#Textiles & fashion

Topic within Circular City
Jantien van der Laan, Marketing Manager Amsterdam Impact at Gemeente Amsterdam, posted

Boost je Buurt | Challenge voor impact ondernemers | Meld je aan!

Featured image

Ben jij een Amsterdamse ondernemer met impact? Doe dan mee aan de buurtchallenge Boost je Buurt!

Voor Boost je Buurt selecteren Amsterdam Impact en Impact Hub Amsterdam per stadsdeel of stadsgebied 3 à 4 (startende) impact ondernemers die werken aan de maatschappelijke uitdagingen in de stad.

Deze 24 tot 32 ondernemers uit Centrum, Nieuw-West, West, Noord, Oost, Zuidoost, Zuid en stadsgebied Weesp winnen een ondernemersprogramma ter waarde van €2.500,- en maken kans op een aanvullend ontwikkelbudget van €2.500,-, €5.000,- of €7.500,-. Tijdens de finale op 30 juni worden er drie juryprijzen én drie publieksprijzen uitgereikt.

De Boost je Buurt inschrijving start op 10 januari. De deadline voor het aanmelden voor Boost je Buurt is 25 februari 23.59 uur.

Meer informatie en aanmelden kan via amsterdam.nl/boost-je-buurt.

Jantien van der Laan's picture #CircularCity
Caroline Beelen, Community Manager GO!-NH at GO!-NH, posted

Masterclass Impact Business Modelling 

Featured image

Op confronterende, inspirerende en energieke wijze ondervinden deelnemende bedrijven wat de uitdagingen en kansen zijn van vernieuwende businessmodellen met maatschappelijke en ecologische impact. De wereldwijde economie en maatschappij is in transitie en wij hebben hierin een rol te spelen. Maar hoe is de vraag…  Met praktische cases wordt duidelijk wat er daadwerkelijk nodig is voor de duurzame groei van een bedrijf en vergroten van de impact op de wereld.
De workshopleider is Nick Stevens.

15.00u - 17.00u
Aanmelden kan via https://go-nh.nl/agenda/

Caroline Beelen's picture Masterclass / workshop on Feb 8th
Caroline Beelen, Community Manager GO!-NH at GO!-NH, posted

Masterclass Growth Mindset / Scale-Up DNA

Featured image

Deze Masterclass is voor startups en innovatieve MKB-bedrijven die zich met hun baanbrekende innovaties in de groeifase bevinden. Zij hebben al tractie door omzet uit klanten en/of pilots. Ondernemers maken kennis met de succesvoorwaarden voor groei. Denk hierbij aan focus op herhaalbaarheid en schaalbaarheid van product/service, businessmodel, team, infrastructuur, verkoop en organisatie.

15:00 – 16:30
Aanmelden kan via https://go-nh.nl/agenda/

Caroline Beelen's picture Masterclass / workshop on Jan 31st
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

CIRCO TEXTILE TRACK

Featured image

Ben jij ondernemer in de textielbranche en benieuwd naar circulaire business kansen voor jouw bedrijf?

In februari 2022 organiseert de CIRCO HUB Noord-Holland een track omtrent textiel hergebruik & recycling waarin je onder begeleiding concrete stappen zet in het (her)ontwikkelen van nieuwe, circulaire producten, diensten of businessmodellen.

Meer weten en circulaire kansen ontdekken? Neem dan snel een kijkje en meld je aan voor deze driedaagse CIRCO Track.

CIRCO Hub Noord-Holland bestaat uit Impact Hub Amsterdam, Noorderwind, Stichting Circulair West en Natuur en Milieufederatie Noord-Holland en draagt bij aan het verspreiden van kennis over circulair ontwerpen en ondernemen. Door het aanbieden van verschillende CIRCO Tracks helpen we MKB in diverse sectoren om nieuwe circulaire ondernemingskansen te ontwikkelen.

Henrike Slob's picture #CircularCity
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Demo Day - No Waste Challenge

Featured image

You're invited the No Waste Challenge 2021 Demo Day organized by What Design Can Do & Impact Hub Amsterdam!

About this event

We are very delighted to invite you to the Demo Day of the No Waste Challenge 2021, taking place on: Thursday 10th of February at 16:00 CET, organized by What Design Can Do and Impact Hub Amsterdam.

After taking part in the half-year Development Programme, 16 winning teams of the No Waste Challenge will present their project, business case, their ambitions and their biggest needs moving forward, such as funding to scale-up, strategic partners, launching customers and specific expertise.

Get to meet these amazing creative entrepreneurs and enter in conversations with them in different breakouts. We promise you, you’ll leave the digital space inspired and engaged!

RESERVE YOUR (ONLINE) SPOT HERE!

The No Waste Challenge called on creative entrepreneurs and designers all over the world to submit innovative, design driven solutions to the catastrophic waste issues the world is facing. From the more than 1400 entries, an international jury of design and climate experts selected the most professional, promising creative startups that submitted the most impactful and feasible design driven innovations to join the challenge’s development programme.

Henrike Slob's picture Online event on Feb 10th
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Meet the members of Amsterdam Smart City! Anne-Ro Klevant Groen: ‘It’s very rewarding to work on a solution with Fashion for Good’

Featured image

Anne-Ro Klevant Groen is Marketing and Communications Director at Fashion for Good, a platform that connects established fashion brands with startups.

“Ever since I was a little girl, fashion has been my passion. But I also know that the fashion industry has a large, negative impact on people and our environment. We need to transform our current take-make-waste model into a circular fashion system. For me, it is very rewarding to work on solutions via Fashion for Good.

We connect sustainable and innovative startups to corporate fashion companies and manufacturers such as Adidas and C&A. Many startups have fantastic ideas for more sustainable fashion, but they don’t yet have the network or financial resources to connect with large companies. Others want to know more about intellectual property or marketing. Our mentors help these startups with tailor-made programs based on their maturity.

Corporations invest in us to help us do our jobs, but they also dedicate teams and time to our programmes. We help them with impact assessments so they can see where they will be most effective, and then we connect them to the startups that fit their goals. C&A, for example, was part of a pilot that used blockchain technology to improve transparency in the organic cotton industry. The technology helps trace the origin of organic cotton, similar to what is already being done with coffee and cocoa. Tommy Hilfiger has collaborated with a startup that makes vegan leather from the pectin in apples. We are also starting our own foundational pilot projects, including one with chemical recycling and another that’s working on developing circular polybags for clothes, such as the bags that are wrapped around our clothing when we order from webshops.”

The Amsterdam ecosystem
“Amsterdam offers us plenty of opportunities. It is a very creative city and home to many of the large fashion house’s headquarters. There’s also a good startup and investment climate. We have a co-working space in the heart of Amsterdam for innovative, sustainable fashion startups and freelancers. It’s a large open space where individuals or companies can rent desks and connect to other members of the Dutch circular fashion ecosystem. We always have some space available, so feel free to contact us if you want to be part of our network.

We are also working on an education program for MBO schools to ensure that the fashion industry’s future workforce understands the need to get rid of that take-make-waste model.

For consumers, we have the Fashion for Good Museum on the Rokin in Amsterdam, where we want to educate visitors so they can make better fashion choices. The museum industry is still fairly new to us, and we would like to get in touch with parties that can help us reach more people. Ultimately, it is consumers who either have to buy less or get to know more about the sustainable apparel our partners are developing, make better decisions and demand a better product.

We publish what we learn about sustainable clothing and textiles in our website’s Resource Library. It’s accessible to everyone—free of charge—so startups don’t have to waste valuable time reinventing the wheel. By working together better, we work more efficiently and can accelerate our transformation to a circular fashion system.”

If you’d like to get in touch with Anne-Ro, you can find her on this platform.

This interview is part of the series 'Meet the Members of Amsterdam Smart City'. In the next weeks we will introduce more members of this community to you. Would you like show up in the series? Drop us a message!

Interview and article by Mirjam Streefkerk

Amsterdam Smart City's picture #CircularCity
Jasmyn Mazloum, Communicatie at Gemeente Almere, posted

Circulair ondernemen voor het MBK / Blunder Breakfast Almere

Featured image

BLUNDER BREAKFAST - Circulaire ondernemers uit Almere geven je concrete voorbeelden van hoe circulair ondernemen er uit kan zien en vertellen over de dingen waar zij tegenaan zijn gelopen.

Na een eerste editie eerder dit jaar, gaan we verder met een tweede reeks workshops over circulair ondernemen. In de eerste sessie horen we de verhalen van Almeerse ondernemers die hun blunders en successen met ons delen. Welke keuzes hebben zij gemaakt en wat zouden zij anders hebben gedaan?

Wat kun je verwachten?
•    Een informele bijeenkomst met leuke verhalen en leerzame ervaringen uit het Almeerse duurzame bedrijfsleven
•    Netwerken met andere Almeerse ondernemers
•    Leuke start van een boeiende reeks onder het genot van een kopje koffie en zoete broodjes om je dag mee te beginnen!

De Blunder Breakfast  is onderdeel van een reeks bijeenkomsten, georganiseerd door Van Loof in opdracht van de Gemeente Almere. Deze bijeenkomst is op woensdag 22 september en duurt van 10:00 tot 12:00, in het World Trade Center in Almere. Het adres is P.J. Oudweg 4, 1314 CH, Almere. Het WTC ligt naast het station en is daarom makkelijk bereikbaar met het openbaar vervoer, er zijn ook diverse parkeergarages in de buurt.

Zien we je daar? Meld je aan of lees meer via de link!

Jasmyn Mazloum's picture Masterclass / workshop on Sep 22nd
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

CIRCO | Call for partners

Featured image

Impact Hub Amsterdam is officieel CIRCO Hub van Noord-Holland. Dit betekent dat wij CIRCO Tracks voor MKB’ers gaan organiseren om innovatie binnen diverse circulaire thema’s te versnellen.

Heb jij een suggestie voor een goed thema of onderwerp? Dan komen we graag met jou in contact! Denk aan producten in bijvoorbeeld sectoren als bouw, textiel, plastics en voedsel.

Wil jij voor jouw bedrijf en/of branche een stappenplan en nieuwe visie omtrent circulaire ondernemingskansen ontwikkelen? Neem contact op.

Meer informatie over CIRCO en contactgegevens vind je op onze website > https://bit.ly/CIRCOhub

Circo Hub Noord-Holland is een initiatief van Impact Hub Amsterdam, Circulair WestNoorderwind en Natuur en Milieufederatie Noord-Holland.

Henrike Slob's picture #CircularCity
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Experience, posted

Fashion for Good Masterclass Karim Adduchi

Featured image

Join this masterclass with fashion designer Karim Adduchi and discover how one drawing connected hundreds of people worldwide.

Tickets: fashionforgood.com/karim-adduchi

About this event

Hybrid event: join virtually or in person at the Fashion for Good Museum!

The natural world has always been a source of inspiration for the fashion world, with designers continuously looking to nature for colours, textures, forms and materials.

In our upcoming masterclass, fashion designer, illustrator and co-founder of the World Makers FoundationKarim Adduchi, will talk about bridging the gap between art and fashion, connecting different cultures and the key components in his work: heritage, craftsmanship and nature.

We’ll be covering a day in the life of Karim, and addressing questions such as:

  • In what way does his work take care of people and the planet?
  • How to balance sustainability and commerciality?
  • What you, as a consumer, can do to have a positive impact?

If you have any questions for Karim, please make sure to submit them in advance or ask them live during the Q&A!

AGENDA:

16.45 Doors open for in-person attendees
17.00 Doors close for in-person attendees
17.00: start event & welcome
17.05: deep dive by Karim Adduchi
17.40: Q&A
18.00: end of event

Masterclass / workshop on Sep 9th
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Experience, posted

Fashion for Good Masterclass: designing with nature (Hybrid)

Hybrid event: join virtually or in person!

The Creative Directors of BOTTER and Nina Ricci, will take you into a deep dive on the relationship between nature and designing fashion.

Since forever, collections are based on the galaxy, designs based on fungus, floral application or leopard print accessoires - nature is a massive source of inspiration for the fashion industry.

Lisi Herrebrugh and Rushemy Botter take this a level up. Their BOTTER manifesto says:

“(...) We care about fashion, as the golden daughter of all arts. We care about nature, as the golden mother of all arts. Without nature, no arts, nothing. Without the sea, no human, no us. (...)”

The BOTTER Coral Nursery, an organization that actively works on reviving the coral reef, and using innovative materials, such as the ocean waste plastic materials, for their collections is part of their mission to make a change in the industry.

Nature is not only their inspiration to create fashion, but also their drive.

Join the masterclass to learn more about their thought processes for creating fashion for BOTTER and Nina Ricci, struggles they’ve come across and their ultimate dreams.

Some questions that will be answered:

What does a day in the life of Lisi and Rushemy look like?

When and how did nature start influencing their work?

What is their biggest source of inspiration?

Are there assessments to be made between nature and commerciality?

What can you, as a consumer, do to make a positive impact?

If you have any questions for Lisi and Rushemy, please make sure to submit them or ask them during the Q&A!

AGENDA:

16.00: start event & welcome by FFG

16.05: deep dive by Lisi Herrebrugh & Rushemy Botter

16.40: Q&A

17.00: end of event

Masterclass / workshop on Aug 12th
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Experience, posted

FASHION FOR GOOD MUSEUM LAUNCHES AUDIO TOUR

Featured image

From Wednesday July 28th, the Fashion for Good museum features a new audio tour narrated by Dutch rapper Dio. In the tour, visitors can listen to Dio explain the rise of fast fashion, why sustainable fashion is so important for people and planet, and what kinds of natural materials can be used to create the fashion of the future. The tour is in Dutch and is free to all visitors to the sustainable fashion museum on the Rokin in Amsterdam.

The Fashion for Good Museum audio tour is made possible with the support of the Kickstart Cultuurfonds.

#CircularCity
Anonymous posted

Ready to meet the winners of the No Wast Challenge and their ground-breaking ideas?

Featured image

Ready to meet the winners of the WDCD No Waste Challenge? Earlier this evening, a total of 16 ground-breaking ideas were selected for the top prize, representing a wide range of strategies for reducing waste and its impact on the planet. Each winning team will now gain access to €10.000 in funding and an extensive development programme designed to launch their ideas into action.

“The quality and range of entries we’ve seen in this Challenge is remarkable,” comments Richard van der Laken, co-founder and creative director of What Design Can Do. “In a turbulent year, it’s particularly inspiring to see that the creative community is willing and able to break away from decades of linear thinking and bad design. I’m hopeful that others in the industry will follow their lead.”

Revolutionizing the the taking and making
The winners were determined by an international jury who reviewed every project from a list of 85 high-potential nominees.  Among the ideas to take home the top prize are solutions that focus on the production process – aiming to revolutionise the taking and making of all the things we use and eat. Sustrato (Mexico), for example, combines traditional craft, contemporary design and waste from the pineapple industry to develop a range of sustainable bioplastics. Modern Synthesis (UK) makes use of a similar waste stream, this time from apple farms, to feed microbes that grow fully circular fibers for the fashion industry.

Adressing the underlying problem of consumerism
Meanwhile, other winners are unified by their desire to uproot entire value systems. These projects are looking to prevent waste by addressing the underlying problem of consumerism. Reparar.org (Argentina) for example, is a service which connects individuals to local cobblers and repair shops, working to promote a culture of care and the right-to-repair. Similarly, Project R (Japan), is a community centre that empowers citizens to learn about circular techniques and lifestyles. Together, these winners suggest inventive ways for us to reconcile what we want with what the planet needs. In doing so, they also help to redefine design as a tool that can be restorative and regenerative, instead of merely productive or destructive. Congratulations to all!

ABOUT THE NO WASTE CHALLENGE

What Design Can Do and IKEA Foundation launched the No Waste Challenge in January 2021, calling for bold solutions to address the enormous impact of waste on climate change. The competition was open to innovators everywhere, and offered three design briefs tackling different aspects of our take-make-waste economy. In April, the open call ended with an exceptional 1409 submissions from creatives in more than 100 countries. As part of the No Waste Challenge award package, sixteen winners will now enter a development programme co-created by Impact Hub, which will propel their projects through 2022.

Learn more about the No Waste Challenge at: nowaste.whatdesigncando.com

#CircularCity
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Experience, posted

Fashion for good - Meet the Innovators: Dyes of the Future

Featured image

In this year's first edition of 'Meet the Innovators', we bring together innovative technologies disrupting the traditional dyeing-landscape

About this event

For the ‘Dyes of the Future’ event we welcome three innovators from our current programmes with innovations at the forefront of dyeing solutions, alternative dyes and pigments. We’re excited to kick-off with field expert Adriana Galijasevic to discuss the challenges of the industry and the opportunities for new technologies and collaborations in the sustainable dyeing space. Sign up to find out more and learn how they’re helping to shape a new world for fashion.

Agenda:

15:00-15:05 CEST / 18:30-18:35 IST:

  • Introduction

15:05-15:25 CEST/ 18:35-18:55 IST:

  • Keynote speaker Adriana Galijasevic

15:25-15:40 CEST / 18:55-19:10 IST:

  • Innovator Pitches: Graviky Labs, t-hues, Stony Creek Colors

15:40-16:00 (19:10-19:30 IST):

  • Q&A (open to audience)

Speakers:

Adriana Galijasevic

Adriana Galijasevic is a designer, action researcher, innovator, educator and an advocate for circular economy in fashion-industry based on the Cradle-to-Cradle design principles. Before starting as an independent consultant, she spent a last decade working for G-Star ‘RAW’ as Denim, Sustainability & Circularity Expert.

Graviky Labs (India)

Graviky is a material innovation startup that turns end-of-life carbon emissions into industrial grade materials. Emissions are recycled into products such as screen-print and inkjet inks, dye stuff and transfer inks that could be used in apparel and packaging applications.

t-hues (Sri Lanka)

t-hues began with a collaboration between Dynawash (an industrial apparel dyer) and SLINTEC (a nanotechnology research institute) that saw the creation of a natural dye produced from tea waste from Unilever. t-hues can offer a sustainable dye with a wide range of colours and a reduction in the carbon footprint.

Stony Creek Colors (United States)

Stony Creek Colors creates a plant-based indigo that can replace petrochemical based synthetic indigo dyes. They optimise indigo production in a (non-GMO) closed loop process which has the potential to be carbon negative. In addition, they are working with small-scale farmers and helping them to switch from tobacco to indigo which can provide them with a more stable income stream and keep prime farmland in agricultural production.

About Fashion for Good:

Fashion for Good was founded to address the problems faced in the fashion industry. In order to change things, we need to innovate. But to date, key innovations are not being scaled; we bridge this gap by bringing the most promising innovators together with industry heavyweights to tackle the industry’s most deeply rooted environmental and social challenges.

We are both an innovation platform and a convenor for change - we house the world's first interactive tech museum for sustainable fashion in Amsterdam and run regular events and workshops to help you on your good fashion journey.

Online event on Jul 20th
Ananda Binkhorst, projectmedewerker at De Gezonde Stad, posted

Circulaire fashion wordt het nieuwe normaal!

Featured image

We leven in een tijdperk van 'fast fashion', waarin we vallen van de ene trend in de andere. We dragen een paar keer dat toffe jasje, waarna deze onderin de kast verdwijnt of zelfs wordt weggegooid. Monique Drent pakt deze symbolische 'klerezooi' aan met The Swapshop. In deze winkel lever je jouw kleding in, en kun je met je verdiende punten of 'swaps' weer een tweedehands outfit scoren!

Ik de Swapshop kun je jouw kleding inleveren en hier krijg je punten voor. In de winkel kun je met deze zogeheten ‘swaps’ en een klein bedrag aan servicekosten een ‘nieuwe’ tweedehands outfit scoren.

‘Je draagt bij aan het verkleinen van de afvalberg, je verlengt de levensduur en je hoeft minder te produceren. Het is win-win-win!'

Lees in ons interview met Monique wat zij doet voor een duurzaam Amsterdam en welke mooie samenwerkingen zij opzoekt!💚

Note van ASC: Wil je nog net iets meer weten? Laat het weten in de comments.

#CircularCity
Lisa Kouwenberg, Sustainability consultant , posted

Gezocht: Deelnemers voor marktconsultatie circulaire maakindustrie

Featured image

Ik ben op zoek naar bedrijven die koplopers zijn op het gebied van circulaire textiel, mode en meubels, die willen deelnemen aan één of meerdere Zoom sessies over de kansen en obstakels die in jullie werkplaatsen of bedrijven spelen. Het doel is om lesprogramma’s voor het beroepsonderwijs beter in te richten op een circulaire toekomst.

Sessie 3 – 29 juni – 10.00-11.30u (textiel)
Sessie 4 – 30 juni – 16.00-17.30u (meubels)
Sessie 5 – 1 juli – 13.00-14.00u (meubels)
Sessie 6 – 6 juli – 10.00-11.30u (meubels)
Sessie 7 – 7 juli – 16.00-17.30u (textiel/meubels)
Sessie 8 – 8 juli – 13.00-14.30u (textiel/meubels)

Note van ASC: Nog input of tips voor Lisa? Laat ze achter in de comments.

Lisa Kouwenberg's picture Online event from Jun 29th to Jul 8th
Jo Weston, posted

Seenons wint de Circular Innovation Award 

Featured image

Seenons heeft een duidelijke missie: mensen samenbrengen voor een wereld zonder restafval. Hoe ze dat doen? Ze hebben een platform ontwikkeld waar restafvalstromen van bedrijven aan circulaire verwerkers worden gekoppeld en vervolgens worden omgezet om tot nieuwe producten. Deze missie is nu beloond met een internationale prijs: The Circular Innovation Award!

Na meerdere rondes was het tijd voor een laatste pitch door een van de founders van Seenons, Joost Kamermans. Een paar highlights van de pitch waren:

  • Seenons matcht jouw overbodige grondstoffen aan producenten die hier iets moois van kunnen maken
  • We faciliteren fijnmazige inzameling door samen te werken met verschillende logistieke partijen
  • We werken samen met zoveel mogelijk lokale verwerkers die hier nuttige producten van maken
  • In het meest ideale geval kopen de ontdoeners deze circulaire producten weer terug, zodat de cirkel rond is
  • Daarnaast maken we dit gehele proces steeds transparanter
  • Zijn nu primair in de randstad actief, maar zullen snel gaan uitbreiden in Nederland en daarbuiten

Terwijl wij groeien neemt de afvalberg af

In de afgelopen maanden zijn we uitgebreid naar meerdere steden. De fijnmazige inzameling in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Eindhoven is operationeel. De software is een stuk verder ontwikkeld; met enkele klikken zijn bedrijven van hun restafval af. Het aantal partners op het gebied van inzameling en verwerking stijgt hard....en we hebben recent een investering opgehaald om onze technologie verder te ontwikkelen en meer circulaire reststromen te onderzoeken.

Op zoek naar ondernemingsverenigingen en gemeenten

We willen alle bedrijven die afval produceren bereiken. Mochten ze lid zijn van een ondernemersvereniging, dan is dat helemaal super. Zo kunnen we samen meer bereiken. Maar iedereen is welkom.. Op dit moment focussen wij ons - naast de traditionele reststromen - op de randstedelijke gebieden voor de stromen koffiedrab en sinaasappelschillen. Daarvoor komen wij ook graag met gemeenten in contact om gezamenlijk de inzameling op te pakken.

Restafval wordt zeep of orangecello

We vinden al onze circulaire verwerkers waste heroes, dus we hebben geen favoriet product. Al is Kusala wel een fantastisch voorbeeld van een verwerker die ‘over-de-datum’ olijfolie verwerkt tot mooie zepen. En Dik&Schil wordt veelvuldig gebruikt op de vrijdagmiddagborrel bij Seenons op kantoor.

De prijs is erkenning van onze visie over hoe je de wereld restafvalvrij kunt krijgen en dat we daarmee in stedelijk gebied ook nog een logistiek probleem oplossen. Ook biedt het ons de mogelijkheid om versneld op te schalen buiten Nederland. We kunnen samen met partijen al gaan kijken naar oplossingen en mogelijkheden. Alleen samen bereiken wij een wereld zonder restafvalvrij en daar hebben we iedereen hard bij nodig!
Lees meer over de projecten van Seenons.

Note van ASC: Heb je input of tips voor voor Seenons? Laat ze achter in de comments.

#CircularCity
Jet van Eeghen, Online communication advisor at Amsterdam Economic Board, posted

Event: Maak jouw werkkleding ook circulair

Featured image

Met inkopen van circulaire kleding kun jij of jouw organisatie een enorme bijdrage leveren aan het hergebruik van textiel. Denk aan representatieve kleding of beschermende kleding. En ook aan je partners die beveiligings-, onderhouds- of cateringsdiensten leveren. Zo stimuleer je de bedrijven en organisaties die al mooie circulaire producten en diensten aanbieden. En je moedigt ze aan verdere stappen te nemen. Bovendien jaag je de regionale economie aan. Het biedt jouw organisatie de mogelijkheid haar ambities op het gebied van duurzaamheid weer een stap verder te brengen. Dat lijkt ons met recht een positieve impact.

Doe mee op 3 juni van 15.00 tot 16.30

Op donderdag 3 juni organiseren we de eerste van twee ‘ronde
tafel bijeenkomsten’ met het thema ‘Circulair inkopen van werkkleding’. We
zoomen in op de achtergrond, de mogelijkheden en bekijken daarbij zowel representatieve, beschermende als functionele werkkleding. We maken een inventarisatie van de thema’s voor de volgende stappen en hoe we dat binnen de GreenDeal samen kunnen doen of oplossen. Wil jij samen met collega’s van andere bedrijven en experts aan de slag met werkkleding met impact? Meld je dan nu aan voor dit online event.

Jet van Eeghen's picture Online event on Jun 3rd
Anonymous posted

Circulair Paviljoen maakt zich klaar voor de Floriade

Featured image

Circulair + Local maakt Circuloco en is een uniek samenwerkingsverband van gelijkgestemde ondernemers. Echte mouwopstropers die het publiek hun trots willen tonen. Doeners die samen een circulair clubhuis gaan bouwen en dit een waardevolle invulling gaan geven tijdens de zes maanden durende Floriade. Circuloco is een afspiegeling van lokaal, creatief en circulair ondernemerschap.

Circulair paviljoen
Het paviljoen ademt het circulaire verhaal. Zowel in uitstraling als in beleving. Materialen die vaak als afval worden beschouwd, krijgen hier een tweede leven. Bovendien wordt het pand volledig demontabel en modulair. Na de Floriade kan het eenvoudig op een andere plek worden opgebouwd. Daarmee draagt het paviljoen bij aan het circulaire karakter van de Floriade.

De trots van lokaal, de kracht van nationaal
Circuloco is een lokaal initiatief, maar wordt een Nederlands feestje. Een showroom als motor voor nationale trots, met een sterke oriëntatie op de Metropoolregio Amsterdam en Almere in het bijzonder. De kracht van het concept is dat het gedragen wordt door vele schouders met een schat aan ervaring, energie en enthousiasme.

O p e n h u i s
Circuloco is een plek voor iedereen. Jouw eigen huis en werkplaats. Want doe je mee, dan is het paviljoen voor een deel van jou. Een open podium waarop je zelf je rol kunt pakken. Je draagt eraan bij en je plukt er de vruchten van. Circuloco is zodanig opgezet dat het ‘plug-and-play’ is, je kunt makkelijk inprikken en meedraaien. Ook is het ‘open source’, transparant in hoe de business en operatie gedraaid wordt.

Denk met ons mee!
Wil je meedenken over de invulling van Circuloco? Aanvullende en nieuwe creatieve ideeën zijn van harte welkom. Laat een berichtje achter in de comments.

#CircularCity
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Demoday: Circular Economy meets Energy

Featured image

Demodays are part of our innovation process and intended to boost the progress of the various innovation projects, put requests for help on the table, share dilemmas and involve others in your projects or challenges. Invitations are sent  but you can join.

We host them every 8-10 weeks. During Demo days, community members pitch projects and ask for input and in small groups we work on concrete questions that our partners put on the table. We organize workshops with them and other partners to get a step further in the process. All in a very positive, open and cheerful vibe.

This time on the agenda:

Pitches:
• Making impact with circular workwear – Amsterdam Economic Board
Addressing participation in the energy transition via a game - HvA
• A new tool for contracting circular facades - AMS Institute

Workshops
• The promise of building with wood - Royal Haskoning DHV
• What does a smart collective isolation strategy look like? Amsterdam Municipality
A Circular Pavilion at the Floriade - Circuloco

This event is invitation only, however we are happy to be joined by others. Do you feel like you should be there? Do you have knowledge or a network that could be useful for the session? Or do you want to learn more about one of the topics discussed? Please send an e-mail to info@amsterdamsmartcity.com and we might save you a seat. Good to know: this event will be in dutch.

Amsterdam Smart City's picture Online event on May 11th