#Bicycles

Topic within Mobility
Tom van Arman, Director & Founder at Tapp, posted

Where are the 'Dark Stores' in Amsterdam?

Featured image

While it’s easy to find Gorillas, Getir, Flink, and Zapp flash delivery services in iTunes or Google Play app stores, It’s not so easy to locate these many grocery depots in Amsterdam.

In this interactive map we located the many physical locations of these dark stores to see the saturated landscape of flitsbezorging (flash delivery) infrastructure in Amsterdam. The goal of the map is to help consumers choose delivery services based on proximity to homes / businesses and help calm some inner city bike routes!

Curious to see the 10minute cycle zones or the locations of the many dark stores in Amsterdam? Check out this map and more information about dark stores here.

Tom van Arman's picture #Mobility
Trey Hahn, Founder , posted

Open Database of Bicycle Infrastructure Manuals

Featured image

500+ cycling infrastructure documents from all over the world, and growing. Cycling infrastructure design manuals, strategy guides and more all curated in one easy-to-use database.

Trey Hahn's picture #Mobility
Tom Kuipers, Programme Developer at AMS Institute, posted

Join a Virtual Reality experiment in Amsterdam

Featured image

Would you like to take part in a Virtual Reality experiment? Then we are looking for you!

What is it? An indoor experiment about using Virtual Reality (VR) to study pedestrian crossing behaviour. Virtual Reality can be a powerful tool in the future to experiment with new settings and implementations before putting them into practice. Are you interested? Register or get in touch with us.

When? From 11 April until 6 May for the duration of 60-90 minutes per participant

Where? AMS Institute, Marineterrein Amsterdam, Kattenburgerstraat 5

Who? Everyone is welcome! We are looking for participants who want to join and help us make it a success! Each participant will receive a €10,- gift voucher

Register now! Here

Thanks

Tom Kuipers's picture #Mobility
Isis Woutersen, posted

Green Deal Fiets: werk maken van fietsen

Featured image

Hoe stimuleer je het fietsgebruik van medewerkers? Wat zijn de voordelen dat meer medewerkers gaan fietsen? Welke mogelijkheden zijn er om een fietsregeling aan te bieden? Welke voorbeelden bij andere organisaties zijn er?

Tijdens deze online inspiratiesessie van de Green Deal Fiets | arbeidsvoorwaarden ontdek je in een uur de positieve effecten van het vaker overschakelen naar de fiets voor werknemers en voor de organisatie. Daarnaast krijg je inzicht in de mogelijkheden om de fiets als vervoersmiddel te introduceren, wat er nodig is om werknemers gebruik te laten maken van fiets arbeidsvoorwaarden en concrete voorbeelden bij andere organisaties waar de fiets al gemeengoed is.

Alle deelnemers aan deze sessie kunnen in overleg aanspraak maken op een probeer e-bike(s) voor medewerkers. Ook kan er een beroep gedaan worden op een gratis mobiliteitsconsult door Breikers. Reden genoeg dus om aanwezig te zijn.

Programma ‘Werk maken van fietsen’

  • Welkom en introductie Green Deal Fiets door Richard Hoving, lead Mobiliteit Amsterdam Economic Board
  • Wat is ervoor nodig om een fietsregeling aan medewerkers aan te bieden? Rein Aarts, directeur Breikers
  • Wat zijn de effecten van een fietsplan voor werknemers? En hoe implementeer ik een fietsplan binnen 2 weken. Mark Danhof, Manager Lease a Bike
  • De fiets van de zaak in de praktijk, een bekend bedrijf aan het woord dat recentelijk een fietsplan heeft geïntroduceerd

Voor wie

Deze sessie is voor directeuren, HR managers, compensation & benefits specialisten, CSR en sustainability managers en/of mobiliteits experts.

Achtergrondinformatie

De Amsterdam Economic Board is initiatiefnemer, net als het MRA Bureau, de Vervoerregio en BYCS. Samen met bedrijven, overheden en kennisinstellingen staan wij op de pedalen om meer bewoners en bedrijven te laten kiezen voor de fiets als vervoersmiddel.

De Green Deal Fiets is een convenant dat is ondertekend door 40+ organisaties in de Metropool Amsterdam. Het doel is om de positie van toonaangevende fietsregio te versterken en tot 2025 tienduizenden nieuwe mensen te bewegen om voor de fiets te kiezen. We richten ons op vier onderwerpen: fietsservicepunten | arbeidsvoorwaarden | jongeren op de fiets | kennisbundeling.

Lees hier meer informatie over de Green Deal Fiets en bekijk het gesprek met Marja Ruigrok, wethouder gemeente Haarlemmermeer over de Green Deal Fiets.

Isis Woutersen's picture Online event on Mar 31st
Folkert Leffring, Digital Media Manager , posted

Amsterdam launches bike safety innovation competition

Featured image

Amsterdam is inviting universities, companies and members of the public to come up with solutions to improve bike safety in the Dutch capital through an open challenge.
The central theme of the competition – “Different speeds on bicycle paths” – aims to influence the behaviour of road users and asks how bike delivery services, and differences in speed bicycle types can impact this.
Applications are open until February 24, with the winner set to be announced on April 11.

Folkert Leffring's picture #Mobility
Floor Beckers, Communication professional at Gemeente Amsterdam, posted

Do you have the ultimate solution for a safe cycle path?

In the Netherlands, people like to cycle a lot. However, bicycle paths are not always safe due to the great variety of cyclists, such as cargo bikes and e-bikes, racing cyclists and bicycle delivery drivers. The Amsterdam Bike City (ABC) Innovation Lab from the Municipality of Amsterdam is looking for the best solution for the variety of speeds on the cycle path, to do something about this problem. The ten best submissions may present their solution to a jury of leading professionals.

Do you have the best idea to improve safety on bicycle paths? If so, you will win € 2,000 and have a chance of winning € 45,000 to implement your idea. Take that chance!

More information:

#Mobility
Trey Hahn, Founder , posted

User-Centered Cycling Methods Open Toolkit

Featured image

Free, open access toolkit of people-centered methods for urban planners, designers, and advocates to make cycling inclusive and accessible to all.

Trey Hahn's picture #Mobility
Zoë Spaaij, Project manager , posted

Wat kunnen we leren van de deelfietsgoeroe van Nederland?

Featured image

Het afgelopen jaar verschenen er tal van rapporten over digitalisering en technologisering. Maar wat kunnen we daarmee in 2022? Welke lessen kunnen we trekken voor de slimme stad? Welke ideeën kunnen ons gaan inspireren in dit nieuwe smartcityjaar?

Dit soort gesprekken voer je normaal gesproken als je elkaar tegenkomt tijdens een nieuwjaarsborrel, een congres of een andere netwerkbijeenkomst. Helaas kan dit nu even niet fysiek, maar gelukkig laat het digitale ons niet in de steek. Zo kunnen we toch met elkaar nieuwe kennis delen en verspreiden.

Daarom is de Future City Foundation op zoek gegaan naar de makers en bedenkers achter de rapporten. Zo gaan we op 26 januari in gesprek met deelfietsgoeroe van Nederland Ronald Haverman en laten ons door zijn ideeën inspireren.

Wanneer: 26 januari van 16.00- 17.00 uur
Kosten: Gratis

Let op: Dit webinar wordt niet opgenomen en is dus een eenmalige kans om in gesprek te gaan met Ronald Haverman.

MELD U NU AAN

Achttien jaar geleden was het nog een utopie: fietsen die je kunt delen. Niet voor Ronald Haverman, de bedenker van een van de eerste deelfietsen ter wereld: de (inmiddels bekende) OV-fiets.

Maar wat is de volgende innovatie? Want Haverman is nog lang niet klaar met oplossingen bedenken. Hij is inmiddels werkzaam als mobiliteitsstrateeg bij de provincie Zuid-Holland en deelt op 26 januari zijn ideeën over hoe deelmobiliteit een oplossing kan zijn voor ruimtegebrek en een meer duurzame samenleving.

Hoe ziet hij dat voor zich? Hoe zet je bijvoorbeeld slimme oplossingen als geofencing in om deelmobiliteit optimaal te laten werken? Wat is de volgende OV-fiets?

MELD U NU AAN

Online event on Jan 26th
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

How to make smart mobility hubs work for everyone? The why of citizen engagement 

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the third episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 24 February from 14:00-15:00 (CET).

How to make smart mobility hubs work for everyone? The why of citizen engagement

There are quite some challenges for cities and other stakeholders to make mobility solutions well-tailored for everyone. It starts with finding suitable methods to engage and actively involve different user groups, such as citizens. Subsequently, they have to identify individual user needs with the traveller and co-create transport solutions for the traveller.

With citizen engagement, we try to provide the silent majority with an opportunity to raise their voice. If the SmartHubs project engages the citizen, the city-citizen relation will improve.

Marc Boijens and Laurens van Roozendaal will share some use cases and methods, actively involving the audience.

Online event on Feb 24th
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

Decision support systems for locating smart mobility hubs

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the second episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 3 February from 14:00-15:00 (CET).

Decision support systems for locating smart mobility hubs

With the growing use of shared mobility modes comes the need to regulate and organize them into hub access points that offer several modes together. But there's a challenge. How should these hubs be located in a city so that they contribute to mobility sustainability and positively impact its urban fabric?

With that in mind, the SmartHubs project has been developing a decision support tool to help find the best potential areas for installing shared mobility hubs. It comprises a multi-criteria approach that integrates several objectives into the same overall potential score, providing cities with a geographical picture of where they should prioritize their investments.

Gonçalo Homem de Almeida Rodriguez Correia and Miquel Martí Casanovas will explain the method behind the decision support tool, using the city of Amsterdam as an example.

Online event on Feb 3rd
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

How to build the right ecosystem to make smart mobility hubs work?

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the first episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 20 January from 14:00-15:00 (CET).

How to build the right ecosystem to make smart mobility hubs work?

An ecosystem consists of many parties, and it's beneficial for incremental innovation if there, somehow, is a connection between them. But what if your innovation is disruptive and an entire ecosystem has to undergo a transition? How do you find the right partners for your envisioned ecosystem? How can you create a common goal that is equally beneficial for all partners?

SmartHubs are not about technology but about creating an ecosystem with a solid value proposition and the right business models.

Marc Boijens and Laurens van Roozendaal will tell you more about how they tackle the challenges they encounter in the SmartHubs project.

Online event on Jan 20th
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Excursieprogramma in Barcelona (tijdens Smart City Expo World Congress) - in Dutch

Featured image

De jaarlijkse Smart City Expo World Congress komt er al weer bijna aan! Deze vindt plaats op 16 – 18 november 2021 (maar eigenlijk begint het al de 14e). Naast het officiële missieprogramma van RVO hebben Amsterdam Smart City, G40, Future City Foundation en BTG ook eigen excursies en kennissessies georganiseerd.

Ben je in Barcelona voor de Smart City Expo en/of de RVO missie, dan kun je natuurlijk met ons mee! Door kennis op te doen voor de Nederlandse praktijk en andere deelnemers nog beter te leren kennen, kun je je tijd in Barcelona zo optimaal benutten.

Deelnemen aan de excursies is kosteloos. We verwachten dat je op eigen gelegenheid naar de programmalocaties komt.

Conceptprogramma:

Maandag 15 november

Hoe worden we de best verbonden samenleving in de wereld?

9.00 uur – Ontbijt en aftrap
We gaan naar Barcelona om te leren hoe we van Nederland de best verbonden samenleving van de wereld kunnen maken. We leggen uit wat deze moonshot is en hoe je daaraan kan meedoen. Want er zijn nogal wat acties te verrichten.

10.00 uur – Deelmobiliteit met Donkey Republic
Hoe zorgen we dat deelmobiliteit een oplossing is voor duurzame mobiliteit en voorkomen we verrommeling van de openbare ruimte? We gaan in gesprek met Allard Kalverkamp van Donkey Republic, een deelfietsoperator, die zowel in Nederland als in Barcelona werkt. Hoe gaan de gemeente Barcelona en de Metropoolregio om met de opkomst van deelmobiliteit? En natuurlijk fietsen we zelf ook een rondje! Locatie volgt (centrum Barcelona).

12.00 uur – Lunch en wrap-up
Learnings ophalen. Hoe kunnen we deze kennis toepassen in Nederland?

13.30 uur – Burgerparticipatie met Decidim
Hoe betrek je inwoners bij een stad en zorg je met een platform voor meer democratisering van bestuur? Hoe creëer je in samenspraak met burgers oplossingen? Ga mee naar Decidim, een open-source democratisch platform dat door de stad Barcelona wordt gebruikt om burgers te betrekken. Arnau Monterde vertelt hoe zij werken en tot welke veranderingen methodes hebben geleid? Locatie: Canòdrom, Carrer de Concepción Arenal, 165, 08027 Barcelona

15.00 uur – Borrel en terugkoppeling van de middag

Dinsdag 16 november

Gebiedsontwikkeling

9.00 uur: Ontbijt
Hoe ga je van instrumentontwikkeling naar gebiedsontwikkeling? Hoe schaal je de smart city op en zorg je dat zij het nieuwe normaal wordt?

10.00 – 12.00 uur: Tour door Superblok Poblenou
In deze wijk zijn alle essentiële functies zijn op 15 minuten wandelen te bereiken. Ook is de mobiliteit in dit gebied aangepakt. Hoe kwam dit superblok tot stand en hoe kunnen Nederlandse steden en gemeentes hiervan leren? Exacte programma en locatie volgen.

12.00 – 13.00 uur: Lunch en wrap-up
Wat kunnen we leren van hoe Poblenou is opgezet? Is dit ook werkbaar voor Nederlandse steden en dorpen? En hoe betrek je bewoners in zo’n ontwerp?

13.00 – 18.00 uur: Smart City Expo (Fira Barcelona)
Tijd om te netwerken bij de Paviljoens van allerlei landen en steden. Doe mee met een inkomende of uitgaande missie, ga mee op safari, leer de mensen bij Holland Paviljoen kennen en ontdek welke kansen de beursvloer biedt.

Woensdag 17 november

Ethiek en sensoriek (van het riool van Barcelona)

9.00 uur: Ontbijt
We beginnen bij de vraag hoe waardecreatie kan ontstaan via dit project. Ook gaan we in op het nieuwe boek van de CityDeal (in de maak) ‘Zo creëer je waarde’.

11.00 – 12.00 uur: Bezoek aan de riolen van Barcelona
We bezoeken een meetstation en zien hoe data worden verzameld op wijkniveau. Wat kun je leren van het riool op gebied van watermanagement en hoe is het gesteld met de gezondheid van inwoners? Hoe koppel je sensordata aan gericht beleid en aan handelingsperspectieven? Daarna bezoeken we het kantoor van s::can en leren we meer over de gebruikte sensoren en de data. De toepassing op wijkniveau in plaats van op stadsniveau in Barcelona is redelijk uniek. Wat kunnen wij van hen leren en wat is toe te passen in Nederland?

12.00 – 13.00 uur: Lunch
Lunch en debat over de ethische vragen die dit met zich meebrengt.

13.00: Smart City Expo
Tijd voor een tweede middag op de Smart City Expo (Fira Barcelona).

Meld je hier aan voor het hele programma of voor aparte programmaonderdelen:
https://kennislab.typeform.com/Barcelona2021

Heb je nog vragen? Stuur dan een bericht naar nancy@amsterdamsmartcity.com.

Amsterdam Smart City's picture Meet-up from Nov 15th to Nov 17th
Eline Meijer, Communication Specialist , posted

Transformatie verkeerssysteem Berlijn? Geert Kloppenburg legt uit hoe simpel het is!

Featured image

In een korte video (3min) geeft Geert Kloppenburg zijn visie geeft over hoe 7 wegen het Berlijnse verkeerssysteem transformeren middels een goedkoop en snel uitvoerbaar plan.

Bekijk de video hier en wordt abonnee van het youtube kanaal voor meer video's!

Laat je feedback achter in de comments of stuur een email naar: eline@geertkloppenburg.nl

Eline Meijer's picture #Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

Scale up | Bezoekersstromen is in volle gang!

Featured image

Het is al weer een tijdje geleden dat we iets hebben gepost over Project Scale Up.
Scale Up is het programma dat uitzoekt hoe je bezoekersstromen kunt beïnvloeden om drukte op hotspots te voorkomen. De Provincies Noord-Holland en Flevoland, Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam hebben hierover vragen aan de markt gesteld. Met een innovatieve manier van aanbesteden jagen we de ontwikkeling van oplossingen voor gedragsbeïnvloeding aan.

Het was even stil omdat we druk bezig zijn geweest met alle voorbereidingen zodat onze twee consortia goed van start konden. Er is veel gebeurd in de tussentijd, we geven je graag een update!

We zijn met deze twee consortia in zee gegaan (letterlijk!):
·       LYNXX B.V., REISinformatiegroep B.V. (9292) en HERE Europe B.V.;
·       Sweco B.V., Scenwise, Livecrowd, PTV Nederland, TomTom en ViNotion.

 We hebben een samenwerking gestart met gemeente Zandvoort waar het niet alleen tijdens de F1 druk wordt maar natuurlijk ook tijdens de zomer. Deze geliefde strandlocatie is perfect om de 2 oplossingen van de consortia te testen.

 We hebben allerlei data verzameld. De grote vraag voor ons was ‘Hoe kun je drukte voorspellen en welke databronnen kun je daarvoor het beste gebruiken?’. Dat was soms nog een zoektocht omdat dit soort data niet zo maar klaar op de plank liggen.

 We hebben meerdere kennissessies gehad een daarbij veel kennis met elkaar gedeeld. Bijvoorbeeld: Johan Cruijff Arena heeft met ons resultaten en lessons learned van eerdere projecten rondom drukte en gedragsbeïnvloeding gedeeld. Daarnaast hebben we meer over de drukke recreatiegebieden in Provincie Noord Holland geleerd en de draagkracht daarvan.

 Én: we hebben natuurlijk de eerste resultaten geboekt! Wil je meer weten? Houd dan deze pagina in de gaten. Volgende week delen we de eerste resultaten.

Wil je meer weten over het project Scale up? Kijk dan op de website  https://smartmobilitymra.nl/scale-up/ of schrijf ons een email scaleup@amsterdam.nl

Anja Reimann's picture #Mobility
David Bosch, Communication Consultant at Gemeente Amsterdam, posted

Carefree through Amsterdam on a shared bike

Featured image

Amsterdam is investing heavily in shared transport. Shared cars, scooters and  bicycles make the city more accessible. That last option is healthy, clean and popular. For those who don’t have a bike, or looking for a second bike, we have a shared bike. The city of Amsterdam will receive 1,400 shared bicycles, including 100 shared electric cargo bikes. Some are allready on the streets; the rest will follow from August 15.

Where can you find shared bikes?
At the Zuidas, along the ‘Westlijn’ of the metro, in Oost and Zuidoost. Electric shared cargo bikes can be found in Oost and Zuid. There is a maximum number of shared bicycles per area. It is a 2 year experiment. Then we'll see if we continue.

• FlickBike: 400 shared bicycles along metro stations on the ‘Westlijn’ (from Henk Sneevlietweg to Isolatorweg) and the bus to Westpoort, from 15 June
• Cargoroo: 100 electric shared cargo bicycles in Oost and Rivierenbuurt (Zuid), from 15 June
• Donkey Republic: 300 shared bicycles in Oost, from 15 August
• Soon to be announced: 400 shared bicycles Zuidoost and 200 shared bicycles Zuidas from 15 August

Where do I park the shared bike?
A shared bicycle is a good means of transport for commuters and visitors. The bicycles are usually located near a public transport junction. They have their own parking spaces and must be returned to 1 of the parking spaces of that provider. Only in those places can you stop the rent. The shared cargo bikes have their own parking space, clearly marked on the ground. You can of course park the bike somewhere else in between, but then you will continue to pay. That way the bikes won't roam, is the idea.

Note from ASC: Have a question? Let’s hear it in the comments!

David Bosch's picture #Mobility
David Bosch, Communication Consultant at Gemeente Amsterdam, posted

16% car owners considering replacing car with shared transport

Featured image

Amsterdammers are a lot more positive about shared transport than day trippers and commuters, and cost savings are seen as the biggest advantage. It also appears that many Amsterdammers have old assumptions with regard to availability and costs. The municipality of Amsterdam has therefore launched a campaign to draw attention to the many advantages of shared transport.

Research
The municipality of Amsterdam has commissioned a survey among Amsterdammers, day trippers and commuters. It is clear that Amsterdammers are much more positive about shared transport (49%), than day trippers (36%) and commuters (32%). No less than 16% are considering replacing their car with shared transport. Cost savings (39%), convenience (25%) and environmental benefits (19%) are the main advantages of shared transport. The arrival of mobility hubs, MaaS (mobility as a service) apps and more insight into current car costs are also reasons to opt for shared transport.

Campaign
The campaign makes it clear to the Amsterdammer that there are many advantages when it comes to shared transport. Do you drive less than 10,000 kilometers per year? Then a shared car is quickly cheaper. And it also results in a lot less hassle. In addition, there is the freedom of choice from a wide range of bicycles, scooters and cars, better accessibility in the city and cleaner air because much of the shared transport is electric. But also more space on the street, because if we share bicycles, scooters and cars with each other, fewer means of transport are needed.

Availability significantly increased
In the past year, the supply of shared transport in the city has increased considerably. The number of shared cars in public space has risen from 1,250 to almost 2000 and it is expected that hundreds more shared cars will be added this year. In addition, you can choose daily from about 750 shared cars of Amsterdammers who share their own car. Since last summer, 700 shared scooters have been driving through the city as an experiment and from 15 June, also as part of an experiment, 1300 shared bicycles and 100 community cargo bikes will be added step by step.

Note from ASC: What are your thoughts on this? Let us know bellow.

David Bosch's picture #Mobility
Roel van der Heijden, Technology, physics and astronomy editor of NEMO Kennislink. at NEMO Kennislink, posted

Vervoer in 2050: zo duurzaam mogelijk

Featured image

Gaan we straks met de hyperloop op vakantie, stappen we in een personendrone, of is de (elektrische) fiets hét vervoersmiddel van de toekomst? In vier artikelen zoekt NEMO Kennislink-redacteur Roel van der Heijden op welke transportmanieren we moeten inzetten. Sparen we het milieu of willen we zo snel mogelijk overal ter wereld zijn? Sommige keuzes gaan ten koste van elkaar, maar niet altijd. We definiëren steeds een nieuwe einddoel. Het eerste deel is: hoe maken we vervoer zo duurzaam mogelijk?

De (elektrische) fiets is in dit toekomstscenario doorgebroken als hét vervoersmiddel voor alle afstanden onder de pakweg twintig kilometer. Hij blijkt niet te verslaan als het om duurzaamheid gaat. Ga je iets verder dan pak je de elektrische auto of trein. Voor de echt lange reizen gebruiken mensen het vliegtuig op grotendeels synthetische brandstoffen uit duurzame stroom.

Klinkt dit scenario verrassend ‘gewoon’? De fiets, de auto en het vliegtuig als de vervoersmiddelen van de toekomst? Waar zijn de drones en hyperloops? Uit een rondgang van NEMO Kennislink bij een aantal duurzaamheids- en vervoersonderzoekers blijkt dat we het daar wat betreft duurzaamheid niet van moeten hebben.

Lees het artikel hier. In vervolgdelen nemen we op een vergelijkbare manier de snelheid, betaalbaarheid en het delen van vervoer onder de loep.

(foto Petar Milošević via CC BY-SA 4.0)

Roel van der Heijden's picture #Mobility
Eline Meijer, Communication Specialist , posted

Urban Mobility: Cycling transitions in two major European cities

Featured image

After approximately 15 podcast interviews with experts from around the world, it's time for researcher/advisor/podcastmaker Geert Kloppenburg to look back at the best practices. He started 2,5 years ago with the idea to just contact people in the cities who are actually implementing changes in the streets at this moment. He has discovered so many great best practices that he would like to share.

Geert visited different cities around the world to interview experts on cycling and mobility and noticed an explosion in cycling. And when Corona came, the use of bicycles grew even more.

In this interview Geert looks back on 15 podcast and video interviews on the transformation of different cities.

Watch the 9 minute video and let us know what you think.

Note from ASC: What are your thoughts after watching 👀? Let us know bellow.

Eline Meijer's picture #Mobility