Stay in the know on all smart updates of your favorite topics.
Students for a Circular Economy
Let's tackle the most urgent challenges, together. On the 12th of August, we will bring together students from over the world from different domains to exchange knowledge, form teams and tackle circular economy challenges. This can be the opportunity for young individuals who want to use their skills for good to connect with leading companies and make a direct impact.
Looking for solutions.
Can you help Unilever create an operational model for the reuse of packaging? Do you have what it takes to help P&G reduce the environmental contribution of local product
customization? Can you help find Intel industrial symbiosis solutions for specific waste streams? These are just three of the 24 challenges that are part of the Circular Innovation Competition that are looking for a solution.
Explore all challenges at: circularsolutions.co.il
The Circular Innovation Competition.
The competition is open to anyone of any nationality above the age of eighteen - scientists, entrepreneurs, students, intrapreneurs, and other people with ideas. In short, we invite all types of innovators to submit a solution to the circularity challenges of the participating companies. Ten finalists will be selected by our jury, amongst them the President of Philips Israel and the Managing Director of Closed Loop Partners together with the challenge providers. Three winners will be declared, who will win up to 2.500 EUR together with the chance to participate in Afeka’s accelerator program for team members of the first two selected members.
Vacature Online Contentspecialist
Eet jij content als ontbijt, lunch en diner? Weet je hoe je het netwerk van de Amsterdam Economic Board kunt aanspreken en activeren? Schrijf je sterke social posts in foutloos Nederlands en beheers je de Engelse taal op een goed niveau? Heeft Google Analytics geen geheimen voor je en maak je graag deel uit van een enthousiast en betrokken communicatieteam?
De Board heeft een vacature voor een krachtige Online Contentspecialist per september voor 32 uur per week. Reageer voor 30 juli en we gaan graag met je in gesprek.
Note van ASC: Wil je net iets meer weten? Laat het Jet weten in de comments.
Gezocht: (junior) Communicatie- en Programmamedewerker
Wil jij je inzetten voor betere straten, buurten en steden? Ben jij thuis in de wereld van communicatie, social media en community management? En heb je affiniteit met stedelijke innovatie?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Voor ons kernteam (bestaande uit 6 mensen) zijn wij op zoek naar een:
(junior) Communicatie- en programmamedewerker
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding.
Wat ga je doen?
Je voert de communicatie- en communitystrategie actief uit door het maken van content, het schrijven van nieuwsbrieven, beheren van onze social media kanalen en het organiseren van events. Je bent veel in contact met de partners en andere organisaties binnen het netwerk van ASC.
Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het transitiepad Mobiliteit & Logistiek en legt verbindingen met de community. Ook breid je het netwerk uit met relevante organisaties en innovatieve projecten. De communicatie- en programmamedewerker werkt nauw samen met het gehele smart city team en legt verantwoording af aan de communicatiemanager. Daarnaast heb je een aantal programma ondersteunende taken.
Taken
• Je beheert onze social media kanalen, geeft inzage in de statistieken en onderneemt actie op basis van de data.
• Je onderhoudt het dagelijks contact met de leden van onze community op www.amsterdamsmartcity.com
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je organiseert en draagt bij aan evenementen voor partners en ons bredere netwerk in de regio en communiceert hierover.
• Je coördineert, onder begeleiding, je eigen transitiepad: Mobiliteit & Logistiek en monitort voortgang van projecten en legt verbindingen.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners en communityleden
• Je voert ondersteunende programma taken uit, zoals het vormgeven van presentaties en zorgdragen voor documentatie en het bijhouden van het CRM systeem.
Profiel:
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Opleiding op gebied van communicatie of vergelijkbaar
• 1-2 jaar werkervaring
• Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
• Ervaring op het gebied van online communicatie, community management en/of projectondersteuning
• Affiniteit met innovatie en stedelijke ontwikkelingen, met het thema Mobiliteit & Logistiek in het bijzonder
• Type aanpakker, zelfstandig, communicatief sterk en flexibel.
• Gedreven in het creëren van maatschappelijke waarde
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.
We zoeken iemand voor 32-40 uur per week. Salarisindicatie o.b.v. 40 uur: €2.900 - €3.400 bruto excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.
Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 17 april naar: info@amsterdamsmartcity.com. De eerste gesprekken zijn op 20 en 21 april. Voor meer informatie over de functie kun bellen met Menouschka Plugge via 06-43752636.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Oproep voor inschrijving Scale up | Bezoekersstromen
Het is zo ver! We hebben alle webinars gehad en we hebben alle vragen in de Nota van Inlichtingen beantwoord.
Ondertussen hebben we ook nog het fantastische nieuws gekregen dat RVO en het Ministerie van EZK dit project steunen. Daarom wordt het beschikbare ontwikkelbudget voor de deelnemende ketens in de O&O-fase verhoogd naar € 200.000,-. Dit bedrag wordt verdeeld over de deelnemende ketens.
We kijken met spanning uit naar de aanmeldingen voor de selectiefase! Dit kan nog tot 22 februari 14:00 uur, daarna is het niet meer mogelijk om aan te melden.
Wie zijn wij? Wij zijn MRA Platform Smart Mobility, Provincie Noord-Holland, Provincie Flevoland, Vervoerregio Amsterdam en Gemeente Amsterdam. We worden gesteund door onze kennispartners Johan Cruijff Arena, AMS Institute en Floriade Almere.
Wil je meer weten over het project en je direct aanmelden? Kijk dan op onze website.
Point Cloud Machine Learning Engineer position available at the Innovation Department of the Municipality of Amsterdam
Point Cloud Machine Learning Engineer
Tijdelijke baan
Uren per week
36
Werk-/denkniveau
Wo
Plaatsingsdatum
18-12-2020
Salarisniveau
Max. € 5.169,-
Vacature nummer
10006126
Sluitingsdatum
03-01-2021
Vakgebied
IT / data
In het kort
- Voor ons Artificial Intelligence (AI) team binnen Chief Technology Office (CTO) zijn wij per direct op zoek naar een Machine Learning Engineer die bekend is met het analyseren en processen van point cloud data. De focus ligt op verschillende machine learning technieken die toegepast kunnen worden op (urban) point clouds. Het doel van het project is het in kaart brengen van verschillende objecten (bijvoorbeeld straat lantaarnpalen, bomen, verkeersborden) in de stad.
- Werken aan een digitale stad door voorop te blijven lopen en creativiteit te tonen.
- Werken in een enthousiast en fris team van AI specialisten die samenwerken aan verschillende uitdagende projecten voor de gemeente en haar partners.
Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam
Werkzaamheden
- Jij gaat aan de slag met het herkennen van objecten in de pointcloud -die wij bezitten- van de complete stad;
- Jij zorgt ervoor dat jouw werk zichtbaar is en op een juiste manier gebruikt wordt. CTO ontwikkelt, waar mogelijk, alles open source en moedigt een brede communicatie over het werk binnen het team aan. Technologie is namelijk sterk wanneer het schaalbaar is, hierom wil CTO graag samenwerken en de krachten van een ieder benutten. Daarnaast wil het team open en transparant zijn over de technieken die worden toegepast. Aansluitend houd jij je uiteraard bezig met:
- het ontwikkelen van modellen, algoritmes en prototypes binnen projecten, om het leven in de stad te verbeteren;
- bijdragen aan het in teamverband vergroten van kennis over kunstmatige intelligentie.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je bent en blijft op de hoogte van relevante “state of the art” ontwikkelingen op het gebied van AI;
- Je werkt samen met andere ontwikkelaars voor een snellere afhandeling van gezamenlijke opgaven om van elkaar te kunnen leren;
- Je signaleert en adviseert afdelingen over de kansen en mogelijkheden van AI en zoekt naar casuïstiek waar de techniek voor positieve impact kan zorgen.
Dicht bij de Amsterdammers
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 19.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.
Werken binnen het CTO AI Team. Omdat het gebruik van kunstmatige intelligentie voor Amsterdam gezien wordt als een grote kans voor het verbeteren van de leefbaarheid van de stad is er besloten om een onderzoeksteam rondom stedelijke Artificial Intelligence (AI) te beginnen. Dit team werkt met de nieuwste technieken op het gebied van AI, zoals beeldherkenning om problemen op straat te vinden. Het toepassen van AI om burgers beter te woord te kunnen staan en bijvoorbeeld technieken om de historische archieven beter te kunnen doorzoeken.
Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord: verhalen van onze medewerkers.
Dit breng je mee
Al onze collega’s verschillen. In functie, leeftijd, afkomst, karakter, dromen en hobby’s. Daar zijn we trots op, want al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze stad. Dus wie jij ook bent: je bent welkom binnen onze gemeente. Voor deze functie Point Cloud Machine Learning Engineer zien we ook graag:
- Minimaal Bachelor opleiding met een relevante studierichting (e.g. Computer Science, Artificial Intelligence);
- 2 tot 5 jaar werkervaring binnen Artificial Intelligence;
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Je werkt voornamelijk in de programmeertaal Python, en bent bekend met libaries als sklearn en pytorch.
- Je hebt ervaring of interesse voor het werken in open source projecten;
- Je bent in staat complexe concepten te vertalen naar simpele verwoordingen;
- Sterke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Vereiste specialistische kennis:
- Python (bij voorkeur ook C++);
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Ervaring met LiDAR point cloud data is een must;
- Ervaring met een (Azure) Cloud omgeving;
- Ervaring met werken in een Scrum / Agile Team.
Competenties
- Analytisch vermogen (Expert);
- Omgevingsbewustzijn (Gevorderd);
- Samenwerken (Gevorderd);
- Relatiebeheer (Gevorderd).
Goed voor Amsterdam. Goed voor jou.
Als Point Cloud Machine Learning Engineer kom je ons 36 uur per week versterken en kun je rekenen op:
- een bruto maandsalaris tussen € 3.561,- en € 5.169,- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt;
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je nog niet in dienst bent bij gemeente Amsterdam.
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en je nog geen vast contract hebt.
- het behouden van je huidige arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd binnen gemeente Amsterdam indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en een vast contract hebt en daarbij wordt je uitgeleend middels een overeenkomst tijdelijke inzet.
- ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Met onze interne expertise voor algemene opleidingen, maatwerkontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk kan je jezelf blijven uitdagen;
- een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw, extra verlofdagen;
- een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs;
- een reiskostenvergoeding van € 0,06 per kilometer, tot 30 kilometer enkele reis woon-werkafstand;
- flexibiliteit als het gaat om je werktijden en -plek. Met de Amsterdamse Digitale Werkplek kan je inloggen waar én wanneer je wilt;
- een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering;
- een mobiele telefoon.
Kijk hier voor het overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden.
Heb je nog vragen?
Over de functie en sollicatieprocedure kun je: Guido Hobeijn benaderen, via g.hobeijn@amsterdam.nl en/of Maarten Sukel, via m.sukel@amsterdam.nl of via 14020 en vraag dan naar een van de opgegeven contactpersonen.
Solliciteren naar deze baan
- De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn 3 januari 2021 en duurt gemiddeld 3 tot 6 weken;
- Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure;
- In verband met de richtlijnen van het RIVM werken onze collega’s zoveel mogelijk thuis. Als je uitgenodigd wordt voor een eerste gesprek, dan plannen we een videogesprek met je in. Wij nemen contact met je op om de instructies hiervoor met je door te nemen, ruim voordat het gesprek plaatsvindt. Eventueel volgt een tweede gesprek;
- Zien we onvoldoende raakvlakken, dan ontvang je een e-mail;
- Elke collega die ons komt versterken moet een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanleveren;
- Wil je de vacaturetekst nog eens nalezen? Sla deze dan op want na de sluitingstermijn is de tekst niet meer zichtbaar.
Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.
AI4Cities Request for Tenders has been launched!
We invite entrepreneurs, startups, companies and other relevant stakeholders to submit innovative solutions utilitzing AI technologies to help reduce CO2 and other GHG emissions in the energy and mobility domains!
Are you ready for the challenge?
Have a look at our guide to learn the following steps.
Join our webinar on the 15th of december
And check out the tender documents!
Stay up to date
Get notified about new updates, opportunities or events that match your interests.