#Data

Topic within Mobility
Jochem Kootstra, Redacteur at Amsterdam University of Applied Sciences, posted

Bestelbus uit, bakfiets op

Featured image

HvA doet praktijkgericht onderzoek naar duurzame alternatieven voor de servicelogistiek

Van de bestelbus naar de elektrisch aangedreven bakfiets: steeds meer servicemonteurs zetten hun geliefde wagen aan de kant voor het duurzame alternatief. En dat is nodig, in 2025 moet de stadslogistiek namelijk volledig emissievrij zijn. Maar die overstap gaat niet altijd zonder slag of stoot. De monteur en z’n busje, die zijn vaak onafscheidelijk. De Hogeschool van Amsterdam (HvA) zoekt binnen lectoraat Citylogistiek naar passende duurzame oplossingen voor de servicelogistiek.


Foto: Urban Arrow

De elektrisch aangedreven bakfiets, ook wel e-cargo bike, als duurzaam alternatief is fijn voor stadsinwoners, die ervaren zo minder hinder als vervuiling, verkeersdrukte en geluidsoverlast. Maar ook voor de servicemonteurs zelf. Omdat het verkeer vaak vaststaat in de stad, komt de e-cargo bike goed van pas. Zo hoeven ze niet meer gefrustreerd rondjes te rijden voor een parkeerplek in de buurt of torenhoge parkeerkosten te betalen. Het bespaart tijd en geld en bevordert productiviteit en plezier.

‘Allerlei bedrijven zijn ermee bezig’, vertelt Walther Ploos van Amstel, lector Citylogistiek bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA), aan Het Parool . ‘In Utrecht laat Coca-Cola bijvoorbeeld monteurs die de leidingen onderhouden al per bakfiets komen.’

OVERSTAPPEN OP E-CARGO BIKE BIJ ‘HUB’

Vooralsnog is een kwart van alle bestelauto’s in de stad een servicebusje. Daar komt bovenop dat de mensen die in de stad moeten zijn, 90 procent van buiten komt, vertelt Ploos van Amstel. ‘Mensen die je hard nodig hebt: liftmonteurs, cv-installateurs, klussers. Specialisten die bovendien een groot geografisch gebied bereizen.’ In plaats van dat zij in die grote getale met hun busje de stad in rijden, kunnen ze bij een ‘hub’ overstappen op de e-cargo bike. De hubs bevinden zich vaak net buiten de ring van de stad. ‘Zo’n overstappunt is een geweldige connectie’, aldus Ploos van Amstel.

CULTUUR- EN GEDRAGSVERANDERING

Maar wíllen de monteurs wel op een bakfiets? ‘Een bus of auto is een soort statussymbool voor een monteur’, vertelt Remco van den Beld, ketenmanager bij servicebedrijf Feenstra, aan Amsterdam Economic Board  (AEB). Dat vraagt dus om cultuur- en gedragsverandering en flexibiliteit. Iets waar Susanne Balm (HvA) onderzoek naar doet in project Gas op Elektrisch.

‘In dat project koppelen we servicebedrijven aan aanbieders van zero-emissie-oplossingen’, vertelt Balm aan AEB. ‘We bekijken hoe ze hun logistiek het best kunnen organiseren, we evalueren het gedrag en de houding van medewerkers en we denken na over nieuwe businessmodellen hieromheen, en hoe we die succesvol kunnen opschalen.’

PILOT MET E-CARGO BIKES

Om gedragsverandering te bewerkstelligen, worden servicemonteurs nauw betrokken bij het project. Zo konden monteurs de e-cargo bike van mobiliteitsbedrijf DOCKR  alvast testen in het drukke Amsterdam. En in april vulden verschillende servicebedrijven een vragenlijst in, waarmee ideeën voor pilots werden opgehaald. Daaruit kwamen vijf interessante mogelijke oplossingen, waarvan er een werd doorontwikkeld tot pilot: installatiebedrijf Feenstra  doet nu een proef met de e-cargo bikes van DOCKR vanaf de hub van zero-emissie verhuisbedrijf Deudekom  in Duivendrecht.


Foto: DOCKR - E-cargo bike

UITDAGINGEN

Er zijn natuurlijk ook uitdagingen. Zo kwam er uit de vragenlijst onder andere naar voren dat een koffiemomentje bij de hub belangrijk is voor de servicemonteurs. En wat te doen in de winter en als het regent? Goede regenkleding is nodig en een vast bedrag om ergens binnen te lunchen moet geregeld worden. Dat werd normaliter in de bus gedaan. Daarnaast heb je bij de ene serviceklus meer of groter materiaal nodig dan bij de ander. Dat past niet altijd in een bakfiets. En er moet voldoende parkeerplekken zijn voor de busjes om over te stappen bij een hub.

HVA-STUDENTEN HELPEN MEE

Al met al vraagt de overstap om een andere manier van organiseren. Momenteel zijn vijf HvA-studenten bij het Gas op Elektrisch betrokken, om te kijken hoe het toekomstige vervoer beter georganiseerd kan worden. Samen met de onderzoekers achterhalen zij wat werkt en wat niet werkt en onder welke voorwaarden het voor de medewerkers plezierig werken blijft. Balm aan AEB: ‘Het mooie is dat alle deelnemers bereid zijn om hun ervaringen te delen: aanbieders van oplossingen, maar ook de servicebedrijven zelf. Iedereen heeft een klein stukje van de puzzel in handen. Door al die puzzelstukjes bij elkaar te brengen kunnen we erachter komen wat het beste werkt.’

Lectoraat Citylogistiek

Binnen het lectoraat Citylogistiek van Centre of Expertise Urban Technology wordt onderzocht hoe binnensteden en woonwijken op het groeiende vrachtverkeer moeten inspelen; welke kansen zijn er voor slimme en schone stadslogistiek? Onderzoeksthema’s zijn onder meer de inzet van zero-emissievoertuigen (ook licht elektrisch), horecabevoorrading, afval, bouwlogistiek, servicelogistiek en publieke inkoop. Het praktijkonderzoek kijkt daarbij naar nieuwe verdienmodellen, slimme logistieke concepten, innovatieve technologie, stadshubs en overheidsbeleid.

Jochem Kootstra's picture #Mobility
Adriaan van Eck, Implementing IoT & Smart Energy , posted

OpenADR in Europe. Smart Charging & Smart Appliances

Featured image

OpenADR enables Flexible Energy solutions for a more stable grid. It started in 2002 in California, and is already more than 10 years available now.

OpenADR is implemented in various European projects. To share knowlegde about these, OpenADR hosts 2 webinars focussing on Europe. The first will be December 15th. We will have speakers from Stromnetz Hamburg, ChargePoint, U.K. Department of Business, Energy and Industrial Strategy, CERTH & Universidad Politécnica de Madrid, and of course OpenADR

15 December 2020 - 15.00 CET.
Register here, and check program (free event):
https://bit.ly/openADR_EUROPE

Adriaan van Eck's picture Lecture / presentation on Dec 15th
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

CityFlows Webinar #4: 5G Applications for Crowd Management

Featured image

The EIT-KIC project CityFlows aims to improve the liveability of crowded pedestrian spaces through the use of Crowd Monitoring Decision Support Systems (CM-DSS) to manage pedestrian flows. To facilitate knowledge exchange between project partners and stakeholders, the CityFlows project is hosting a webinar series in four parts.

Please note! This webinar was previously scheduled for December 1 and has been postponed to December 15.

Agenda:
• 14:55 – 15:00 Zoom meeting room open
• 15:00 – 15:05 Welcome & introductions
• 15:05 – 15:20 Crowd management innovations at Milan Central Station by Giuseppe Gammariello & Giovanni Criscuolo
• 15:20 – 15:35 Crowd management innovations at Johan Cruijff Arena by Willem Hegen
• 15:35 – 15:40 Reflection from Barcelona partners
• 15:40 – 16:00 Q&A with the audience
• 16:00 Program end

Crowd-management researchers and practitioners are encouraged to join this interactive webinar and to share their best practices and lessons learned.

For more information about the CityFlows project please visit: https://cityflows-project.eu

Cornelia Dinca's picture Online event on Dec 15th
Boen Groothoff, Project manager Smart Mobility at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

Operationeel Mobiliteitscentrum (OMC)

Featured image

In de toekomst zullen we ons anders door de stad moeten bewegen. Vanwege de toenemende drukte en de verduurzamingsopgave zullen we minder afhankelijk moeten worden van onze privéauto. Dit betekent meer fietsen, meer met het openbaar vervoer en meer gebruik van nieuwe vormen van vervoer zoals deelmobiliteit. Om deze mobiliteitstransitie te kunnen faciliteren moet de gemeente ook haar rol als wegbeheerder herzien. De huidige verkeerscentrale is namelijk nog vooral gericht op klassiek wegverkeer en kijkt dus niet naar de verschillende mobiliteitsstromen. Daarom testen we in Amsterdam Zuidoost met een nieuwe mobiliteitscentrale die naar alle verschillende mobiliteitsstromen kijkt.

Boen Groothoff's picture #Mobility
Francien Huizing, Program and Communication Manager at Amsterdam Smart City, posted

Wicked Problems

Featured image

Te wicked? Niet voor ons.

Wij werken allemaal aan urgente, complexe, maatschappelijke uitdagingen. Issues die schier onoplosbaar lijken, van dilemma’s en paradoxen omgeven, nog niet duidelijk hoe het moet. Wel is duidelijk dát het moet, dat we elkaar nodig
hebben en dat we er NU aan moeten beginnen. Om met de woorden van Jan Rotmans te spreken; we leven niet in een tijdperk van verandering maar in een verandering van tijdperk. En hier hoort een nieuwe gereedschapskist bij.

En of je nou aan energietransitie werkt, andere mobiliteitssystemen, creëren van waterstofhubs, peer to peer autodeelsystemen, het maakt niet uit, we zien dat al deze opgaven op enig moment tegen gelijksoortige barrières aanlopen. Op samenwerking, financiering, privacy, onvoldoende aansluiting op de maatschappij, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Unieke samenwerking
Als Amsterdam Smart City netwerk willen en kunnen we deze opgaven niet laten liggen. Door het bundelen van onze kennis en expertise kunnen we als netwerk iets unieks bieden en de wil en durf tonen om deze barrières te doorbreken. De betrokken partners die dit uitdenken en begeleiden zijn RHDHV, Kennisland, Drift, NEMO, Arcadis, Alliander, HvA en Metabolic. Zij bundelen hun expertise en ervaring om de echte vragen boven tafel te krijgen, tot nieuwe manieren van samenwerken te komen en barrières te doorbreken. We richten ons met name op de start van de samenwerking. Gezamenlijk ontwikkelen we een ‘wicked problem aanpak’. Op een nieuwe manier, lerend door te doen, exploratief.

Waar moet je aan denken?
Wat is eigenlijk het echte probleem? Wiens probleem is dit? Hoe kijken anderen er tegenaan? Welke andere partijen lijken nodig? Hoe vind je ze? Hoe ga je om met eigenaarschap en botsende frames? Hoe zorg je dat je al in
een vroeg stadium de maatschappij (bewoners, ondernemers, werknemers, etc) betrekt en hun ervaringen in het project trekt? Het wicked problem team zet nieuwe methoden in voor het beantwoorden van deze vragen. En het creëren van de benodigde commitment om het vraagstuk aan te pakken. Niets staat van te voren vast, want we passen ons aan aan wat we tegenkomen. Met elkaar ontwikkelen we een nieuwe aanpak om de barrières te doorbreken.

Francien Huizing's picture #Energy
Amsterdam Economic Board, posted

State of the Region 2020

Deze editie zoomen we in op de economische gevolgen van de coronacrisis, de lessen die we hieruit leren, en de acties die partijen in en om Amsterdam nemen om uiteindelijk beter en duurzamer uit de crisis te komen. We kunnen het virus misschien nog niet de baas, wel kunnen we actie nemen om mensen snel opnieuw perspectief op werk te geven en in organisaties bedrijfsprocessen duurzaam in te richten.

State of the Region

Burgemeester van Amsterdam Femke Halsema spreekt haar jaarlijkse ‘State of the Region’ uit en prominenten uit bedrijfsleven, wetenschap en overheid gaan vervolgens met elkaar in gesprek over de toekomst van de regio en wat vandaag nodig en haalbaar is.

Amsterdam Economic Board's picture Online event on Dec 2nd
Jacqueline Bij de Vaate, Marketing Manager Eurofiber NL at Eurofiber, posted

Werken in de Cloud

Featured image

CLOUD webinar
COVID-19 heeft gezorgd voor het grootste thuiswerkexperiment in de geschiedenis.
Gelukkig zorgt de Cloud dat we onze werkzaamheden thuis kunnen doen. Tijdens het Webinar Business continuïteit en werken in de Cloud neemt Sander Duivestein je mee in de kansen en mogelijkheden.

Hoe zorg je ervoor dat collega’s binding houden met je organisatie? Is online smalltalk essentieel? En hoe faciliteer je dit? Frenk Storm (Eurofiber) gaat in gesprek met expert Sander Duivenstein voor antwoorden en tips.

Jacqueline Bij de Vaate's picture Online event on Nov 19th
Jeffrey Bartels, Edmij , posted

Cleaner en cheaper charging EV with realtime energyprices

Featured image

Normally, people come home from work and charge their EV immediately. Current grid
systems can handle these new flows in power hardly. Smart Charging means that
you postpone EV charging to timeslots with lower demand. This stabilize the grid
and the EV owner can charge at lower, and even negative prices.

Edmij, together with Sensoria, developed a way to charge at realtime power prices per
quarter of an hour. At September 25th, they initially postpone charging and
starts charging at times with negative prices. Balancing the grid with smart
charging brings benefits to the EV owner and the grid operator: a win-win!

Jeffrey Bartels's picture #Energy
Jorden van der Hoogt, Assistant Technical Specialist , posted

Cenex-LCV 2020 Event

Featured image

Hello! Next week the Cenex-LCV and Cenex-CAM 2020 event will take place on 18th and 19th November. A yearly event organised by our partner Cenex in the UK. Normally, this is a physical event at the Millbrook proving ground just outside Milton Keynes receiving nearly 5000 visitors in 2019. Due to the Covid-19 situation, this event will now take place online.

It is a 2-day event, covering the newest developments in clean and smart mobility. You can browse through the full seminar program here: https://www.cenex-lcv.co.uk/seminars

If you see a session you would like to attend, register for free and mark the timeslot on your agenda. Visit the following link to reserve your virtual seat: https://register.cenexevents-2020.co.uk/cenex-lcv-cam

Besides the seminars, you can visit exhibitors virtually and start a chat if you wish. We as Cenex Nederland will also be present and host one of the technical talk seminar session. Stop by for a visit next week!

Hoping to see you there!

Jorden van der Hoogt's picture Online event on Nov 18th
marije wassenaar, program manager new business innovations at AMS Institute, posted

EIT Urban Mobility startup accelerator program open for applications

Featured image

Calling all mobility startups! The application phase for the EIT Urban Mobility Accelerator programme batch #2 is open now.

This is an EU-funded programme with five Innovation Hubs spread over Europe to take early-stage startups with a mobility-related business idea to the next level. Dutch startups are able to apply for the Innovation Hub West program. The Hub West program is executed by a consortium of AMS Institute, Gemeente Amsterdam, TU Eindhoven, Brainport.
Also visit: https://www.ams-institute.org/news/eit-urban-mobility-accelerator/

For the central information from EIT Urban Mobility and how to apply please go to:
https://www.eiturbanmobility.eu/the-application-phase-for-the-eit-urban-mobility-accelerator-programme-batch-2-is-open-now/

The benefits:
€ 15,000 in equity-free funding for your startup
6-month Accelerator program with mentoring, coaching and contacts to customers & investors
6-month office / co-working space (in select locations - depending on the COVID19 regulations)
Direct access to “living labs” and cities for the creation of new products and services

Who should apply?
The Hub West program is looking for early-stage startups from the Netherlands, Belgium, Luxembourg, UK and the North of France with at least 2 FTE, a properly validated, clear, scalable and innovative business idea that solves a mobility-related customer problem.

marije wassenaar's picture #Mobility
Yiwen Shen, MSc. Industrial Designer (TU/e) | UX & Building Services Designer , posted

Personal User Interface for Office Climate

Featured image

Hello all,
I am proudly sharing and same time invite you for visiting my exhibition at the Dutch Design Week #ddw20. My Final Master Project is selected as a part of Drivers of Change under the categories of sustainable future hosted by the Technical University of Eindhoven.

My project is a cross-faculty project at the Department of Industrial Design and Building Services Research Group at TU/e. I designed and programmed a smart user interface for a personal cooling system, which not only collects data in real-time for the development of machine learning models, but also creates an easy and intuitive way for users to achieve a comfortable thermal climate. This graduation project scored an 8 as a result.

Thanks to the industry and academia for their recognition and support of my graduation project, with special thanks and respect to my graduation mentor Professor Mr Loe Feijs.

The #ddw2020 shall be online and free of charge!
SEE YOU ALL THERE.
https://ddwtue.nl/projects/the-cooling-stat/

Yiwen Shen's picture #SmartCityAcademy
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

Urban and Smart City Professionals Invited to Join Online Smart City Course: Transferring the Amsterdam Approach to the Brazilian Context

Amsterdam Smart City (ASC) and Amsterdam University of Applied Science (AUSA) have teamed up with Insper to develop a course focused on transferring the Amsterdam smart city approach to the Brazilian context. The course is designed to introduce Brazilian urban and smart city professionals to collaborative innovation and governance topics. The course will enable participants to understand the possibilities of technical innovations for the benefit of a liveable city as well as the socio-economic preconditions that make these projects possible. Participants will better understand technological trends, discover opportunities for metropolitan improvements and learn how to organize and scale up smart city projects.

Course Overview:
· Dates & time: Nov 17, Nov 19, Nov 24, Nov 26, Dec 1, Dec 3 from 9:00-11:00 BRT / 13:00-15:00 CET
· Assignment: participants will work on an assignment that will apply the concepts from the course to a Brazilian case study
· Discount: organizations which enrol two employee will benefit from a 50% discount for the second registration

For more information and to apply visit: https://www.insper.edu.br/cursos-online/smart-city-transferring-the-amsterdam-approach-to-the-brazillian-context/

Cornelia Dinca's picture #SmartCityAcademy
Folkert Leffring, Digital Media Manager , posted

Amsterdam and Helsinki launch AI registers to detail city systems

The cities of Helsinki and Amsterdam have worked together to each launch a first-of-its-kind Artificial Intelligence Register.

“Together with the city of Helsinki, we are on a mission to create as much understanding about algorithms as possible and be transparent about the way we – as cities – use them,” commented Touria Meliani, Deputy Mayor of Amsterdam (Digital City).

Folkert Leffring's picture #SmartCityAcademy
Anouk van der Laan, Marketing Manager at Check Technologies B.V., posted

Elektrische deelscooter aanbieder Check lanceert in Amsterdam

Featured image

Snelgroeiende start-up Check biedt 350 elektrische deelscooters aan in Amsterdam.

Amsterdam zet al jaren in op minder autoverkeer in de binnenstad. Het inzetten van elektrische deelscooters draagt hier uitstekend aan bij: als meer mensen gebruikmaken van deelscooters, is er minder autoverkeer in de stad en zijn er minder parkeerplekken nodig. Marco Knitel, voormalig General Manager bij Uber en medeoprichter van Check, bevestigt dit vanuit de ervaring van e-deelscooter bedrijf Check in Rotterdam: “Als de beschikbaarheid goed genoeg is, zien we dat mensen op termijn afstand durven te doen van hun eigen vervoermiddel. We hebben in Rotterdam een grote groep klanten die onze e-scooters meerdere malen per week gebruikt en de deelscooter echt heeft omarmd als alternatief.” Vanaf vandaag zijn de Check e-scooters ook beschikbaar in Amsterdam. In de komende dagen zet het bedrijf er in totaal 350 neer.

Onnodige verkeersdrukte Amsterdam
Check wil de makkelijkste weg door de stad aanbieden. Met name voor autobezitters valt er veel te winnen: met de auto een rit maken in Amsterdam is namelijk geen pretje. Op dit moment staan er maar liefst 1400 auto’s per vierkante kilometer in de regio en onderzoek toont aan dat 37% van alle autoritten korter is dan 2 kilometer en in de stad zelf blijft. De verkeers verstopping is op dit moment zo groot dat je in de avondspits gemiddeld 17 minuten per half uur langer over een autorit doet. Steeds meer Amsterdammers stappen daarom over op slimme alternatieven om van A naar B te komen. De (e-)deelscooter is sterk in opkomst. Het is de ambitie van nieuwe aanbieder Check om de transitie van autobezit naar (e-)deelscooter verder te versnellen. “Mensen vragen snel naar vermeende concurrentie met andere deelmobiliteit aanbieders, maar het gaat juist om samenwerken. Hoe groter het aanbod, hoe groter de vraag”, aldus Paul van Merrienboer, voormalig manager bij Greenwheels en medeoprichter van Check.

Uitbreiding in andere steden
Naast de lancering in Amsterdam heeft Check afgelopen week ook 200 e-scooters toegevoegd aan haar vloot in Rotterdam. Dit is een verdubbeling van de 200 e-scooters waar Check afgelopen februari mee begon in de Maasstad. De operatie van Check in Den Haag gaat ook vanaf volgende week van start en Breda volgt daarna.

Deelmobiliteit populair in Coronatijd
Corona beïnvloedt de mobiliteitskeuze van mensen behoorlijk. Zo is het OV-gebruik nog steeds tientallen procenten onder het normale niveau en schaffen Nederlanders massaal (gebruikte) auto’s aan. Om ervoor te zorgen dat we niet een aantal stappen achteruit zetten heeft de gemeente Check gevraagd om de uitrol te versnellen. “We zien dat onze elektrische deelscooters juist aan populariteit hebben gewonnen gedurende de Corona crisis. Dat komt omdat we feitelijk ‘social distancing’ ingebouwd hebben in ons product. Gecombineerd met het feit dat sommige scooters tot wel 30 mensen per dag vervoeren is het niet alleen een heel veilig maar ook een zeer efficiënte manier van vervoer, ” aldus van Merrienboer.

Bronvermelding data in artikel: TomTom Index (2019), Pon Datalab (2018), CBS (2018)

Over Check
De missie van Check is het aanbieden van de makkelijkste weg door de stad. Check biedt hiertoe een mobiele app aan waarmee gebruikers elektrische deelscooters per minuut kunnen reserveren en gebruiken. Sinds februari 2020 is Check actief in Rotterdam en in de zomer van 2020 breidt het bedrijf haar diensten uit naar onder andere Amsterdam en Den Haag.

Anouk van der Laan's picture #Mobility
Bob Munten, Editor , posted

Smart Mobility MRA festival 2020

Featured image

In de eerste editie van ons tweejaarlijks event in 2018, hebben we laten zien hoe Smart Mobility bijdraagt aan de mobiliteitsvraagstukken in de MRA. Sinds die tijd is een hoop werk verzet en zijn er nieuwe inzichten en technieken bijgekomen. Om de kennis te delen, van elkaar te leren en samen verder te komen, organiseren we dit najaar een vierdaags-festival.

Het Smart Mobility MRA festival 2020 vindt grotendeels online plaats, soms op locatie (als het kan) en met een programma dat we samen met jou opstellen. Kortom, net zo slim, groen en veilig georganiseerd als de onderwerpen die we bespreken. Het wordt een mix van online en lokale events waarbij we jouw kennis en ervaring ophalen. Zet het Smart Mobility MRA Festival 2020 van 16 tot en met 19 november alvast in je agenda te beginnen met de digitale liveshow op maandagochtend.

Wanneer en hoe?
Op maandagochtend 16 november trappen we af met een digitale liveshow, vanuit huis of op kantoor te volgen. De rest van de week zijn er volop sessies in allerlei on- en offline werkvormen. Denk aan werkateliers, masterclasses en verkennende Smart Mobility-safari’s. Een ding hebben ze gemeen: alle sessies geven antwoord op vragen die leven bij professionals en nieuwkomers binnen de vijf smart mobility-thema’s van ons platform.

Jouw sessie op ons podium: het festival maken we samen!
Tijdens het festival willen we leren van elkaar. Daarom vragen we je om jouw kennis te delen en een programmaonderdeel te verzorgen. Dit geeft jou ook gelegenheid om tijdens je sessie input op te halen bij je publiek.
Daarnaast stemmen we het aanbod graag af op de behoefte. Dus heb je vragen over smart mobility? Ben je aan het puzzelen welke slimme techniek bijdraagt aan jouw opgaven? Laat ons weten welke kennis jij zoekt. Kom maar op met die input! Je hebt hier tot en met 10 september 2020 de tijd voor.

Zo krijgen we een festival dat informeert en inspireert voor en dankzij jou. Een win-win dus!

Kijk voor meer informatie op de website van het event: <https://www.smartmobilitymrafestival.nl/newsletter/view.php?newsletter=853c8292d111468da0567d4cea4b856a>. En volg ons op LinkedIn: <https://www.linkedin.com/company/smart-mobility-mra/> en tag ons via #SMOBfestival2020.

Bob Munten's picture Online event on Nov 16th
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

CityFlows

Featured image
Cornelia Dinca's picture #Mobility
Justine Olschanezky, Communications & Partnership Manager , posted

Ford European Make It Driveable Challenge

Featured image

In its 7th year MakeItDriveable is an opportunity for startups to engage directly with Ford and to potentially fast track their idea to market. If accepted to attend entrepreneurs will have a chance to meet with Ford executives, engineers, business teams as well as invited guests.
This Challenge is for companies interested in "getting in the car" with either an idea for the Connected Vehicle or an iOS/Android application.
To learn more about the challenge, what you could gain from participating and to apply, please check here: www.makeitdriveable.com.
Be ready and become Ford's next business partner!

Online event on Oct 20th
Sagar Nalini Ratilal Bavarva, Founder & Chief Researcher , posted

Schijnerg Group

Featured image

Creating the next-generation renewable energy digital platform, focusing on machine learning-based consulting and sustainable community. Additionally, it provides engineering consultancy which is 100% digital through machine learning optimization. Furthermore, it also transforms the data to solve unique to our client need and it embarks a lifelong companion for clients to grow from installation to decommissioning.

Sagar Nalini Ratilal Bavarva's picture #CircularCity
Sagar Nalini Ratilal Bavarva, Founder & Chief Researcher , posted

Bees Digital Farm

Featured image

Ever since the 20th century most of the countries across the globe are still using the traditional way of farming and it’s still going on for the demand and supply of people. As we all know that by the year 2050, the 80 % estimation of the world population will have been living in urban areas which can lead the total population of the world to increase by 3 billion people. With this large amount of increase in population, scientists and researchers are quite worried about the farmland which will be required to generate such a huge demand for food supply to fulfill the necessity to survive. Noticing this fact in mind as what would be the future source of alternative solutions to solve such a type of problem a concept was proposed named “In-House Farming”.

Sagar Nalini Ratilal Bavarva's picture #CircularCity
Amsterdam Economic Board, posted

Mindchange nodig om met climate change om te kunnen gaan

We moeten toe naar een ander systeem, waar macht en verantwoordelijkheid weer aan elkaar gekoppeld zijn. Dat kwam naar voren tijdens de MRA University van dinsdag 2 juni. Alleen zo kunnen we toewerken naar een circulaire en klimaatneutrale economie.

‘De coronacrisis laat zien dat we snel kunnen veranderen. Dat is ongelofelijk hoopvol. Maar het is geen garantie dat we na de crisis een betere of een slechtere wereld bouwen.’, stelt Thomas Rau, architect, oprichter van Madaster en vooraanstaand denker over de circulaire economie. Een echt duurzaam herstel vraagt om een mindchange. Hij adviseert om daar actief aan te werken. ‘Laat het opbouwen van de economie daarom niet alleen over aan mensen uit het oude systeem.’

Lees verder: https://amsterdameconomicboard.com/nieuws/mindchange-nodig-om-met-climate-change-om-te-kunnen-gaan

Amsterdam Economic Board's picture #CircularCity