#Waste solutions

Topic within Circular City
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Museum, posted

Film Screening Going Circular

Featured image

What does "circularity" mean? What are the benefits of a circular economy? All of this and more will be answered during the movie night organised at the Fashion for Good Museum. 

The new documentary ‘Going Circular’ unlocks the secrets to an innovative concept called circularity -- an economic system that eliminates waste and saves the planet’s resources. The film tells the story of four visionaries from around the world - 102-year-old inventor Dr. James Lovelock, biomimicry biologist Janine Benyus, designer Arthur Huang, and financier John Fullerton - whose extraordinary experiences changed the way they think about humanity’s future. Each of their stories leads them to a fundamental reassessment of what our food, our cities, our financial system, even our fashion industry could look like if we create, produce, and distribute within Earth's natural boundaries.

Afterwards, we will talk to Circle Economy, the initiator of this documentary, the executive producer Ellen Windemuth (from Off the Fence - known for My octopus teacher) and a Fashion for Good expert in the field of innovation and circular fashion.

19:00 doors open
19:30 Welcome words & start screening
21:30 Circularity Q&A & discussion with Off the Fence and Fashion for Good
22.00 End event

Fashion for Good believes that the fashion industry can and must change and is an expert in spreading the right knowledge about this. The museum on the Rokin in Amsterdam tells the stories behind the clothes you wear and how the right choices for those clothes can have a positive impact on the fashion industry.

Off the Fence is a leading non-fiction content company of global scale and reach, producing and distributing exceptional factual programming. Owned by ZDF Enterprises since 2019, and established in 1994, Off the Fence is a 360 factual content company. OTF develops, finances, produces and co-produces international non-fiction programmes across a range of genres including Natural History, Science, Travel & Adventure, Lifestyle, History, People & Culture, Crime and Feature Docs.

Ellen Windemuth is the CEO of WaterBear Network, overseeing the strategy and direction of the new interactive video-on-demand platform dedicated to storytelling around the UN Sustainable Development Goals. WaterBear is already partnered with over 140 global NGOs and is currently available in 194 countries. 

Lecture / presentation on Jul 21st
Gijs Boerwinkel, Head of communications at Waag, posted

Tentoonstelling: Makers van Noord

Featured image

Heb jij weleens nagedacht over hoe de stad eruit zou zien zonder schoenmakers, houtbewerkers en automonteurs?

Van grote industrieën tot kleine werkplaatsen, makerschap is altijd een belangrijk onderdeel geweest van Amsterdam Noord. Verspreid door het stadsdeel vind je individuele makers en collectieven, ambachtslieden en creatieve ondernemers. Hun toekomst in de stad staat, mede door gentrificatie, onder druk. Betaalbaar onderkomen wordt schaars en makers worden de stad uit gedreven.Tegelijkertijd wordt de stad steeds meer  afhankelijk van deze makers voor uitdagingen zoals de energietransitie en de enorme vraag naar huisvesting.

Het goede nieuws is dat er in Amsterdam, en specifiek Noord, nog steeds veel makers zijn gevestigd. Wie zijn deze makers van Noord, wat maken ze, en hoe draagt dit bij aan de stad, de buurt, en ons leven? 

De tentoonstelling Makers van Noord nodigt bezoekers uit om mee te praten en denken over hedendaags en historisch makerschap in het stadsdeel. Bezoekers kunnen eigen ervaringen in het gebied - van nu en vroeger - achterlaten en hun persoonlijke verhalen delen over vakmanschap en de mensen die hen inspireren.

De tentoonstelling Makers van Noord is van 18 juni t/m 27 augustus te zien in Museum Amsterdam Noord. In de maanden juli en augustus vinden publieksevenementen plaats. Voor meer informatie kijk op: www.waag.org/makers

Openingstijden & locatie 
Donderdag t/m zondag, van 13:00 tot 17:00 uur.

Gijs Boerwinkel's picture Lecture / presentation from Jun 18th to Aug 7th
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Museum, posted

Expo: "Fashion Week: A New Era"

Featured image

The expo: 'Fashion Week: A New Era' celebrates fashion through the years and explores how this phenomenon developed over time. How does the event influence the fashion industry? And what does the future hold for fashion week?

Every year during Fashion Week the latest fashion is shown on catwalks in Paris, Milan and New York and other metropoles across the globe. This iconic event has a major impact on the fashion industry and on our own wardrobes. In 'Fashion Week: A New Era', the Fashion for Good Museum unpacks the Fashion Week, delving into its past, present and future. View historic looks from the runways of Balenciaga, Versace, Moschino and many more; discover the innovative work of Dutch fashion designer Ronald van der Kemp and digital fashion house The Fabricant.

#CircularCity
Jasmyn Mazloum, Communicatie at Gemeente Almere, posted

Borrel expositie circulaire materialen | PRICE Circulair

Featured image

Sinds februari dit jaar hebben hebben we met PRICE onze eigen EXPO in het centrum van Almere. Je vindt in de expo allerlei bouwmaterialen, met name uit Flevoland. Speciaal voor de deelnemende makers, ons netwerk en experts op circulair gebied organiseren we een PRICE EXPO borrel. Meld je hier direct aan.

Voor wie is dit interessant?
Ben je op zoek naar innovatieve bouwmaterialen voor een project? Bijvoorbeeld omdat je inkoper bent, bij een woningcorporatie werkt en graag inspiratie wilt opdoen. Misschien ben je juist op zoek naar gelijkgestemde makers en daarmee een netwerk in Flevoland? Maar, je bent ook welkom als je gewoon nieuwsgierig bent naar de expo.

Wat gaan we doen?
Naast dat we met elkaar kennismaken, is er ook de mogelijkheid voor makers om hun product te pitchen. Interessant als je op zoek bent naar een afnemer of nieuwe partners.

Datum en tijd
24 mei, 16.00 - 18.00

Locatie
Diagonaal 40, in het stadscentrum van Almere
Parkeren: je kunt parkeren in de Hospitaalgarage, Stadhuisgarage of op parkeerterrein Hennepveld
OV: onze hub ligt op 5 minuten lopen van het station Almere Centrum.

Wat is PRICE?
Praktijk- & Innovatiecentrum Circulaire Economie, zeg maar PRICE. Wij zijn hét circulaire actielab voor Flevolandse doeners. Ondernemers, studenten, docenten, bewoners en overheid – al deze mensen brengen we samen om de nieuwe economie werkelijkheid te maken.

Jasmyn Mazloum's picture Meet-up on May 24th
Arthur Guilleminot, Artist , posted

Vote Piss Soap - New European Bauhaus Prize

Featured image

Dear Amsterdam Smart city community

I am reaching out to you to present a bit more of my project of Piss Soap and to ask you to vote and support my project at the New European Bauhaus Prize.
You can follow the link that will lead you to the voting page.

Piss Soap is a finalist in the section of “Rising Stars”, category Shaping a circular industrial ecosystem and supporting life-cycle thinking

Please vote, share and support and make sure to check all the amazing projects around sustainability, inclusivity and a greener future together.

"Piss soap is made entirely out of human activity waste materials, namely wood ashes, used cooking oil and urine. All these materials are easily gathered locally, in Amsterdam. The gathering of material and production of the Piss Soap is locally implemented and redistributed to the public cleaning services as well as the inhabitants. Piss soap has a regenerative impact in our cities, allowing to transform in a creative and useful way, wastes that our cities congregate."

If you have any question or comment do not hesitate to contact me

Arthur Guilleminot's picture #CircularCity
Beth Njeri, Digital Communications Manager at Metabolic, posted

Industrial Symbiosis

Featured image

At the end of its production process, waste or “output” produced by one company can be reborn into a valuable raw material or “input” for another.

This process is called “Industrial symbiosis”.

Learn more about it in the link below.

Beth Njeri's picture #CircularCity
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Museum, posted

Dried flower workshop Flowers & Powers x Fashion for Good Museum

Featured image

In collaboration with the Flowers & Powers boutique, a beautiful flower shop with fresh and dried flowers in Amsterdam, we organise a special event at the museum to help you get your home ready for spring with dried flower bouquets or flower hoops.

As you might have seen, the GROW exhibition at the Fashion for Good Museum is filled with flower installations thanks to the amazing help of Flowers & Powers, a beautiful boutique with fresh and dried flowers in Amsterdam.

We are organising a workshop together with Flowers & Powers, where you will learn how to work with dried flowers and will make a stunning bouquet or flower hoop to take home. All while enjoying some drinks and snacks.

Saturday May 7, 2022
13.00 - 14.30 PM
@Fashion for Good Museum

Ticket Price:
Flowers & Powers x Fashion for Good Museum-workshop - Dried flower bouquet or flower hoop: €45 (incl. Materials, drinks & bites)

About the Fashion for Good Museum
The Fashion for Good Museum is an interactive fashion museum for the future of fashion. The museum tells the stories behind the clothes you wear and how your choices for your clothes can have a positive impact on people and our planet.

Want to become part of the Good Fashion Movement and contribute to a more sustainable fashion industry?Visitthe world's first museum for sustainable fashion innovation (online or) at the Rokin 102 in Amsterdam to learn what you can do to contribute to a more sustainable fashion industry - or keep an eye on ourcalendarfor more exciting events.

Masterclass / workshop on May 7th
Ellen Mensink, Circulair yarns , posted

Gezocht: Marketing Communicatie Professional - Loop.a life (Circulair Fashion & Lifestyle merk)

Featured image

Wij zoeken een Marketing Communicatie Professional die het merk Loop.a life kan laten groeien. Je bent in deze functie verantwoordelijk voor de content creatie en de organisatie van de marketingactiviteiten van Loop.a life. En eerste contactpersoon voor de uitvoering van de plannen van het merk, voor zowel de online als offline. Dit betekent dat je een medior to senior allround marketeer bent in de groei van je carrière, die snapt wat het is om een merk te bouwen en hands on kan meewerken aan alle marketingactiviteiten van Loop.a life: online campagnes, events, foto shoots, print, pers, aansturing social-media bureau.

Brightloops is gevestigd in Amsterdam en is koploper op het gebied van circulair textiel. Wij maken van afgedankte kleding nieuwe vezels, garens en een eigen knitwear collectie voor mannen & vrouwen, genaamd Loop.a life. Dutch design met grondstoffen van Hollandse bodem. Wij werken in een volledige closed loop in Nederland en Europa. Omdat wij zowel lokale materialen als kleuren hergebruiken produceren wij zonder water en verfstoffen, super duurzaam dus. Wij zijn de eerste in Nederland die een 100% circulair knitwear collectie op de markt hebben gebracht van reststromen van de consument. We hebben onze eigen webshop en verkopen aan retailers. We produceren tevens voor andere merken om van gebruikt Nederlands textiel nieuwe items te maken binnen hun collectie. Onze ambitie is de transitie naar een circulaire fashion & textielketen te versnellen EN de duurzaamste trui van onze planeet te verkopen. Het bedrijf zit in de fase van start-up naar scale-up fase en zoekt een senior Marketing Communicatie Professional die Loop.a life groot gaat maken.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Online content creatie en aansturing;
  • Campagnes voorbereiden en begeleiden;
  • Foto-shoots voorbereiden en begeleiden;
  • Events en beurzen organiseren;
  • Contact met social mediabureau onderhouden;
  • PR- pers benaderen en contacten onderhouden;

Wat wij bieden

  • Een aantrekkelijk spin in het web- marketingfunctie bij een uitdaging impactmerk;
  • Werken met een jong en divers, ambitieus team in een innovatieve werkomgeving met heel veel werkplezier!
  • Werken in een impact scale-up die frontrunner is en waar JIJ het verschil kunt maken in het veranderen van de fashion & textiel sector naar een duurzame en circulaire industrie;

Wat wij vragen

  • HBO - werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 tot 4 jaar ervaring als - allround, branding/content - marketeer in de   fashion sector;
  • High potentiaal - iemand die kan en wil groeien, ambitieus & eager om resultaten te behalen;
  • Snel van begrip, kan plannen vertalen naar realisatie, organisatorisch sterk is en in staat om overzicht te houden;
  • Aantoonbare ervaring met content creatie – zowel in beeld en tekst;
  • Aantoonbare ervaring met online marketing en e-commerce;
  • Kunnen werken met In design en ervaring met website software zoals Wordpress en Shopify;
  • Hands-on mentaliteit en bereid om met de voeten in de modder te staan;
  • Positief, eerlijk & open en oplossingsgericht;
  • Sterke affiniteit met duurzaamheid.

Ben jij klaar voor een nieuwe uitdaging, wil je helpen de wereld mooier te maken en wil je graag een inspirerende, duurzame en creatieve baan? Solliciteer dan voor 15 april met cv. Sollicitatierondes zullen plaats vinden op:

  • Dinsdagochtend 19 april 09:00-11:00 uur
  • Woensdagmiddag 20 april 12:00-14:00 uur
    Voor meer informatie: ellen@brightloops.nl of bel Ineke: 06-20629522
Ellen Mensink's picture #CircularCity
Isabelle van der Poel, projectmedewerker communicatie at De Gezonde Stad, posted

Afval naar Oogst trekt de stad door!

Featured image

Niet langer hoef je jouw groente- en fruitafval weg te gooien, want samen maken we er lokaal waardevolle compost van, met Afval naar Oogst! Op 5 verschillende locaties in de stad kun je je nu aanmelden om GF-afval in te leveren. Op 23 april tijdens de kick-off leer je alle ins & outs. Zo maken we samen de cirkel rond. Composteer je mee?

Afval naar Oogst is ontsproten op buurttuin 'I can change the world with my two hands' waar nu meer dan 100 huishoudens hun GF-afval inleveren, dat wordt omgezet tot goede compost, voor nog betere oogst in de tuin! Het is de ambitie nog veel meer plekken te creëren voor lokale inzameling van groente- en fruitafval.

Isabelle van der Poel's picture #CircularCity
Anne-Ro Klevant Groen, Marketing and Communications director at Fashion for Good Museum, posted

Clothes Swap @ Fashion for Good museum

Featured image

The Fashion for Good Clothes Swap is making its comeback!

On the 7th of April 2022, Fashion for Good is organising a Clothes Swap at the Fashion for Good Museum. An easy and fun way to refresh your wardrobe with new (second hand) items and also a perfect way of giving your unworn items a new home. Good for you, the planet and your wallet!

Want to join?
Do you have any clothes you’re not wearing anymore? Those items that have been stuck in the back of your wardrobe for ages and never make the cut? Perfect clothing pieces to swap!

Collect your items and hand them in at the Fashion for Good Museum (Rokin 102, Amsterdam) before April 6 (daily between 11 am - 5 pm, please note: the museum is not open on Tuesdays!). You will receive special tokens for the items you bring in, which you can then use on April 7th, during the Clothes Swap, to “buy” your new items.

Clothes Swap rules:

  • You can hand in a maximum of 5 items per person
  • A yellow token is worth 1 point (fast fashion brands), the blue token is worth 2 points (mid end brands), the red token is worth 3 points (high end brands)
  • Underwear and swimwear are not accepted
  • Clothes must be clean and washed
  • Torn or worn out clothing will not be accepted

Be quick! There is a limited amount of tickets available

Want to become part of the Good Fashion Movement and contribute to a more sustainable fashion industry, visit the world's first museum for sustainable fashion innovation at the Rokin 102 in Amsterdam to learn what you can do to contribute or keep an eye  on our calendar for more sustainable fashion related events!

Masterclass / workshop on Apr 7th
Isis Woutersen, posted

Community Meetup #6 GreenDeal Circulair Textiel

Featured image

Noteer je 19 april vast in je agenda?
We organiseren dan ‘Community Meetup #6 GreenDeal Circulair Textiel’. We doen dit tijdens het REFLOW eindevent ’s avonds in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Tijdens dit eindevent presenteert Amsterdam de resultaten van de REFLOW-pilot waarin gewerkt is aan verduurzaming en circulair maken van textielgebruik; van de DENIM-deal tot het circulair inkopen van zorgschorten en van de stadsgarderobe tot de stadspasactie voor kledingreparatie. Die avond is een mix van professionals met iedereen die geïnteresseerd is in een duurzame en circulaire kleding- en textielketen.

Dé plek voor de Green Deal Circulair Textiel community om samen te komen! De plenaire aftrap is om 19:00 uur.

Achtergrondinformatie

De Green Deal Circulair Textiel richt zich op de innovatieve en vernieuwende manieren voor het sluiten van de keten. De GreenDeal is een consortium van bedrijven, overheden en kennisinstellingen die intenties hebben ondertekend voor de transitie naar een circulaire economie. De partners werken aan verschillende initiatieven. De Board pakt hierin een regisserende rol. In 2022 ligt de nadruk op het versterken van het ecosysteem en het fundament voor het uitbouwen en opschalen van circulaire activiteiten. Met de key partners ontwikkelen en implementeren we met netwerk sturing de organisatorische structuur van de GreenDeal, ondersteunen we (nieuwe) regionale consortia rond het recyclen van niet-herbuikbaar textiel en bouwen we aan waardevolle samenwerkingen met vernieuwende en innovatieve partijen die bijdragen aan dezelfde doelen en het ecosysteem.

Lees hier meer.

Isis Woutersen's picture Meet-up on Apr 19th
Bente Snäll, Hogeschool van Amsterdam , posted

Repurpose - Hoe maak je een nieuw product van afgedankte materialen?

Featured image

Nieuwe producten maken van afgedankte materialen brengt veel uitdagingen met zich mee. Onderzoekers van de HvA onderzochten met partners en studenten in het project Repurpose Driven Design and Manufacturing welke ontwerp-, productie- en businessmodel strategieën hiervoor mogelijk zijn.

Op woensdag 9 maart 20:00 uur presenteren ze hun bevindingen in Pakhuis De Zwijger. Kom je ook? Aanmelding is nu open! - https://lnkd.in/gcTA3Stv

Bente Snäll's picture Lecture / presentation on Mar 9th
Rene visser, External Affairs , posted

Meld je aan voor de 5G Hub Innovation Challenge 'the Sustainability edition'

Featured image

Help je mee om de wereld mooier te maken? Doe dan samen met ons mee aan de 5G Hub Innovation Challenge #sustainability editie. Je kan je aanmelden tot 25 april!

Na de selectieronde is er voor iedereen de mogelijkheid om persoonlijk in gesprek te gaan voor advies. Voor de winnaars hebben we dankzij onze fantastische partners met inspirerende juryleden hele mooie prijzen. Deze zullen later bekend worden gemaakt. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de meest aansprekende #innovatie een volgende stap kan zetten in de markt.

Wil je meer informatie check de website: https://5ghub.nl/nl/5g-hub-innovation-challenge/ of stuur me een bericht. Uiteraard kan je je ook direct aanmelden via de website.

Rene visser's picture #CircularCity
Isabelle van der Poel, projectmedewerker communicatie at De Gezonde Stad, posted

De duurzame toekomst van Amsterdams afvalwater

Featured image

Als je de wc doortrekt, denk je waarschijnlijk niet na over wat er met het water gebeurt. Maar hier gaat een hele wereld achter schuil! En er wordt hard aan gewerkt, om die verborgen waterwereld duurzamer te maken. Als innovatietechnoloog bij Waternet houdt Enna zich bezig met het ontwikkelen van slimme afvalwatersystemen, en wij van De Gezonde Stad interviewden haar.

Wat is jouw droom voor Amsterdam?
“Dat water voor Amsterdammers meer waarde heeft. Dat we het meer respecteren. Nu is het zo vanzelfsprekend dat er water uit de kraan komt, zoveel en wanneer we maar willen. En we gaan naar het toilet, of onder de douche, of zetten de afwasmachine aan, en voor de bewoners is het water weg. Het zou fijn zijn als de hele cyclus meer circulair is. Dat afvalwater niet langer iets is wat vies is, maar dat we het gaan zien als een grondstof die we graag willen hergebruiken. Wat nou als je bij de bouwmarkt een toilet kan kopen die jouw urine apart houdt en daar meststof uithaalt die je zelf in je tuin kan gebruiken of af kan geven alsof het een statiegeldsysteem is. Dan krijgt het zoveel meer waarde.”

Lees op onze website het hele interview en leer de verborgen waterwereld kennen!

Isabelle van der Poel's picture #Energy
Christiaan Elings, Strategy & Collaboration for Sustainable Transitions at Royal Haskoning, posted

HOW CIRCULAR FESTIVALS CONTRIBUTE TO CLIMATE GOALS

Featured image

On 10 February during the CE Week there is an opportunity to help the community of the International Green Deal Circular Festivals! Beside the facilitating Dutch Ministries of IenW and EZK now consisting of 20 large international festivals. Lowlands/MOJO, Body & Soul, Awakenings, Roskilde, Milkshake, ID&T, Zwarte Cross, DGTL, Pukkelpop, Vierdaagsfeesten… just a few examples of large European festivals participating.

The focus of the workshop will be on how to become climate neutral as festival, through their efforts to become circular: two sides of the same coin. Why is action needed now, what can festivals do and how to set concrete targets? Together these international front runners join forces to give direction to a sustainable and resilient future for the live sector. Moreover as perfect living labs, festivals can inspire visitors, cities and other events to join this green movement!

If you feel you can add to this discussion and help making the festivals enthusiastic to take action, then please join our meeting. Also if you see other relevant connections and opportunities; please register via the website below!

For the Ministry of Infrastructure and Water management and together with partners, the Strategy and Management Consultants of RHDHV execute the program management of this Green Deal from 2019-2025.

Christiaan Elings's picture Online event on Feb 10th
Jasmyn Mazloum, Communicatie at Gemeente Almere, posted

Co-creatie sessie Circuloco | Week van de circuliare economie

Featured image

Praat je met ons mee over Circuloco?

Speciaal voor de Week van de Circulaire Economie organiseren we een Co-Creatiesessie, waarin we alvast een voorproef geven op alles wat er straks op ons paviljoen op Floriade Expo 2022 te zien en te doen zal zijn.

Tijdens de Co-Creatiesessie kom je meer te weten over het ontwerp-, denk- en maakproces rondom Circuloco. Ons circulaire gebouw zal na Floriade Expo 2022 gedemonteerd worden en op de Steiger 66 heropgebouwd worden. Het ontwerp, de bouw, de invulling, de afbouw en de heropbouw: alles wordt gedaan door en met lokale makers.

Je bent (online) welkom op donderdag 10 februari, van 12:00-13:00 Doe je ook mee?

Volg ons ook op social media via Linked In en instagram om een kijkje te krijgen bij wat we allemaal organiseren!

Jasmyn Mazloum's picture Online event on Feb 10th
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Inspiratietour Bouw

Featured image

Om dieper in te gaan op de mogelijkheden van circulair bouwen, organiseren we samen met de provincie Noord-Holland een online circulaire inspiratietour waarbij we ‘langsgaan’ bij belangrijke spelers in de circulaire bouwsector. Samen bespreken we de voordelen, uitdagingen en mogelijkheden voor bedrijven om het meeste uit circulaire bouweconomie te halen.

De bouw vormt de grootste materiaalopslag en afvalstroom in de economie. Elk jaar wordt alleen al in de Metropoolregio Amsterdam 1,4 miljoen ton sloopmateriaal verwerkt, met een potentiële waarde van €688 miljoen. Tegelijkertijd drukt de productie van nieuw bouwmateriaal zwaar op het milieu. Met hoogwaardige recycling, demontabel én modulair bouwen kan die waarde benut worden en het milieu worden gespaard.

Circulair bouwen betekent het ontwikkelen, gebruiken en hergebruiken van gebouwen, gebieden en infrastructuur, zonder natuurlijke hulpbronnen onnodig uit te putten, de leefomgeving te vervuilen en ecosystemen aan te tasten. Bouwen op een wijze die economisch verantwoord is en bijdraagt aan het welzijn van mens en dier.

Kansen

De bouw heeft zoveel facetten, dat bedrijven en bestuurders met veel strategieën aan de slag kunnen om de bouw circulairder te maken. Vijf belangrijke methodes zijn:

  • Hoogwaardig recyclen van sloopafval, zodat er minder primaire grondstoffen nodig zijn;
  • Administreren van materialen, zodat waarde van grondstoffen behouden blijft;
  • Demontabel bouwen, zodat onderdelen van een gebouw hergebruikt kunnen worden;
  • Modulair bouwen, zodat gebouwen aangepast kunnen worden aan nieuwe functies;
  • Ontwerpen voor collectief gebruik, zodat bewoners gebouwen en spullen kunnen delen.

Voor wie

Voor MKB in Noord-Holland en iedereen die wil weten hoe je een bedrijf (meer) circulair kunt maken, of dat nou je eigen bedrijf is of dat van je werkgever.

Sprekers

Worden binnenkort bekendgemaakt

LinkedIn group

Word lid van onze community op LinkedIn voor het laatste nieuws en evenementen over circulariteit in Noord-Holland!

Over provincie Noord-Holland & Impact Hub Amsterdam

Provincie Noord-Holland en Impact Hub Amsterdam werken samen om het circulaire ecosysteem in de provincie te versterken. Als onderdeel van deze samenwerking organiseren we diverse evenementen en gratis masterclasses.

Henrike Slob's picture Online event on Feb 8th
Caroline Beelen, Community Manager GO!-NH at GO!-NH, posted

Masterclass Impact Business Modelling 

Featured image

Op confronterende, inspirerende en energieke wijze ondervinden deelnemende bedrijven wat de uitdagingen en kansen zijn van vernieuwende businessmodellen met maatschappelijke en ecologische impact. De wereldwijde economie en maatschappij is in transitie en wij hebben hierin een rol te spelen. Maar hoe is de vraag…  Met praktische cases wordt duidelijk wat er daadwerkelijk nodig is voor de duurzame groei van een bedrijf en vergroten van de impact op de wereld.
De workshopleider is Nick Stevens.

15.00u - 17.00u
Aanmelden kan via https://go-nh.nl/agenda/

Caroline Beelen's picture Masterclass / workshop on Feb 8th
Caroline Beelen, Community Manager GO!-NH at GO!-NH, posted

Masterclass Growth Mindset / Scale-Up DNA

Featured image

Deze Masterclass is voor startups en innovatieve MKB-bedrijven die zich met hun baanbrekende innovaties in de groeifase bevinden. Zij hebben al tractie door omzet uit klanten en/of pilots. Ondernemers maken kennis met de succesvoorwaarden voor groei. Denk hierbij aan focus op herhaalbaarheid en schaalbaarheid van product/service, businessmodel, team, infrastructuur, verkoop en organisatie.

15:00 – 16:30
Aanmelden kan via https://go-nh.nl/agenda/

Caroline Beelen's picture Masterclass / workshop on Jan 31st
Henrike Slob, Marketing Communications Lead at Impact Hub Amsterdam, posted

Demo Day - No Waste Challenge

Featured image

You're invited the No Waste Challenge 2021 Demo Day organized by What Design Can Do & Impact Hub Amsterdam!

About this event

We are very delighted to invite you to the Demo Day of the No Waste Challenge 2021, taking place on: Thursday 10th of February at 16:00 CET, organized by What Design Can Do and Impact Hub Amsterdam.

After taking part in the half-year Development Programme, 16 winning teams of the No Waste Challenge will present their project, business case, their ambitions and their biggest needs moving forward, such as funding to scale-up, strategic partners, launching customers and specific expertise.

Get to meet these amazing creative entrepreneurs and enter in conversations with them in different breakouts. We promise you, you’ll leave the digital space inspired and engaged!

RESERVE YOUR (ONLINE) SPOT HERE!

The No Waste Challenge called on creative entrepreneurs and designers all over the world to submit innovative, design driven solutions to the catastrophic waste issues the world is facing. From the more than 1400 entries, an international jury of design and climate experts selected the most professional, promising creative startups that submitted the most impactful and feasible design driven innovations to join the challenge’s development programme.

Henrike Slob's picture Online event on Feb 10th