Stay in the know on all smart updates of your favorite topics.
Vacature: LCA & Circulaire Economie Specialist (Transport en Energie)
📢 Vacature Alert! 📢
Word jij onze nieuwe LCA & Circulaire Economie Specialist?
♻ 🌿 Stap in een rol waar jij direct bijdraagt aan betekenisvolle initiatieven die de toekomst van duurzame mobiliteit vormgeven!
Terwijl het gebruik van fossiele brandstoffen transformeert naar elektriciteit en waterstof, neemt ook de focus op de levenscyclusimpact en circulariteit van de waardeketens toe. Kom jij ons team versterken? Dan werk je aan baanbrekend onderzoek, analyses en strategieën rond duurzame (technologische en maatschappelijke) innovaties. Met behulp van jouw kennis, Life Cycle Assessments (LCA) en andere tools ben jij de specialist en innovator op weg naar een circulaire mobiliteitssector. Je werkt aan zowel lokale als internationale projecten, werkt samen met diverse andere specialisten en speelt een cruciale rol in deze reis.
🔍 Klaar voor deze uitdaging? Ontdek ⤵ hoe jij een verschil kunt maken!
💼 Locatie: Hybride (Amsterdam kantoor en thuiswerken)
⏰ Contract: Vast, fulltime (37 uur/week, 32 uur bespreekbaar)
💡 Sluitingsdatum: Geen specifieke datum, we zoeken de juiste match!
Klik op de link om het volledige vacaturedocument te lezen en te solliciteren. We kijken ernaar uit om van je te horen!
Vacature: Communicatiemedewerker (10 uur per week)
Ben jij student communicatie, hbo of wo? Zoek je een geweldig leuke, flexibele bijbaan als communicatiemedewerker, met veel eigen verantwoordelijkheid in hartje Amsterdam? Solliciteer direct!
Amsterdam Economic Board is op zoek naar een enthousiaste student die per 1 februari 2024 het communicatieteam helpt met mailings, content en events. We werken op een geweldige plek in Amsterdam: het Marineterrein. Je kunt ook vanuit huis werken en je eigen tijd indelen. De 10 uur per week verdeel je, in overleg, over een aantal dagen.
Wie zijn wij?
Amsterdam Economic Board is het netwerk van bedrijven, kennisinstellingen, overheden en maatschappelijke organisaties met wie je samenwerkt aan de slimme, groene en gezonde Metropool van Morgen. Onze grote kracht is ons sterke en relevante netwerk, zoals onze Board, de Network Council, Young on Board en andere partners met wie we bouwen aan coalities. Dat doen we binnen de belangrijke, maatschappelijke thema’s waar Amsterdam Economic Board aan werkt. Samen zetten we initiatieven in gang, als antwoord op complexe uitdagingen.
Wie ben jij?
- Je bent student communicatie (hbo of wo)
- Je vindt het leuk om ervaring op te doen in een dynamisch communicatieteam
- Je bent gemotiveerd om je te verdiepen in de onderwerpen waar we aan werken
- Je bent een aanpakker die makkelijk switcht tussen taken. Je werkt planmatig, bent praktisch en dienstverlenend
- Je durft vragen te stellen en met oplossingen te komen
- Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal (een schrijfopdracht kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure)
- Ervaring is niet nodig, maar mag natuurlijk wel.
Wat ga je doen als communicatiemedewerker?
- Je publiceert actuele content op onze website (WordPress) en social media-kanalen (LinkedIn en X)
- Je geeft event-uitnodigingen en de nieuwsbrief vorm in Mailchimp en verzorgt eventregistratie in Eventbrite
- Je helpt bij diverse events en bijeenkomsten
- Je maakt presentaties in Powerpoint
Wat bieden wij?
- Een functie per 1 februari 2024 voor 10 uur per week
- Een werkweek die is aangepast aan je studierooster. Je verdeelt je werktijd flexibel over minimaal 3 dagen (binnen kantooruren)
- Een jaarcontract
- Je verdient €17,78 bruto per uur, aangevuld met vakantie- en eindejaartoeslag en diverse vergoedingen.
Interesse gewekt?
Dan horen we graag van je! Stuur uiterlijk 3 januari 2024 je cv en een korte motivatie via solliciteren@amecboard.com. Na de sluitingsdatum maken wij een selectie en hoor je of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek kort daarna. Een schrijfopdracht kan deel uitmaken van de procedure.
Neem voor meer informatie over de functie contact op met Andrea Joosse via a.joosse@amecboard.com of 06 23 06 38 38. En bekijk vooral onze website. Hopelijk spreken we elkaar snel!
VIDO's complementary research offer! - Together for a sustainable Amsterdam
VIDO is a new company that was established in January 2023, specializing in cloud and data services. As we are new to the industry, we are offering a complimentary 2-week research phase to our potential clients. During this period, we will conduct thorough research to identify the best strategies and solutions to meet your specific needs. This will give us the opportunity to demonstrate our expertise and showcase the value we can bring to your business. We believe this trial period will allow you to see the benefits of working with us and help us build a strong and lasting partnership. 🤝
While we may be new to the industry, our team of experts has a deep understanding of the latest technological trends and is committed to providing our clients with the most innovative and up-to-date services possible. 🚀
At VIDO, we focus on delivering ICT services and consultancy exclusively to organizations that share our values. The Amsterdam Smart City community is a welcome one, filled with experts and enthusiasts, which share our values and are committed to making Amsterdam a more sustainable and liveable city. We are eager to work with other members of the community and contribute to creating a more sustainable future for Amsterdam. 🌎
For more information about who we are and what we do, we invite you to visit our website and LinkedIn page. Feel free to contact us through our website or send an e-mail to contact@vidodata.nl. 📩
We would love to hear from you!
Zero-Emission Mobility Consultant job opportunity at Cenex Nederland
Are you already familiar with the technology developments and challenges towards sustainable mobility and you are ready to take a next step deepening or broadening your expertise? Does the idea of alternating between research and consultancy work appeal to you? Then be sure to read on!
YOUR ROLE
The world of mobility is changing fast. Not only is electric and hydrogen becoming part of the transport and energy landscape, but cities and companies are also exploring topics such as vehicle-to-grid, shared mobility and hubs for transporting goods and people. Should you join the team as our new colleague, you will be providing expertise for research & demonstration projects as well as consultancy projects. Depending on your level of experience, skills and specialisms, your daily activities could vary from:
- Analysing and evaluating (technical, economic, social and environmental) performance of zeroemission vehicles (e.g., BEVs, FCEVs, light- and heavy-duty) and related energy infrastructures(e.g. charging/refuelling)
- Developing zero emission mobility strategies for public and private sector clients (such as local authorities and logistics fleets etc.)
- Evaluating and/or contributing to the development of best practices, policy guidelines and recommendations for sustainable mobility
- Engaging with and maintain relations with clients and partners (industry parties, public sector, knowledge institutes, etc)
- Attending and presenting at conferences and organising workshops
- Writing of customer and public-facing reports and other forms of publications
YOUR PROFILE
The role of ‘Specialist & Consultant – ‘Zero-Emission Mobility’ with Cenex NL can cover a range of specialisms at different experience levels. Do the following personal qualities and skills match with you:
- Relevant master’s degree (such as Technology, Engineering, Business and Innovation)
- Expertise and experience in zero or low-emission transport, vehicles and/or related energy infrastructures
- Knowledge and experience with analysing and/or modelling of quantitative of qualitative data
- Comfortable self-starter and completer of assignments * Fluent in English, both written and spoken; additional language skills (NL or other) are a plus
- Enjoy working with/in (internal/external) teams, an integral part of many of our projects
- Able to deliver value and quality to our customers and partners (verbally and written) • Excellent communicator (in person, presentations, writing reports)
- Existing work-permit to work in NL (currently we are unable to be a visa sponsor) • Willing and able to travel (inter)nationally with some regularity
- An analytical and curious mind with a passion for environmental technology and people
- Driving licence
And do you have certain additional expertise and skills that are highly valuable in the everchanging world of mobility and transport that you want to bring to our team?
CONTACT DETAILS
Do send us your CV and a letter where you motivate the above to hello@cenexgroup.nl (CC, jobs@cenex.co.uk). We look forward to hearing from you!
Closing date is extended
Cenex Nederland is Hiring!
Ons team wil uitbreiden! We hebben meerdere vacature mogelijkheden, van starter tot senior niveau. Neem een kijkje, tag of deel met je vrienden,... of download de details voor jezelf natuurlijk 😉
Our team is looking to expand! We have multiple opportunities from starter to senior levels. Have a look, tag or share with your friends,... or download the details for yourself of course 😉
Vacature AMS: programma ontwikkelaar "De Ideale Monitor"
Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS Institute) zoekt een programma ontwikkelaar met passie voor duurzaamheid & data. Een verbinder, die mensen en inhoud kan samenbrengen, en onderzoek kan koppelen aan maatschappij.
Wil jij bijdragen aan het ontwikkelen van de monitoring en sturing van de duurzaamheidsdoelstellingen van Amsterdam, en wil je opereren op het snijvlak van beleid, maatschappij en data-gedreven onderzoek?
AMS Institute werkt samen met de gemeente Amsterdam en andere partners in de MRA aan het monitoren en meten van de verschillende duurzaamheidsdoelstellingen van de stad. Denk aan energietransitie, circulaire economie, klimaatadaptatie, mobiliteit, donuteconomie. Het AMS Institute en de gemeente slaan de handen in elkaar om alle doelen, indicatoren en projecten in kaart te brengen, hun vooruitgang te meten en te identificeren waar de grootste potenties tot verbetering zitten.
Wij zoeken een ambitieuze en proactieve projectleider om dit meerjarig programma te leiden. Je werkt mee aan een van de grootste en vooruitstrevende initiatieven op het gebied van monitoring en sturing van de duurzame stad; een mooie kans om impact te maken.
Sign up for the Dutch trade mission to the Smart City Expo in Barcelona
Smart City Expo World Congress (SCEWC) is the international leading event for cities held in Barcelona since 2011. The mission is to empower cities and collectivize urban innovation across the globe. Through promoting social innovation, establishing partnerships and identifying business opportunities, the event is dedicated to creating a better future for cities and their citizens.
The Netherlands will join the Expo with a trade mission. Dutch companies working in the smart city field are welcome to join a business event with The Nordics, get a role in the program on the Expo, contribute to matchmaking events and join a big amount of other side events!
Be quick and sign up for this trade mission before the 7th of October!
Not a company, but planning to go to Barcelona for knowledge exchange, inspiration and networking? Let us know! There will be programs for non-companies as well!
More information about the Smart City Expo: https://www.smartcityexpo.com/the-event/
More information about the Dutch trade mission to the Smart City Expo: https://www.rvo.nl/actueel/evenementen/smart-city-missie-naar-smart-city-expo-world-congress-barcelona
3 exciting vacancies @ AMS Institute
Do you share our mission of 're-inventing cities' and want to join us to work on solutions for the city’s urban challenges? AMS Institute's communications team has 3 exciting job opportunities!
PR and Content Officer
Do PR, corporate storytelling, and content marketing, make you tick? Can you translate difficult topics into crisp and accessible content, do you have a creative approach, and would you like to work from an environment where innovation takes shape? Read more >>
Project Communications Officer
Are you the key communications expert within our projects and do you know how to create effective and appealing communication deliverables for our research & innovation projects? While organizing your work for multiple projects? Continue here >>
Internship
Are you looking for an internship in the field of communication, social media & community building, in an environment where you can immerse yourself in topics related to urban innovation? Click here >>
Gezocht: (junior) Communicatie- en Programmamedewerker
Wil jij je inzetten voor betere straten, buurten en steden? Ben jij thuis in de wereld van communicatie, social media en community management? En heb je affiniteit met stedelijke innovatie?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Voor ons kernteam (bestaande uit 6 mensen) zijn wij op zoek naar een:
(junior) Communicatie- en programmamedewerker
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding.
Wat ga je doen?
Je voert de communicatie- en communitystrategie actief uit door het maken van content, het schrijven van nieuwsbrieven, beheren van onze social media kanalen en het organiseren van events. Je bent veel in contact met de partners en andere organisaties binnen het netwerk van ASC.
Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het transitiepad Mobiliteit & Logistiek en legt verbindingen met de community. Ook breid je het netwerk uit met relevante organisaties en innovatieve projecten. De communicatie- en programmamedewerker werkt nauw samen met het gehele smart city team en legt verantwoording af aan de communicatiemanager. Daarnaast heb je een aantal programma ondersteunende taken.
Taken
• Je beheert onze social media kanalen, geeft inzage in de statistieken en onderneemt actie op basis van de data.
• Je onderhoudt het dagelijks contact met de leden van onze community op www.amsterdamsmartcity.com
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je organiseert en draagt bij aan evenementen voor partners en ons bredere netwerk in de regio en communiceert hierover.
• Je coördineert, onder begeleiding, je eigen transitiepad: Mobiliteit & Logistiek en monitort voortgang van projecten en legt verbindingen.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners en communityleden
• Je voert ondersteunende programma taken uit, zoals het vormgeven van presentaties en zorgdragen voor documentatie en het bijhouden van het CRM systeem.
Profiel:
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Opleiding op gebied van communicatie of vergelijkbaar
• 1-2 jaar werkervaring
• Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
• Ervaring op het gebied van online communicatie, community management en/of projectondersteuning
• Affiniteit met innovatie en stedelijke ontwikkelingen, met het thema Mobiliteit & Logistiek in het bijzonder
• Type aanpakker, zelfstandig, communicatief sterk en flexibel.
• Gedreven in het creëren van maatschappelijke waarde
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.
We zoeken iemand voor 32-40 uur per week. Salarisindicatie o.b.v. 40 uur: €2.900 - €3.400 bruto excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.
Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 17 april naar: info@amsterdamsmartcity.com. De eerste gesprekken zijn op 20 en 21 april. Voor meer informatie over de functie kun bellen met Menouschka Plugge via 06-43752636.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Oproep voor inschrijving Scale up | Bezoekersstromen
Het is zo ver! We hebben alle webinars gehad en we hebben alle vragen in de Nota van Inlichtingen beantwoord.
Ondertussen hebben we ook nog het fantastische nieuws gekregen dat RVO en het Ministerie van EZK dit project steunen. Daarom wordt het beschikbare ontwikkelbudget voor de deelnemende ketens in de O&O-fase verhoogd naar € 200.000,-. Dit bedrag wordt verdeeld over de deelnemende ketens.
We kijken met spanning uit naar de aanmeldingen voor de selectiefase! Dit kan nog tot 22 februari 14:00 uur, daarna is het niet meer mogelijk om aan te melden.
Wie zijn wij? Wij zijn MRA Platform Smart Mobility, Provincie Noord-Holland, Provincie Flevoland, Vervoerregio Amsterdam en Gemeente Amsterdam. We worden gesteund door onze kennispartners Johan Cruijff Arena, AMS Institute en Floriade Almere.
Wil je meer weten over het project en je direct aanmelden? Kijk dan op onze website.
Last Call! Scalable Solutions to Urban Challenges
There are currently three opportunities for Dutch and international startups and innovators who would like to collaborate with governments on urban challenges:
Project Scale-up: Traffic & Visitor Flows
How can we reduce crowdedness at busy locations in the Amsterdam Region? Innovatie Partners is looking for solutions to predict traffic and visitor flows, and influence behaviour. The aim is develop a new system solution through collaboration between governmental organisations, knowledge partners and innovative entrepreneurs. Apply by Feb 22. (In Dutch)
AI4Cities: Energy & Mobility
Are you an Artificial Intelligence (AI) supplier? Six European cities and regions are looking for AI solutions on mobility and energy to accelerate carbon neutrality. The project follows a pre-commercial procurement (PCP) approach in order to identify solutions that can contribute to the reduction of CO2 emissions in partner cities and regions. Apply by Feb 28.
Intergovernmental Start-up in Residence
In the third round of the intergovernmental Start-up in Residence program, six government organisations are looking for innovative and scalable solutions to 15 challenges. Do you have a lighting innovation that encourages people to exercise more? Or a solution that can improve the safety and liveability of “problem” streets? There is also a wild card category for innovative concepts or products that don’t fit within the defined challenges. Apply by Mar 2. (in Dutch)
GESLOTEN: Gezocht: Online Community manager Amsterdam Smart City (tijdelijk, 28-32 uur p/w)
Deze vacature is gesloten. Het heeft geen zin meer om te reageren.
Ben jij expert op gebied van online community management? Wil jij onze online community laten groeien en meer betrokken maken? Wil je bijdragen aan het versnellen van de transities op het gebied van mobiliteit, energie, circulaire economie en digitalisering?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Wij zijn op zoek naar een community manager die ons team tijdelijk komt versterken voor de periode van 8 maart 2021 tot 16 augustus 2021 in verband met een zwangerschapsverlof.
Wie zijn wij?
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding. Eén van onze pijlers daarin is onze (inter)nationale community. Die elkaar ontmoet, zowel offline als online op ons platform.
Wat ga je doen?
Je zet je in op het community management, met een focus op ons net gelanceerde online platform. Je bent verantwoordelijk voor websitebeheer, het monitoren van analytics en het doorvoeren van de insights. Met als doel om meer community leden te activeren en beter betrokken te krijgen.
Taken
• Je voert de community strategie actief en goed uit, met daarin o.a.:
• Je zorgt voor een inhoudelijk relevant en technisch goed functionerend online platform (incl. actieve doorontwikkeling).
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je stuurt de technische partij aan die de website beheert.
• Je onderhoudt contacten, verbindt en activeert partners en community leden.
• Je verzorgt de inhoud, coördinatie, communicatie en uitvoering van publieke evenementen, in samenwerking met het team en organisaties in ons netwerk.
• Je draagt bij aan de partnerbijeenkomsten, zoals Demodagen.
Profiel
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Minimaal 3 jaar ervaring met community management en de ontwikkeling en beheer van websites.
• Kennis van en ruime ervaring met diverse communicatiemiddelen on- en offline.
• Ervaring met het organiseren van publieke evenementen.
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
• Een nieuwsgierige en enthousiaste instelling die anderen aanzet tot actie.
• Initiatiefrijk en werkt graag samen met een team en externe stakeholders.
• Affiniteit met stedelijke ontwikkeling, technologie, innovatie en duurzaamheid.
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.
We zoeken iemand voor 28-32 uur per week. Deze functie is tijdelijk en loopt van 8 maart 2021 tot 16 augustus 2021. Bij voorkeur kom je voor deze periode bij ons in dienst.
Deze vacature is gesloten. Het heeft geen zin meer om te reageren.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Point Cloud Machine Learning Engineer position available at the Innovation Department of the Municipality of Amsterdam
Point Cloud Machine Learning Engineer
Tijdelijke baan
Uren per week
36
Werk-/denkniveau
Wo
Plaatsingsdatum
18-12-2020
Salarisniveau
Max. € 5.169,-
Vacature nummer
10006126
Sluitingsdatum
03-01-2021
Vakgebied
IT / data
In het kort
- Voor ons Artificial Intelligence (AI) team binnen Chief Technology Office (CTO) zijn wij per direct op zoek naar een Machine Learning Engineer die bekend is met het analyseren en processen van point cloud data. De focus ligt op verschillende machine learning technieken die toegepast kunnen worden op (urban) point clouds. Het doel van het project is het in kaart brengen van verschillende objecten (bijvoorbeeld straat lantaarnpalen, bomen, verkeersborden) in de stad.
- Werken aan een digitale stad door voorop te blijven lopen en creativiteit te tonen.
- Werken in een enthousiast en fris team van AI specialisten die samenwerken aan verschillende uitdagende projecten voor de gemeente en haar partners.
Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam
Werkzaamheden
- Jij gaat aan de slag met het herkennen van objecten in de pointcloud -die wij bezitten- van de complete stad;
- Jij zorgt ervoor dat jouw werk zichtbaar is en op een juiste manier gebruikt wordt. CTO ontwikkelt, waar mogelijk, alles open source en moedigt een brede communicatie over het werk binnen het team aan. Technologie is namelijk sterk wanneer het schaalbaar is, hierom wil CTO graag samenwerken en de krachten van een ieder benutten. Daarnaast wil het team open en transparant zijn over de technieken die worden toegepast. Aansluitend houd jij je uiteraard bezig met:
- het ontwikkelen van modellen, algoritmes en prototypes binnen projecten, om het leven in de stad te verbeteren;
- bijdragen aan het in teamverband vergroten van kennis over kunstmatige intelligentie.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je bent en blijft op de hoogte van relevante “state of the art” ontwikkelingen op het gebied van AI;
- Je werkt samen met andere ontwikkelaars voor een snellere afhandeling van gezamenlijke opgaven om van elkaar te kunnen leren;
- Je signaleert en adviseert afdelingen over de kansen en mogelijkheden van AI en zoekt naar casuïstiek waar de techniek voor positieve impact kan zorgen.
Dicht bij de Amsterdammers
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 19.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.
Werken binnen het CTO AI Team. Omdat het gebruik van kunstmatige intelligentie voor Amsterdam gezien wordt als een grote kans voor het verbeteren van de leefbaarheid van de stad is er besloten om een onderzoeksteam rondom stedelijke Artificial Intelligence (AI) te beginnen. Dit team werkt met de nieuwste technieken op het gebied van AI, zoals beeldherkenning om problemen op straat te vinden. Het toepassen van AI om burgers beter te woord te kunnen staan en bijvoorbeeld technieken om de historische archieven beter te kunnen doorzoeken.
Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord: verhalen van onze medewerkers.
Dit breng je mee
Al onze collega’s verschillen. In functie, leeftijd, afkomst, karakter, dromen en hobby’s. Daar zijn we trots op, want al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze stad. Dus wie jij ook bent: je bent welkom binnen onze gemeente. Voor deze functie Point Cloud Machine Learning Engineer zien we ook graag:
- Minimaal Bachelor opleiding met een relevante studierichting (e.g. Computer Science, Artificial Intelligence);
- 2 tot 5 jaar werkervaring binnen Artificial Intelligence;
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Je werkt voornamelijk in de programmeertaal Python, en bent bekend met libaries als sklearn en pytorch.
- Je hebt ervaring of interesse voor het werken in open source projecten;
- Je bent in staat complexe concepten te vertalen naar simpele verwoordingen;
- Sterke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Vereiste specialistische kennis:
- Python (bij voorkeur ook C++);
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Ervaring met LiDAR point cloud data is een must;
- Ervaring met een (Azure) Cloud omgeving;
- Ervaring met werken in een Scrum / Agile Team.
Competenties
- Analytisch vermogen (Expert);
- Omgevingsbewustzijn (Gevorderd);
- Samenwerken (Gevorderd);
- Relatiebeheer (Gevorderd).
Goed voor Amsterdam. Goed voor jou.
Als Point Cloud Machine Learning Engineer kom je ons 36 uur per week versterken en kun je rekenen op:
- een bruto maandsalaris tussen € 3.561,- en € 5.169,- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt;
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je nog niet in dienst bent bij gemeente Amsterdam.
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en je nog geen vast contract hebt.
- het behouden van je huidige arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd binnen gemeente Amsterdam indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en een vast contract hebt en daarbij wordt je uitgeleend middels een overeenkomst tijdelijke inzet.
- ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Met onze interne expertise voor algemene opleidingen, maatwerkontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk kan je jezelf blijven uitdagen;
- een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw, extra verlofdagen;
- een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs;
- een reiskostenvergoeding van € 0,06 per kilometer, tot 30 kilometer enkele reis woon-werkafstand;
- flexibiliteit als het gaat om je werktijden en -plek. Met de Amsterdamse Digitale Werkplek kan je inloggen waar én wanneer je wilt;
- een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering;
- een mobiele telefoon.
Kijk hier voor het overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden.
Heb je nog vragen?
Over de functie en sollicatieprocedure kun je: Guido Hobeijn benaderen, via g.hobeijn@amsterdam.nl en/of Maarten Sukel, via m.sukel@amsterdam.nl of via 14020 en vraag dan naar een van de opgegeven contactpersonen.
Solliciteren naar deze baan
- De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn 3 januari 2021 en duurt gemiddeld 3 tot 6 weken;
- Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure;
- In verband met de richtlijnen van het RIVM werken onze collega’s zoveel mogelijk thuis. Als je uitgenodigd wordt voor een eerste gesprek, dan plannen we een videogesprek met je in. Wij nemen contact met je op om de instructies hiervoor met je door te nemen, ruim voordat het gesprek plaatsvindt. Eventueel volgt een tweede gesprek;
- Zien we onvoldoende raakvlakken, dan ontvang je een e-mail;
- Elke collega die ons komt versterken moet een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanleveren;
- Wil je de vacaturetekst nog eens nalezen? Sla deze dan op want na de sluitingstermijn is de tekst niet meer zichtbaar.
Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.
AI4Cities Request for Tenders has been launched!
We invite entrepreneurs, startups, companies and other relevant stakeholders to submit innovative solutions utilitzing AI technologies to help reduce CO2 and other GHG emissions in the energy and mobility domains!
Are you ready for the challenge?
Have a look at our guide to learn the following steps.
Join our webinar on the 15th of december
And check out the tender documents!
EIT Urban Mobility startup accelerator program open for applications
Calling all mobility startups! The application phase for the EIT Urban Mobility Accelerator programme batch #2 is open now.
This is an EU-funded programme with five Innovation Hubs spread over Europe to take early-stage startups with a mobility-related business idea to the next level. Dutch startups are able to apply for the Innovation Hub West program. The Hub West program is executed by a consortium of AMS Institute, Gemeente Amsterdam, TU Eindhoven, Brainport.
Also visit: https://www.ams-institute.org/news/eit-urban-mobility-accelerator/
For the central information from EIT Urban Mobility and how to apply please go to:
https://www.eiturbanmobility.eu/the-application-phase-for-the-eit-urban-mobility-accelerator-programme-batch-2-is-open-now/
The benefits:
€ 15,000 in equity-free funding for your startup
6-month Accelerator program with mentoring, coaching and contacts to customers & investors
6-month office / co-working space (in select locations - depending on the COVID19 regulations)
Direct access to “living labs” and cities for the creation of new products and services
Who should apply?
The Hub West program is looking for early-stage startups from the Netherlands, Belgium, Luxembourg, UK and the North of France with at least 2 FTE, a properly validated, clear, scalable and innovative business idea that solves a mobility-related customer problem.
Stay up to date
Get notified about new updates, opportunities or events that match your interests.