#Accessibility

Topic within Mobility
SENER KAYA, Phd Student , posted

Doctoral Thesis

Featured image

I am Sener Kaya from Turkey. I am a lecturer in Ankara/Turkey. Also I am a PhD student in sociology at Sakarya University. My thesis subject is "The Transformation Revealed by Smart City Applications in Urban Identity: Amsterdam Example".  Because of my thesis, I want to come to the Amsterdam and do interviews with experts who work on smart city. If you accept, I would like to work with you. I am also member of Amsterdam Smart City.
There is no study on smart cities in the field of sociology in Turkey yet. If I finish my thesis successfully, it will be the first study. I would be very happy if you support me in this matter.

My thesis's main question is '' What kind of change/transformation do smart city applications reveal in urban identity?''.

Today, many smart city applications are made by local governments. What kind of a transformation do these studies reveal in the economic, physical and socio-cultural identity of the city that it has carried from the past to the present? How do these studies carried out by local governments respond to the social problems of individuals living in the city?These are some of the sub-questions in my research. When I decided to study this topic I noticed that smart city studies generally are about physical or economic dimensions, especially in Turkey. But In studies in Turkey, this issue has almost never been addressed with its social dimensions. Therefore, I decided that this issue should be studied. Because all the elements that make up the identity of the city should be taken into account in order for the studies to be put forward by the local governments to be holistic. This is why I chose the city of Amsterdam as an example. While the work done in the city of Amsterdam was done from the top to down in the past, the work done today is done from the bottom to up and the people are at the center. I would like to come to Amsterdam and have interviews with people and institutions working on this subject. I am waiting for good news from all of you. I hope someone else accept to work with me.

SENER KAYA's picture #CircularCity
Linda Kas, Communicatieadviseur at Vervoerregio Amsterdam, posted

#SmartThursday MRA-platform Smart Mobility over resultaten Scale Up | Bezoekersstromen

Featured image

Op bepaalde plekken in de Metropoolregio Amsterdam (MRA) kan het behoorlijk druk zijn. Denk aan toeristische trekpleisters, het strand en recreatie- en winkelgebieden. Als teveel mensen op hetzelfde moment naar dezelfde plek gaan, heeft dat een negatief effect op de bereikbaarheid, leefbaarheid en veiligheid. Dat moet anders, dachten de partners van het MRA-platform Smart Mobility.

De provincies Noord-Holland en Flevoland, Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam werkten het afgelopen jaar samen met marktpartijen in het project Scale Up | Bezoekersstromen<b></b>. De inzet: innovatieve oplossingen om bezoekersstromen te voorspellen en met gerichte acties te spreiden in tijd, route en vervoersmiddel. En dat is gelukt! Sterker nog: de innovaties zijn zo goed dat alle gemeenten binnen de MRA de oplossingen bij de marktpartijen kunnen inkopen en inzetten.

De oplossingen zijn getest op het strand van Zandvoort, in de Kalverstraat in Amsterdam en tijdens Koningsdag in Amsterdam. Deze testlocaties hebben genoeg informatie opgeleverd om de oplossingen in de hele regio in te kunnen zetten. De resultaten, successen en lessen van deze tests bespreken we op 19 mei tijdens een nieuwe #SmartThursday.

#SmartThursday

Op donderdag 19 mei van 16.00 tot 17.00 presenteren we de resultaten van het project ‘Scale Up | Bezoekersstromen’ tijdens een digitale bijeenkomst. Wil je meer weten over de sessie en sprekers? Of wil je je direct aanmelden? Ga dan naar deze pagina!

Online event on May 19th
Tom van Arman, Director & Founder at Tapp, posted

Where are the 'Dark Stores' in Amsterdam?

Featured image

While it’s easy to find Gorillas, Getir, Flink, and Zapp flash delivery services in iTunes or Google Play app stores, It’s not so easy to locate these many grocery depots in Amsterdam.

In this interactive map we located the many physical locations of these dark stores to see the saturated landscape of flitsbezorging (flash delivery) infrastructure in Amsterdam. The goal of the map is to help consumers choose delivery services based on proximity to homes / businesses and help calm some inner city bike routes!

Curious to see the 10minute cycle zones or the locations of the many dark stores in Amsterdam? Check out this map and more information about dark stores here.

Tom van Arman's picture #Mobility
Maarten Sukel, AI Lead at City of Amsterdam, posted

Lancering van het 'Amsterdam for All'-project

Featured image

Op de demo-donderdag van 3 maart om 16 uur lanceert Gemeente Amsterdam samen met World Enabled het 'Amsterdam for All'-project. In dit project meten we met behulp van kunstmatige intelligentie de inclusieve toegankelijkheid van de stad.

We kunnen bijvoorbeeld voorspellen op welke stoepen obstakels aanwezig zijn en waar een verlaagde oversteekplaats is - handig voor de communicatie over de toegankelijkheid van winkelstraten en horeca. Zo dragen we bij aan een inclusieve stad, toegankelijk voor alle Amsterdammers.

Sprekers zijn onder andere:

  • Ger Baron, CTO en Directeur Digitalisering en Innovatie bij gemeente Amsterdam.
  • Dr. Victor Pineda, President van World Enabled een organisatie die zich inzet voor de inclusieve toegankelijkheid van steden.
  • Maarten Sukel, AI lead bij Digitalisering en Innovatie van Gemeente Amsterdam en Phd. onderzoeker bij de Universiteit van Amsterdam. Maarten zal vertellen waarom we kunstmatige intelligentie op deze manier moeten inzetten, en geeft wat tastbare voorbeelden van projecten.
  • Dr. Jon Froehlich, Associate Professor in Human-Computer Interaction bij University of Washington, waar hij onder andere werkt aan Project Sidewalk. Hij zal vertellen over het project en hoe dezelfde tool wordt gebruikt om de toegankelijkheid in Amsterdam inzichtelijk te maken.

Kom je ook?

Maarten Sukel's picture Meet-up on Mar 3rd
Zoë Spaaij, Project manager , posted

Waarom de slimme stad een must have is?

Featured image

Daarover gaan we in gesprek met de opdrachtgevers en onderzoekers van het Ecorys rapport: Maatschappelijke impact van Slimme en Duurzame verstedelijking.

Het afgelopen jaar verschenen er tal van rapporten over digitalisering en technologisering. Maar wat zijn de vervolgstappen? Welke lessen kunnen we trekken voor de slimme stad? Welke ideeën kunnen ons gaan inspireren in dit nieuwe smartcityjaar?

Dit soort gesprekken voer je normaal gesproken als je elkaar tegenkomt tijdens een nieuwjaarsborrel, een congres of een andere netwerkbijeenkomst. Helaas kan dit nu even niet fysiek, maar gelukkig laat het digitale ons niet in de steek. Zo kunnen we toch met elkaar nieuwe kennis delen en verspreiden.

Daarom is de Future City Foundation op zoek gegaan naar de makers en bedenkers dit rapport. We vragen aan Jessica Dirks, Walter Hulsker (onderzoekers van Ecorys), Noor van den Brink en Caspar de Jonge (ministerie van IenW) wat er volgens hen zwaar ingezet moet worden op slimme en duurzame verstedelijking.

Datum: 24 februari, 16.00 – 17.00 uur.
Kosten: Gratis

MELD U NU AAN
Uit het rapport van Ecorys in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat blijkt dat het effectief combineren en inzetten van smartcityprojecten noodzakelijke oplossingen zijn voor het ruimtegebrek in Nederland. En dat slim en binnenstedelijk bouwen niet alleen leidt tot meer leefbare steden, maar ook tot andere positieve effecten leiden, die financieel en maatschappelijk meer opleveren dan traditioneel bouwen aan de randen van steden.

Daarover gaan op donderdag 24 februari in gesprek met de onderzoekers van Ecorys:
Wilt u weten wat de meerwaarde van smartcityprojecten is? En waarom ze niet langer ‘leuk om te hebben’, maar ‘noodzakelijk’ zijn? Meld u dan nu aan!

MELD U NU AAN
Meer weten?
Wilt u zich alvast inlezen? Lees dan hier het Ecorys rapport.

Online event on Feb 24th
Trey Hahn, Founder , posted

User-Centered Cycling Methods Open Toolkit

Featured image

Free, open access toolkit of people-centered methods for urban planners, designers, and advocates to make cycling inclusive and accessible to all.

Trey Hahn's picture #Mobility
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

How to make smart mobility hubs work for everyone? The why of citizen engagement 

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the third episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 24 February from 14:00-15:00 (CET).

How to make smart mobility hubs work for everyone? The why of citizen engagement

There are quite some challenges for cities and other stakeholders to make mobility solutions well-tailored for everyone. It starts with finding suitable methods to engage and actively involve different user groups, such as citizens. Subsequently, they have to identify individual user needs with the traveller and co-create transport solutions for the traveller.

With citizen engagement, we try to provide the silent majority with an opportunity to raise their voice. If the SmartHubs project engages the citizen, the city-citizen relation will improve.

Marc Boijens and Laurens van Roozendaal will share some use cases and methods, actively involving the audience.

Online event on Feb 24th
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

Decision support systems for locating smart mobility hubs

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the second episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 3 February from 14:00-15:00 (CET).

Decision support systems for locating smart mobility hubs

With the growing use of shared mobility modes comes the need to regulate and organize them into hub access points that offer several modes together. But there's a challenge. How should these hubs be located in a city so that they contribute to mobility sustainability and positively impact its urban fabric?

With that in mind, the SmartHubs project has been developing a decision support tool to help find the best potential areas for installing shared mobility hubs. It comprises a multi-criteria approach that integrates several objectives into the same overall potential score, providing cities with a geographical picture of where they should prioritize their investments.

Gonçalo Homem de Almeida Rodriguez Correia and Miquel Martí Casanovas will explain the method behind the decision support tool, using the city of Amsterdam as an example.

Online event on Feb 3rd
Marlies van Exter, Communications Manager at AMS Institute, posted

How to build the right ecosystem to make smart mobility hubs work?

Featured image

AMS Institute and SmartHubs are happy to announce the first episode of their webinar series on Mobility for the City of Tomorrow on 20 January from 14:00-15:00 (CET).

How to build the right ecosystem to make smart mobility hubs work?

An ecosystem consists of many parties, and it's beneficial for incremental innovation if there, somehow, is a connection between them. But what if your innovation is disruptive and an entire ecosystem has to undergo a transition? How do you find the right partners for your envisioned ecosystem? How can you create a common goal that is equally beneficial for all partners?

SmartHubs are not about technology but about creating an ecosystem with a solid value proposition and the right business models.

Marc Boijens and Laurens van Roozendaal will tell you more about how they tackle the challenges they encounter in the SmartHubs project.

Online event on Jan 20th
KAZEM AFRADI, Urban planning at Utrecht University (UU), posted

Collaboration in Gerontechnology

Hi dear friends,

I am interested in doing research or collaboration in projects focus on age-friendly city and smart city. An important coincidence for these fields is Gerontechnology (Gerontology + Technology). Developing mobility apps to facilitate the transportation and mobility of elders is an example of Gerontechnology. This can promote the active aging of elders in our neighborhoods and help them to do most of their outdoor activities independently. Please feel free to contact me (kazem55@ymail.com) if you think I can contribute to your company/ projects.

Thanks,

Kazem

KAZEM AFRADI's picture #Mobility
Amsterdam Smart City, Connector of opportunities at Amsterdam Smart City, posted

Meet the members of Amsterdam Smart City! Ronald Smallenburg: ‘We need creativity for a new generation of infrastructure’

Featured image

Ronald Smallenburg is co-founder of Pontiflex, a start-up which designs modular bridges out of sustainable materials.

“My business partner Joris Vermeulen and I started Pontiflex a few years ago. A key motivator was the state of the Nescio Bridge for bicycles spanning the Amsterdam-Rhine Canal between the Amsterdam suburb of IJburg and the city itself. This €15 million bridge opened in 2006, but only a few years later, its steel started to rust. It served as an inspiration to start thinking about designing more sustainable bridges on a competitive budget.

Joris asked me to join him in searching for solutions. We discovered there is a huge market for bridges and other infrastructure. A major portion of the post-WW2, so-called ‘boomer infrastructure’ in the Netherlands is at the end of its lifetime—just as it is in most Western countries. It needs to be replaced, repaired or refurbished as well as expanded, especially given the growth in cycling seen everywhere in the Western world. At the same time, society requires more sustainability. We saw excellent business opportunities.”

Alternative materials
“At Pontiflex, we believe we all need to find alternatives to classic steel and concrete, the building sector’s key materials. Their production is one of the most polluting processes in terms of CO2 emissions. That’s why we started to look for sustainable alternatives to use in new construction. They include FSC-certified wood, a revolutionary bio-composite, recycled plastics and cementless concrete made from old asphalt and industrial waste. Over the years, we were granted a total of four subsidies to finance our search for the best sustainable materials to use in new bridge construction.

Our answer to modern-day challenges is to double sustainability. Our modular bridges combine easy-to-build-and-adapt bridges with circular materials. Every element of our bridges can be replaced or reused at any time, independent of each other. This means that we can quickly build a bridge, or disassemble and move it if necessary, or adapt to new conditions, including length and width.”

Conservatism
“Developing sustainable infrastructure is challenging given the conservatism in the sector. I believe that the public sector and the industry need vision and boldness. Vision for a sustainable infrastructure, boldness in daring to design and implement new constructions and materials, either as a public client or as an architect, engineer or contractor. Calculated risks are the key words here. Do your research and test thoroughly, but dare to be different and accept your losses or approve your gains.”

New generation of infrastructure
“We participate in GO!-NH, an innovation program of the province of Noord-Holland in the Netherlands. With programs such as these, we expand our network and learn from the experiences of other entrepreneurs. I’m still new to Amsterdam Smart City, but I’m open to new connections. I’m also happy to share my entrepreneurial experience in the field of sustainability.

The Amsterdam Metropolitan Area, and the Netherlands in general, offers a lot of creativity. Here, there are many people with different backgrounds and ideas. The construction industry will benefit greatly if we tap into this diversity—not only because we need more technicians, but because we also need people who think differently. Women, migrants and refugees can provide the industry with new input and new creativity, which is crucial for a new generation of infrastructure.”

If you’d like to get in touch with Ronald, you can find himon this platform.

This interview is part of the series 'Meet the Members of Amsterdam Smart City'. In the next weeks we will introduce more members of this community to you. Would you like show up in the series? Drop us a message!

Interview and article by Mirjam Streefkerk

Amsterdam Smart City's picture #CircularCity
Trisha van Engelen, Junior Community & Program Officer at Amsterdam Smart City, posted

Green Deal ZES MRA Meetup #8

Featured image

Twee jaar geleden hebben meer dan 50 publieke en private partijen uit de Metropool Amsterdam de Green Deal Zero Emissie Stadslogistiek MRA ondertekend. Daarmee gaven zij aan zich in te willen spannen op weg naar emissie-vrije stadslogistiek in 2025.

In 2025 zijn vrachtvoertuigen in de stad emissievrij. Logistieke en verkeersdata zijn slim gekoppeld. Slimme en schone (stads)logistiek is een belangrijke voorwaarde voor de economische vitaliteit en de aantrekkelijkheid van de regio. In de transitie naar slimme en schone stadslogistiek is de ondertekening van de GDZES MRA in 2019 op en 2020 – op initiatief van de Amsterdam Economic Board – door meer dan 60 partijen van grote betekenis geweest.

Maar hoe staat het er nu voor? Welke acties zijn er door overheden, bedrijven en kennisinstellingen inmiddels opgezet en wat werkt wel en wat werkt niet?

Na anderhalf jaar zoomen organiseert de Amsterdam Economic Board de Green Deal ZES Meetup#8. Op 12 oktober komen we weer live bij elkaar. Hier zullen een aantal succesvolle en onverwachte samenwerkingen worden besproken en heb jij de kans om jouw voorstel, idee of vraagstuk met een korte pitch te delen met de community. En natuurlijk worden de nieuwe ondertekenaars ook nog voorgesteld!

Het programma is als volgt:

Welkom & Introductie
Richard Hoving

Updates & Calls
Met onder andere pitches van:
- Hurby, duurzame regionale sameday avondbezorging – Mark Fontein
- Vervoerregio, Regionale Uitvoeringsagenda Stadslogistiek – Ton Geuzendam (lees ook dit interview)
- Coding the Curbs, op weg naar slimme flexibele infrastructuur – Martijn Pater
- Hogeschool van Amsterdam, Future Food Logistics Challenge – Kees-Willem Rademakers

Introductie nieuwe GDZESMRA toetreders
Met o.a. Cargoledger, Cenex Group, Open Waste, Schneider Electric, CLIC, Alliander,
Goodman, Leap24, Bidfood, Pantar, Coding the Curbs, Babboe Pro, Cipiobox, Hurby, Feenstra, HAVI en EVConsult.

Feestelijk teken- en fotomoment

GDZES MRA Netwerkborrel

Wil je erbij zijn? Dat kan! Meld je aan via de link.

Trisha van Engelen's picture Meet-up on Oct 12th
Eline Meijer, Communication Specialist , posted

Redesign of public space in your own area possible?

Featured image

Would this simple redesign of the public space in the suburbs of Utrecht, be an option in your area? In a special serie of short videos, Geert Kloppenburg visit suburbs of the large cities in the Randstad in Holland. Here is part 1 Utrecht. Curious what you think of the idea and feel free to share!

Watch the video here:
https://youtu.be/l_l5PRhzfVU

Eline Meijer's picture #Mobility
Merel A, Communicatieadviseur at Gemeente Amsterdam, posted

Amsterdam Reist Slim: doe mee aan de proef!

Featured image

De gemeente Amsterdam en de Hogeschool van Amsterdam starten in november 2021 een onderzoek naar het reisgedrag van Amsterdammers. Een bereikbare en leefbare stad begint bij de behoeften van de inwoners. Hoe vaak, wanneer en met welke voertuigen verplaatsten ze zich door de stad? Dat zijn vragen waar we met de proef antwoord op willen krijgen.

Over het onderzoek
De proef wordt uitgevoerd met behulp van de slimme app Fynch. Fynch biedt niet alleen een helder overzicht van iedere gemaakte rit, ook de CO2-uitstoot, afgelegde kilometers, vermeden spitsuren en aantal minuten beweging per dag worden bijgehouden. De Hogeschool van Amsterdam onderzoekt het reisgedrag van Amsterdammers via de ritten in de app en stuurt tijdens het onderzoek twee vragenlijsten om nog meer te weten te komen over de reisbehoeften van de deelnemers.

Doe mee aan de proef
Woont u in Amsterdam en heeft u een auto? Meld u dan aan via onderstaande link! U draagt bij aan de ontwikkeling van een leefbare en bereikbare stad en ontvangt na afloop van de proef een bol.com bon van €20.

#Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Digitalization & Innovation, posted

Scale up @ EV Experience op het Zandvoortse Circuit!

Featured image

Samen met Provincie Noord-Holland, Provincie Flevoland, Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam zoeken we naar werkbare en innovatieve oplossingen om bezoekersstromen te beïnvloeden en drukte op hotspots te voorkomen. Overheden binnen de Metropoolregio Amsterdam kunnen de oplossingen straks zelf inkopen, dus de hele regio profiteert hiervan.

De twee consortia die het onderzoek doen, testen hun oplossingen op twee drukke plekken in de regio. De eerste proef in Zandvoort is afgerond en de resultaten worden vrijdag gepresenteerd tijdens het EV Experience - Circuit Zandvoort. Later dit jaar is de Kalverstraat in Amsterdam aan de beurt.

Waar is de zomer gebleven dit jaar?
Dit hebben we ons vaak afgevraagd in de laatste maanden tijdens de testen in Zandvoort…niet alleen wij maar waarschijnlijk iedereen in Nederland.

Na alle voorbereidingen stonden we klaar om te testen maar de echt drukke dagen bleven helaas uit. Natuurlijk was er de F1 waar duizenden mensen naartoe kwamen, maar toen hebben we niet getest omdat we juist “incidentele drukte” willen takkelen zonder tickets. Waar we dus niet weten van te voren hoeveel mensen er komen.

Maar we hebben geluk gehad en in september alsnog de kans gekregen om tijdens de mooie dagen de oplossingen te testen!

Voor de bezoekers van Zandvoort betekende dit: dat we niet alleen de drukte hebben voorspeld op basis van verschillende soorten data bronnen. Maar vervolgens hen ook geïnformeerd hebben over de drukte en wat hun handelingsperspectief is.

Voor de gemeente Zandvoort betekende dit: dat het verkeersmanagement team ingelicht werd wanneer en waar het precies druk zou kunnen worden. En hebben we de gemeente ook direct de oplossing geboden hoe de drukte mogelijk voorkomen kon worden.

Ben je benieuwd naar de resultaten van de test? Kom dan naar de EV Experience op het Circuit van Zandvoort! Op vrijdag 24 september van 15.-16.00 presenteren we in een openbare sessie de resultaten van de test. De presentatie wordt gegeven in de Holland Casino Lounge door de twee consortia en natuurlijk is er een aansluitende borrel.

Voor de EV Experience heb je een ticket nodig: https://evexperience.nl/

Wil je meer weten over Scale up | Bezoekersstromen? Kijk dan op de website https://smartmobilitymra.nl/scale-up/ of schrijf ons een email scaleup@amsterdam.nl

Anja Reimann's picture #Mobility
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

Join the Code the Streets pilot to contribute to a safe and liveable Amsterdam

Featured image

Code the Streets is a European urban mobility project that explores digital solutions to improve mobility and public space management of the future. Public and private partners from Amsterdam and Helsinki set out to answer the question: “How can cities share information with service providers on the desired use of public space and stimulate drivers to choose the most ‘social’ route?”

As metropolitan areas continue to grow, so do traffic related issues such as congestion, safety concerns, air pollution, and pressure on fragile infrastructure. In a world of digitalisation, climate change and increased awareness of the social and ecological environment, cities are faced with the challenge of finding better ways to manage urban mobility and their public spaces.

Code the Streets supports cities with this challenge by creating a basis for new digital mobility management tools and by showcasing the benefits of collaboration between the public and private sectors. Instead of just using road signs - a traditional way to direct traffic - this collaboration gives cities the opportunity to communicate with drivers through service providers. By adding data about school zones, congestion, and pollution to an existing navigation app, cities can stimulate car users to choose an alternative, and more ‘social’ route. One that is aligned with the city’s values such as safety, accessibility, liveability, and sustainability.

During the months of September and October, the Code the Streets team will run pilot programs testing the application in Amsterdam and Helsinki. Interested in trying the app? Android users can sign up here.

For more information about the pilot and the outcomes visit www.codethestreets.eu

Code the Streets is a collaboration between Aalto University, Amsterdam Institute for Advanced Metropolitan Solutions (AMS Institute), City of Amsterdam, City of Helsinki, Forum Virium Helsinki, Technical University Delft, TomTom, Mercedes-Benz and The Future Mobility Network, with support from EIT Urban Mobility.

Cornelia Dinca's picture #Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Digitalization & Innovation, posted

Scale up | Bezoekersstromen is in volle gang!

Featured image

Het is al weer een tijdje geleden dat we iets hebben gepost over Project Scale Up.
Scale Up is het programma dat uitzoekt hoe je bezoekersstromen kunt beïnvloeden om drukte op hotspots te voorkomen. De Provincies Noord-Holland en Flevoland, Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam hebben hierover vragen aan de markt gesteld. Met een innovatieve manier van aanbesteden jagen we de ontwikkeling van oplossingen voor gedragsbeïnvloeding aan.

Het was even stil omdat we druk bezig zijn geweest met alle voorbereidingen zodat onze twee consortia goed van start konden. Er is veel gebeurd in de tussentijd, we geven je graag een update!

We zijn met deze twee consortia in zee gegaan (letterlijk!):
·       LYNXX B.V., REISinformatiegroep B.V. (9292) en HERE Europe B.V.;
·       Sweco B.V., Scenwise, Livecrowd, PTV Nederland, TomTom en ViNotion.

 We hebben een samenwerking gestart met gemeente Zandvoort waar het niet alleen tijdens de F1 druk wordt maar natuurlijk ook tijdens de zomer. Deze geliefde strandlocatie is perfect om de 2 oplossingen van de consortia te testen.

 We hebben allerlei data verzameld. De grote vraag voor ons was ‘Hoe kun je drukte voorspellen en welke databronnen kun je daarvoor het beste gebruiken?’. Dat was soms nog een zoektocht omdat dit soort data niet zo maar klaar op de plank liggen.

 We hebben meerdere kennissessies gehad een daarbij veel kennis met elkaar gedeeld. Bijvoorbeeld: Johan Cruijff Arena heeft met ons resultaten en lessons learned van eerdere projecten rondom drukte en gedragsbeïnvloeding gedeeld. Daarnaast hebben we meer over de drukke recreatiegebieden in Provincie Noord Holland geleerd en de draagkracht daarvan.

 Én: we hebben natuurlijk de eerste resultaten geboekt! Wil je meer weten? Houd dan deze pagina in de gaten. Volgende week delen we de eerste resultaten.

Wil je meer weten over het project Scale up? Kijk dan op de website  https://smartmobilitymra.nl/scale-up/ of schrijf ons een email scaleup@amsterdam.nl

Anja Reimann's picture #Mobility
Linda Kas, Communicatieadviseur at Vervoerregio Amsterdam, posted

#SmartThursday MRA-platform smart mobility: flexibel ruimtegebruik in de stad

Featured image

Om onze grote dromen voor een flexibele stad waar te maken moeten we af van het statische systeem van ruimtegebruik. Nu wordt een plek maar voor één doel gebruikt bijvoorbeeld als laad-en loszone parkeerplaats of terras. Hoe mooi zou het zijn als we hetzelfde stukje stad afhankelijk van het moment door digitale middelen op verschillende manieren kunnen gebruiken? Coding the Curbs maakt dat mogelijk!

In deze online #SmartThursday op 16 september van 16.00 tot 17.00 uur vertellen we je wat de eerste geleerde lessen zijn bij het uitvoeren van deze innovatieve oplossing. Wat zijn de kansen en uitdagingen? Wat kost het en wat levert het op? Wie moet betrokken worden om het een succes te maken? We sluiten aan bij inzichten die we hebben opgedaan bij meerdere steden in Nederland én daarbuiten.

Online event on Sep 16th
Joren Bassant, Journalist , posted

De deelstep komt eraan! Geofencing, dropzones en ‘eigenaarschap’ moeten hem temmen.

Featured image

Vanaf medio volgend jaar mogen elektrische deelsteps de Nederlandse weg op. Dat is leuk voor stepfanaten, maar gemeenten kijken met argusogen naar de ontwikkeling. Want in Europese steden zorgen de steps voor veel overlast. Welke middelen kan je als gemeente inzetten om rommelig geparkeerde stepjes en ongelukken te voorkomen?

#Mobility