsterdam.

Amsterdam Smart City is een open innovatieplatform en bestaat uit een publiek privaat partnership én een internationale community. Amsterdam Smart City is onderdeel van de Amsterdam Economic Board.

Voor onze organisaties (bestaande uit zo’n 20 mensen) zijn wij op zoek naar administratieve en secretariële ondersteuning.

Wat ga je doen?
• Agendabeheer: inplannen (groeps)afspraken, inclusief (digitale) ruimtes
• je beheert de e-mail box en handelt, waar mogelijk, de correspondentie zelfstandig af
• administratieve taken zoals bijhouden crm-systeem
• overige secretariële werkzaamheden

Wie ben jij?
• Je hebt ervaring met secretariële ondersteuning.
• Je wilt met jouw ervaringen bijdragen aan een slimme, groene en gezonde Metropoolregio Amsterdam
• Je hebt een flexibele, servicegerichte en proactieve instelling
• Je bent accuraat en discreet
• Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

Wat bieden wij?
Je kan per direct beginnen en we zoeken iemand voor 12 uur per week. We waarderen je eigen inbreng en enthousiasme. Wij bieden de plek aan tegen een nette vergoeding.

Interesse gewekt?
Vind je dit allemaal goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je cv en een korte motivatie z.s.m. naar: info@amsterdamsmartcity.com Voor meer informatie over de functie kun je bellen met Menouschka Plugge via 06 43 75 26 36. Hopelijk spreken we elkaar snel!

Amsterdam Smart City's picture #Citizens&Living
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge

Featured image

Building on Tommy Hilfiger’s sustainability vision to Waste Nothing and Welcome All, the third edition of the global Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge strives to amplify and support black, indigenous, and people of colour (BIPOC) entrepreneurs who are working to advance their communities and foster a more inclusive future of fashion.

Interested startups and scaleups are invited to submit project proposals that focus on creating an inclusive fashion value chain. Finalists will be invited to develop their project plans with the support of dedicated Tommy Hilfiger and external subject-matter experts. With coaching from an experienced pitch coach, finalists will pitch their final concept to a prestigious jury panel and associate audience at the global Tommy Hilfiger Fashion Frontier Challenge final event, which will be held in early 2022.

Winners will receive:

  • Up to €200,000 and a chance at an additional €15,000 prize for winning the “Audience
  • Favorite Vote”
  • Year-long mentorship with Tommy Hilfiger’s internal experts globally, and access to
  • Tommy Hilfiger’s network brand association
  • A place on the INSEAD Social Entrepreneurship Program (ISEP)
  • Year-long INSEAD mentorship

Startup and scaleup-stage businesses developing solutions that have a positive social impact on the fashion value chain can apply until 8 March 2021.

Henrike Slob's picture #Citizens&Living
Jantien van der Laan, Marketing Manager Amsterdam Impact at Gemeente Amsterdam, posted

Boost je Buurt | Challenge voor impact ondernemers

Featured image

Ben jij een Amsterdamse impact ondernemer die werkt aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen of ben je bezig met een businessplan? Doe mee aan de buurtchallenge door Amsterdam Impact i.s.m. de stadsdelen. Win een ondernemersprogramma door Impact Hub Amsterdam t.w.v. €2.500 en maak kans op een aanvullend ontwikkelbudget van €2.500, €5.000 of €7.500. Schrijf je in voor 24 februari via amsterdam.nl/boostjebuurt en kom naar de informatiebijeenkomst op 4 februari van 16-17u.

Steeds meer ondernemingen zetten zich in voor een betere wereld. Ook in Amsterdamse buurten groeit het aantal ondernemingen die werken aan uitdagingen als een betere leefbaarheid en het welzijn van de bewoners. Met de challenge Boost je Buurt wil gemeente Amsterdam dit ondernemerschap verder versterken.

Bij Boost je Buurt zoeken we per stadsdeel 3 à 4 impact ondernemers die werken aan maatschappelijke uitdagingen in de stad. De selectie vindt plaats aan de hand van criteria zoals de mate van impact en het verdienmodel.

Jantien van der Laan's picture #Citizens&Living
Jennifer Drouin, Community Manager at Amsterdam University of Applied Sciences, posted

COMMUNICATIE STAGE BIJ DE AMSTERDAM DONUT COALITIE

Featured image

Een stage waarin je toegang krijgt tot HET netwerk van de donut economie en positieve impact maakt. Dat wil jij toch ook?

De Amsterdam Donut Coalitie is hard aan het groeien en krijgt veel nationale en internationale aandacht. Daarom zijn we op zoek naar een communicatie stagiair die het netwerk naar een hoger niveau kan tillen.

Full-time, 400 EUR vergoeding per maand, locatie: Amsterdam (digitaal)

Neem contact op met Jennifer Drouin j.j.drouin@hva.nl

Jennifer Drouin's picture #Citizens&Living