#Accessibility

Topic within Mobility
Boen Groothoff, Project manager Smart Mobility at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

Operationeel Mobiliteitscentrum (OMC)

Featured image

In de toekomst zullen we ons anders door de stad moeten bewegen. Vanwege de toenemende drukte en de verduurzamingsopgave zullen we minder afhankelijk moeten worden van onze privéauto. Dit betekent meer fietsen, meer met het openbaar vervoer en meer gebruik van nieuwe vormen van vervoer zoals deelmobiliteit. Om deze mobiliteitstransitie te kunnen faciliteren moet de gemeente ook haar rol als wegbeheerder herzien. De huidige verkeerscentrale is namelijk nog vooral gericht op klassiek wegverkeer en kijkt dus niet naar de verschillende mobiliteitsstromen. Daarom testen we in Amsterdam Zuidoost met een nieuwe mobiliteitscentrale die naar alle verschillende mobiliteitsstromen kijkt.

Boen Groothoff's picture #Mobility
Tobias Peereboom, Agile Coach, Kanban & Scrum Master. , posted

Start inhaarlemmermeer.nl

Featured image

Lokaal Community Platform voor bewoners, bedrijven en bezoekers van Haarlemmermeer. (Amsterdam Metropolitan Area)

Sinds 1995 zijn wij inwoners in de gemeente Haarlemmermeer. In de afgelopen 25 jaar is er veel veranderd binnen de gemeente. Soms als antwoord op, maar vaker vooruitlopend op de ontwikkelingen. De gemeente groeit. Mensen willen er wonen, werken en studeren, maar ook meer bedrijven vestigen zich hier in het hart van de economie.

Daarnaast vertegenwoordigen toeristen en evenementen in de regio elk jaar een aanzienlijk aantal  bezoekers.

We denken na over het juiste evenwicht tussen leefbaarheid en welvaart.

  • Over duurzaamheid en sociale verantwoordelijkheid. 
  • Over lusten verhogen en lasten verminderen. 
  • Over een integrale aanpak die zowel bewoners centraal zet, als bezoekers gastvrij ontvangt. 
  • Onze focus ligt op beter en niet op meer. 
  • Op kwaliteit en niet op kwantiteit.

We dragen actief bij aan een leefbare, aantrekkelijke en welvarende gemeente waar de economische ontwikkeling niet ten koste gaat van de leefbaarheid.

We werken intensief aan het verbeteren van de reputatie van Haarlemmermeer.

Wij willen met dit Community Platform bewoners verbinden zowel jong als oud. Ideeën transparant maken en een ieder hierbij betrekken. Elke leeftijdsgroep moet hiervoor in aanmerking kunnen komen. Door het initiëren van dit platform hopen wij bewoners een kans te geven door zijn/haar ideeën te ventileren en eventueel te implementeren, zodat wij allen als bewoners van Haarlemmermeer hiervan gebruik kunnen maken. Door het zichtbaar maken van de mogelijkheden en behoeften kunnen we de band als bewoners versterken en hierdoor een veilige, sfeervolle leefomgeving creëren.

Wij zijn dit community platform gestart vanuit onze eigen ideologie. Het geloof om een community te starten waar mensen elkaar kunnen helpen en bereiken. Waar wensen werkelijkheid kunnen worden als we gezamenlijk onze krachten bundelen. Laten we starten met de bewoner die bepaalt wat er noodzakelijk is en de gemeente kan informeren over de benodigdheden.

#Citizens&Living #DigitalCity

Tobias Peereboom's picture #Mobility
Francien Huizing, Program and Communication Manager at Amsterdam Smart City, posted

Wicked Problems

Featured image

Te wicked? Niet voor ons.

Wij werken allemaal aan urgente, complexe, maatschappelijke uitdagingen. Issues die schier onoplosbaar lijken, van dilemma’s en paradoxen omgeven, nog niet duidelijk hoe het moet. Wel is duidelijk dát het moet, dat we elkaar nodig
hebben en dat we er NU aan moeten beginnen. Om met de woorden van Jan Rotmans te spreken; we leven niet in een tijdperk van verandering maar in een verandering van tijdperk. En hier hoort een nieuwe gereedschapskist bij.

En of je nou aan energietransitie werkt, andere mobiliteitssystemen, creëren van waterstofhubs, peer to peer autodeelsystemen, het maakt niet uit, we zien dat al deze opgaven op enig moment tegen gelijksoortige barrières aanlopen. Op samenwerking, financiering, privacy, onvoldoende aansluiting op de maatschappij, om maar een paar voorbeelden te noemen.

Unieke samenwerking
Als Amsterdam Smart City netwerk willen en kunnen we deze opgaven niet laten liggen. Door het bundelen van onze kennis en expertise kunnen we als netwerk iets unieks bieden en de wil en durf tonen om deze barrières te doorbreken. De betrokken partners die dit uitdenken en begeleiden zijn RHDHV, Kennisland, Drift, NEMO, Arcadis, Alliander, HvA en Metabolic. Zij bundelen hun expertise en ervaring om de echte vragen boven tafel te krijgen, tot nieuwe manieren van samenwerken te komen en barrières te doorbreken. We richten ons met name op de start van de samenwerking. Gezamenlijk ontwikkelen we een ‘wicked problem aanpak’. Op een nieuwe manier, lerend door te doen, exploratief.

Waar moet je aan denken?
Wat is eigenlijk het echte probleem? Wiens probleem is dit? Hoe kijken anderen er tegenaan? Welke andere partijen lijken nodig? Hoe vind je ze? Hoe ga je om met eigenaarschap en botsende frames? Hoe zorg je dat je al in
een vroeg stadium de maatschappij (bewoners, ondernemers, werknemers, etc) betrekt en hun ervaringen in het project trekt? Het wicked problem team zet nieuwe methoden in voor het beantwoorden van deze vragen. En het creëren van de benodigde commitment om het vraagstuk aan te pakken. Niets staat van te voren vast, want we passen ons aan aan wat we tegenkomen. Met elkaar ontwikkelen we een nieuwe aanpak om de barrières te doorbreken.

Francien Huizing's picture #Energy
Monique Custers, coodo Brandmanager & importeur Nederland , posted

coodo sneak preview

Featured image

Be smart!
Invest in how you
#live #work #care #recreate
on your
#roof #water #forest #dune #public space #plot

Do connect if you have a roof, plot or project or are just curious what we can do for you!

Soon available in the Netherlands to boost sustainable urban and rural development.

Monique Custers's picture #Citizens&Living
Jorden van der Hoogt, Assistant Technical Specialist , posted

Cenex-LCV 2020 Event

Featured image

Hello! Next week the Cenex-LCV and Cenex-CAM 2020 event will take place on 18th and 19th November. A yearly event organised by our partner Cenex in the UK. Normally, this is a physical event at the Millbrook proving ground just outside Milton Keynes receiving nearly 5000 visitors in 2019. Due to the Covid-19 situation, this event will now take place online.

It is a 2-day event, covering the newest developments in clean and smart mobility. You can browse through the full seminar program here: https://www.cenex-lcv.co.uk/seminars

If you see a session you would like to attend, register for free and mark the timeslot on your agenda. Visit the following link to reserve your virtual seat: https://register.cenexevents-2020.co.uk/cenex-lcv-cam

Besides the seminars, you can visit exhibitors virtually and start a chat if you wish. We as Cenex Nederland will also be present and host one of the technical talk seminar session. Stop by for a visit next week!

Hoping to see you there!

Jorden van der Hoogt's picture Online event on Nov 18th
Jochem Kootstra, Redacteur at Amsterdam University of Applied Sciences, posted

EEN BRUISENDE STADSWIJK VRAAGT OM INNOVATIEVE LOGISTIEK

Living labproject CILOLAB onderzoekt met studenten logistieke concepten voor een gebied in ontwikkeling

In het Klimaatakkoord staat een serieuze ambitie: in 2025 moeten 30 tot 40 gemeenten een zero-emissiezone hebben voor stadslogistiek. Het Universiteitskwartier in de historische binnenstad van Amsterdam leent zich voor een nieuwe inrichting van de logistiek. De druk op deze wijk neemt toe door een mix van wonen, werken, studeren én recreëren. ‘Wij onderzoeken samen met studenten logistieke oplossingen’, aldus Susanne Balm, onderzoeker in het living labproject CILOLAB bij de Hogeschool van Amsterdam (HvA). ‘Oplossingen die bijdragen aan efficiëntere, slimmere en schonere stadslogistiek.’

STUDENTEN ANALYSEREN DATA TOT LOGISTIEKE CONCEPTEN
Balm: ‘Wij analyseren samen met studenten de verwachte logistieke bewegingen in het Universiteitskwartier: hoeveel voertuigen en hoe vaak. Maar ook: wat voor producten, orders, verpakkingseenheden, zendingen en volumes komen voorbij, en wat is de herkomst? Daarnaast willen we patronen beter begrijpen, zoals fluctuaties en piekmomenten van bevoorraden.’ Studenten van Logistiek, Bedrijfskunde en Toegepaste Wiskunde helpen de data te verzamelen bij medewerkers en leveranciers van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en te analyseren in sprints van zes weken. Sprint voorbij? Dan gaat een volgende groep studenten verder met de huidige stand van data. ‘Ook gaan we in gesprek met alle stakeholders’, vertelt een student. ‘We willen daarmee begrip, belang en invloed per stakeholder in kaart brengen.’

‘We zitten nu middenin de tweede sprint’, vertelt Balm. ‘Daarin laten we studenten en professionals uit de praktijk meedenken in nieuwe logistiek concepten die efficiënter, slimmer en schoner zijn voor dit specifieke gebied - hoe vaak goederen aanleveren, vanaf waar bundelen en hoe dan verder naar eindontvanger? In sprint drie gaan we een beperkt aantal van die concepten verder uitwerken. Ook stellen we dan specifieke vragen als: wat betekent dit voor de medewerkers? Vanaf welk logistiek punt moeten ze bundelen om daarna over te stappen op een uitstootvrij voertuig? Wat vinden ze daarvan? En uiteindelijk betrekken we ook bewoners en andere ondernemers, om het complete ecosysteem af te vangen.’

UNIVERSITEITSKWARTIER MOET EFFICIËNTER
Het Universiteitskwartier is de nieuwe binnenstadscampus van de UvA, waar theater, aula, winkels en diverse horecapunten gaan samenkomen. Het is naast een lastig bereikbaar gebied, ook kwetsbaar: kades storten er letterlijk in. En de partijen hebben elk hun eigen goederenstromen. Via hun inkoopgedrag zijn zij in staat nieuwe logistieke oplossingen te creëren. Namelijk door leveranciers te stimuleren en te faciliteren om goederenstromen te bundelen en door te kiezen voor uitstootvrij vervoer naar, van en op de campus.

‘Stadsgebieden in ontwikkeling worden drukker, en daarmee logistiek uitdagender. Maar ze bieden ook kansen om nieuwe logistieke concepten hand in hand te laten gaan met de ontwikkelingen, aldus Balm. Om die oplossingen te kunnen ontwerpen, is meer kennis nodig van de verwachte goederenvolumes en leverfrequenties. De logistieke vraag bepaalt de benodigde faciliteiten voor goederenontvangst, voorraad en distributie op de campus. Van glazenwassers tot vending machines en horeca.’

LIVING LAB CILOLAB
De HvA onderzoekt binnen het living labproject CILOLAB de rol van grote inkopers bij het stimuleren van schoon vervoer. Grote organisaties zoals gemeenten, onderwijsinstellingen en kantoorbedrijven genereren veel logistieke bewegingen in steden voor de levering van kantoorartikelen, catering, onderhoud en het inzamelen van afval. ‘Wij vinden dat er een ecosysteem gecreëerd moet worden waarin gemeente, leveranciers, hubexploitanten, kennisinstellingen en logistieke dienstverleners met elkaar samenwerken om efficiëntere logistiek te organiseren.’

https://www.cilolab.nl/
https://www.hva.nl/urban-technology/over-ut/over-ut.html

Jochem Kootstra's picture #Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

WE ARE LIVE!

Featured image

Heb jij dé oplossing om drukte in de openbare ruimte te voorkomen? Meld je dan aan voor Scale up | Bezoekkersstromen.

Pas je oplossing met je team toe, laat ons zien dat het werkt en krijg de kans om het aan ons te verkopen.

Wil je meer weten? Kom dan naar ons infowebinar > https://forms.gle/1j943XMnABKSPbb4A

Alle informatie over Scale up vind je hier > https://www.innovatiepartners.nl/

Anja Reimann's picture #Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

Project Scale up gaat van start!

Featured image

Heb jij expertise in data aggregeren, voorspellen of gedragsbeïnvloeding én kan je dit op bezoekersstromen in de metropoolregio Amsterdam toepassen? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Op 5 november publiceren we de aanbestedingsdocumenten van "Project Scale up" en we gaan zo officieel van START! Wil jij meer weten over wat we gaan doen en hoe je kan aanmelden? Kom dan naar onze webinar!

Het project:

Hoe voorkom je dat het te druk wordt op een hotspot? We zoeken oplossingen om bezoekersstromen te voorspellen en gedrag te beïnvloeden. Samen met andere innovatieve ondernemers ontwikkel je een nieuwe systeemoplossing.

Provincie Noord-Holland, Provincie Flevoland, Gemeente Amsterdam en Vervoerregio Amsterdam zoeken samen oplossingen om drukte in de openbare ruimte tegen te gaan. De vier overheden zijn met de ambitie van start gegaan gezamenlijk de markt (startups, scaleups, MKB's, corporates) uit de dagen om met oplossingen te komen. Deze willen ze tijdens twee grote toepassingsmomenten aanscherpen en opschalen om daarna over te gaan tot inkopen. Daarbij krijgen ze steun van kennispartners zoals AMS institute, Johan Cruijff Arena en Floriade Almere.

What's more?

Alle informatie over Scale up vind je hier > <https://www.innovatiepartners.nl/>

Wil je op de hoogde blijven van alle ontwikkelingen rondom het project? Volg dan onze LinkedIn pagina.

Anja Reimann's picture #Mobility
marije wassenaar, program manager new business innovations at AMS Institute, posted

EIT Urban Mobility startup accelerator program open for applications

Featured image

Calling all mobility startups! The application phase for the EIT Urban Mobility Accelerator programme batch #2 is open now.

This is an EU-funded programme with five Innovation Hubs spread over Europe to take early-stage startups with a mobility-related business idea to the next level. Dutch startups are able to apply for the Innovation Hub West program. The Hub West program is executed by a consortium of AMS Institute, Gemeente Amsterdam, TU Eindhoven, Brainport.
Also visit: https://www.ams-institute.org/news/eit-urban-mobility-accelerator/

For the central information from EIT Urban Mobility and how to apply please go to:
https://www.eiturbanmobility.eu/the-application-phase-for-the-eit-urban-mobility-accelerator-programme-batch-2-is-open-now/

The benefits:
€ 15,000 in equity-free funding for your startup
6-month Accelerator program with mentoring, coaching and contacts to customers & investors
6-month office / co-working space (in select locations - depending on the COVID19 regulations)
Direct access to “living labs” and cities for the creation of new products and services

Who should apply?
The Hub West program is looking for early-stage startups from the Netherlands, Belgium, Luxembourg, UK and the North of France with at least 2 FTE, a properly validated, clear, scalable and innovative business idea that solves a mobility-related customer problem.

marije wassenaar's picture #Mobility
Anja Reimann, Projectleider at City of Amsterdam: Chief Technology Office, posted

Project Scale up - verslag marktconsultatie beschikbaar!!

Hartelijk dank voor je deelname aan de marktconsultatie Scale up | Bezoekersstromen in september/begin oktober 2020. Het infowebinar werd goed bezocht, en we hebben extra sessies moeten inplannen om de individuele gesprekken te kunnen houden. Veel verschillende organisaties met verschillende specialiteiten hebben interesse getoond, wat ons heeft geholpen bij het aanscherpen van de projectopzet. In de bijlage vind je een kort verslag van de thema’s die tijdens de marktconsultatie aan bod zijn gekomen.

Dankzij jullie input hebben we een aantal belangrijke inzichten op gedaan die ons helpen om het proces verder vorm te geven. Eén van de belangrijkste wijzigingen is dat we aan jullie vragen om je in te schrijven als keten (!)

Dit betekent dat je zelf samenwerkingspartners vindt waarmee je kan voldoen aan de drie competenties (data aggregeren, voorspellen, gedragsbeïnvloeding). Je kiest dus zelf je partners om aan de ketenoplossing te werken. De precieze voorwaarden en manieren waarop je dan samen inschrijft, vind je in de selectieleidraad die op 5 november 2020 online komt. We organiseren een aantal sessies waarin we toelichten hoe je samen inschrijft, en er komt een besloten LinkedIn-groep waarin je een oproep kunt plaatsen voor ketenpartners.

Wil je op de hoogte blijven?
Volg het project Scale up op LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/-scale-up-oplossingen-opschalen/

Vervolgstappen
Op 5 november wordt de selectieleidraad gepubliceerd, op dat moment komt alle informatie online te staan om je in te schrijven. We gebruiken graag nog eenmalig je e-mailadres om je hiervan op de hoogte te stellen. Wil je dat niet, laat het dan even in een reactie op deze e-mail.

Anja Reimann's picture #Mobility
★John van Dijk, Project manager , posted

Pilot Smart Parking Haarlemmermeer van start

Niet meer eindeloos zoeken naar een plek voor je auto als het druk is, maar direct naar straten met vrije parkeerplaatsen rijden. Dat kan dankzij een nieuwe parkeerapp. In Hoofddorp is hiermee vorige week een proef van zes maanden gestart. Iedereen die in Hoofddorp woont, werkt of er regelmatig komt, kan de app gratis testen en feedback geven.

★John van Dijk's picture #Mobility
Anouk van der Laan, Marketing Manager at Check Technologies B.V., posted

Elektrische deelscooter aanbieder Check lanceert in Amsterdam

Featured image

Snelgroeiende start-up Check biedt 350 elektrische deelscooters aan in Amsterdam.

Amsterdam zet al jaren in op minder autoverkeer in de binnenstad. Het inzetten van elektrische deelscooters draagt hier uitstekend aan bij: als meer mensen gebruikmaken van deelscooters, is er minder autoverkeer in de stad en zijn er minder parkeerplekken nodig. Marco Knitel, voormalig General Manager bij Uber en medeoprichter van Check, bevestigt dit vanuit de ervaring van e-deelscooter bedrijf Check in Rotterdam: “Als de beschikbaarheid goed genoeg is, zien we dat mensen op termijn afstand durven te doen van hun eigen vervoermiddel. We hebben in Rotterdam een grote groep klanten die onze e-scooters meerdere malen per week gebruikt en de deelscooter echt heeft omarmd als alternatief.” Vanaf vandaag zijn de Check e-scooters ook beschikbaar in Amsterdam. In de komende dagen zet het bedrijf er in totaal 350 neer.

Onnodige verkeersdrukte Amsterdam
Check wil de makkelijkste weg door de stad aanbieden. Met name voor autobezitters valt er veel te winnen: met de auto een rit maken in Amsterdam is namelijk geen pretje. Op dit moment staan er maar liefst 1400 auto’s per vierkante kilometer in de regio en onderzoek toont aan dat 37% van alle autoritten korter is dan 2 kilometer en in de stad zelf blijft. De verkeers verstopping is op dit moment zo groot dat je in de avondspits gemiddeld 17 minuten per half uur langer over een autorit doet. Steeds meer Amsterdammers stappen daarom over op slimme alternatieven om van A naar B te komen. De (e-)deelscooter is sterk in opkomst. Het is de ambitie van nieuwe aanbieder Check om de transitie van autobezit naar (e-)deelscooter verder te versnellen. “Mensen vragen snel naar vermeende concurrentie met andere deelmobiliteit aanbieders, maar het gaat juist om samenwerken. Hoe groter het aanbod, hoe groter de vraag”, aldus Paul van Merrienboer, voormalig manager bij Greenwheels en medeoprichter van Check.

Uitbreiding in andere steden
Naast de lancering in Amsterdam heeft Check afgelopen week ook 200 e-scooters toegevoegd aan haar vloot in Rotterdam. Dit is een verdubbeling van de 200 e-scooters waar Check afgelopen februari mee begon in de Maasstad. De operatie van Check in Den Haag gaat ook vanaf volgende week van start en Breda volgt daarna.

Deelmobiliteit populair in Coronatijd
Corona beïnvloedt de mobiliteitskeuze van mensen behoorlijk. Zo is het OV-gebruik nog steeds tientallen procenten onder het normale niveau en schaffen Nederlanders massaal (gebruikte) auto’s aan. Om ervoor te zorgen dat we niet een aantal stappen achteruit zetten heeft de gemeente Check gevraagd om de uitrol te versnellen. “We zien dat onze elektrische deelscooters juist aan populariteit hebben gewonnen gedurende de Corona crisis. Dat komt omdat we feitelijk ‘social distancing’ ingebouwd hebben in ons product. Gecombineerd met het feit dat sommige scooters tot wel 30 mensen per dag vervoeren is het niet alleen een heel veilig maar ook een zeer efficiënte manier van vervoer, ” aldus van Merrienboer.

Bronvermelding data in artikel: TomTom Index (2019), Pon Datalab (2018), CBS (2018)

Over Check
De missie van Check is het aanbieden van de makkelijkste weg door de stad. Check biedt hiertoe een mobiele app aan waarmee gebruikers elektrische deelscooters per minuut kunnen reserveren en gebruiken. Sinds februari 2020 is Check actief in Rotterdam en in de zomer van 2020 breidt het bedrijf haar diensten uit naar onder andere Amsterdam en Den Haag.

Anouk van der Laan's picture #Mobility
Frans-Anton Vermast, Strategy Advisor & International Smart City Ambassador at Amsterdam Smart City, posted

Interesting article: 'Pricing the Curb' by prof. Donald Shoup

Abstract: "Parked cars have colonized city streets for so long they seem to own the curb lanes. Decolonizing is underway, however, because new demands are overcrowding the curb. E-commerce deliveries need truck-loading zones. Uber and Lyft need passenger-loading zones. Traffic congestion has increased the need for dedicated bus lanes. Cyclists want safe bike lanes, and pedestrians want wide sidewalks. The curb is the new urban frontier, and parking is not always its most productive use. The curb lane will not be used properly until it is priced properly. When it comes to managing the curb, cities can let prices do the planning and use the resulting revenue to pay for public services. Getting curb parking prices right will improve cities, the economy, the environment, and the planet."

Frans-Anton Vermast's picture #Mobility
Cornelia Dinca, International Liaison at Amsterdam Smart City, posted

CityFlows

Featured image
Cornelia Dinca's picture #Mobility
Harmen van Sprang, co-founder , posted

RE:SHAPING CITIES | LIVE WEBINAR SERIES | 'MOBILITY & THE CITY' | POST-PANDEMIC PERSPECTIVES

Featured image

The landscape of mobility has been in motion for some time now, but the current pandemic is accelerating a shift towards new types of transportation. Is this just a temporary occurrence or will we see a fundamental change in the way we move? As we start to leave our homes again, options to move around are limited. Our cities cannot handle more cars and the capacity of public transport is reduced dramatically. How do we keep ourselves mobile while maintaining enough distance from each other?

In several cities around the world, measures are being taken to give more space to people. Will pedestrians and cyclists get more freedom to move after the pandemic is over? There is a global bicycle boom but has the bike really become a simple, safe, sustainable, and healthy form of transport? And, what about cars. At this stage, you might prefer your own car (if you have one) over public transportation, but will this be different once we can safely sit in the same bus or train again? Will we need fewer cars if part of society continues to work from home? And what roles might spatial planning and emerging technologies play when looking at transportation in urban areas in the years ahead? Let’s explore the path forward together and reshape mobility in our cities.

Harmen van Sprang's picture Online event on Jul 16th
Frans-Anton Vermast, Strategy Advisor & International Smart City Ambassador at Amsterdam Smart City, posted

Dublin's COVID-19 Mobility & Transport Response

This is a link to Dublin's COVID-19 Mobility & Transport Response document for those who are interested...

Frans-Anton Vermast's picture #Mobility
Roxani Gkavra, Transport & Planning MSc student , posted

Participants required! Travel experience research and data collection

Check the intro/promo video of my research https://www.youtube.com/watch?v=Wlrq1iFa0EQ.
In my master thesis I examine how people experience their everyday trips in the Netherlands and the parameters that affect their perception. Data is now collected via the UMO Research app (https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.tudelft.umo&gl=NL) and you are invited to participate.
The thesis is performed at the Department of Transport & Planning of TU Delft.
Regards,
Roxani Gkavra

#Mobility
Aditya Putta, Venture Sourcing Lead , posted

Webinar #3: Smart Cities and Mobility, Indo-Dutch innovation during crisis (June 9)

Featured image

Webinar #3: Indo-Dutch innovation during crisis - Smart Cities and Mobility

Click here to register: https://forms.gle/gM94BTsxTu9vfZaR6

The full impact of COVID-19 on Smart Cities and Mobility is still unknown. However, one thing is for certain— there are global economic and financial ramifications. This is affecting how our buildings, transport and utilities are managed. It is felt through the global supply chains, from raw materials to finished products.

During this webinar, we will delve into the immediate impact of the isolation measures on these industries, explore the degree to which there are long term consequences and how we can adapt our systems and capabilities. We will also focus on the progress and positives coming out of these thematic areas through experts. And we’ll hear entrepreneurs who are coming up with innovative solutions to deal with the outbreak and cope with the repercussions that are bound to come our way. The audience will have a chance to interact with the speakers. By doing so, we learn from each other and provide an opportunity to form strategic Indo-Dutch ties!
We welcome you to become part of this bottom-up collective backing startup entrepreneurs to play their role as game changers.

Program for Tuesday 9 June
11:00 – 12:30 Central European Time and 14:30 – 16:00 Indian Standard time

Welcome addresses
Freek Jan Frerichs, Senior Policy Advisor Life Science & Health at The Ministry of Economic Affairs, The Netherlands

Country level response and industry expert opinion
Shashank Ojha, Senior Digital Development Specialist at The World Bank
Cornelia Dinca, Incoming Delegations and Living Labs Lead at Amsterdam Smart City, The Netherlands
Sander van Lingen, Business Development Manager for Smart Cites at Dell Technologies

Entrepreneurs presentation and Q&A
Simranjit Singh Grewal, CEO & Founder at Y the Wait, The Netherlands
Ayon Hazra, Co-Founder & CEO at Qlikchain, India/The Netherlands
Sanjoy Roy, CEO at AskSid AI, India
Pranav Vempati, Chief Executive Officer at Kal Bionics, India
Peter van der Veen, Tripservice, The Netherlands

Moderator
Aditya Putta, Venture Sourcing Lead, WorldStartup

Target audience

We especially welcome innovation managers within government and corporates, along with investors who can support the entrepreneurs with pilots, projects, investment and partnerships.

Since this is also a time to share, we welcome other entrepreneurs who seek inspiration and would like to join forces through collaborations. All Indian and Dutch stakeholders that are involved and interested in Smart Cities & Mobility, and startup innovation in general are also invited.

Click here to register for the Webinar #3: https://forms.gle/gM94BTsxTu9vfZaR6
(Look out for an email from Crowdcast, the webinar tool. We will invite you.)

For any questions or comments, please contact Aditya Putta (aditya@worldstartup.co).

Made possible by
The Netherlands Embassy in India
Consulate General of The Netherlands in Bangalore
WorldStartup
Dell Technologies
Amsterdam SmartCity
The World Bank

Aditya Putta's picture Online event on Jun 9th
Aad Vredenbregt, Business Developer Air Quality , posted

Datastandaard voor mobiliteitsdiensten

Samen met @info_vlaanderen en @Stad_Antwerpen heeft imec een datastandaard ontwikkeld voor slimme digitale mobiliteitsplatformen. Overheid en private organisaties kunnen zo makkelijk informatie uitwisselen om reizigers vlot én veilig vervoermiddelen te laten combineren.

Aad Vredenbregt's picture #Mobility
Amsterdam Economic Board, posted

Gezocht: Oplossingen voor zero-emissie servicelogistiek

Hoe bereik je als monteur, hovenier, thuiszorgmedewerker of installateur je klant in de stad? Het blijkt een steeds grotere uitdaging door ruimtegebrek, congestie, parkeerkosten en de gemeentelijke plannen voor emissievrije zones in 2025.

Samen met Hoek Hoveniers, Hogeschool van Amsterdam, Feenstra en DOCKR zijn we op zoek naar nieuwe logistieke oplossingen. Wil je als servicebedrijf ook je personeel en materialen slim en schoon de stad in en uit krijgen?

Vul onze vragenlijst in!
https://amsterdameconomicboard.com/nieuws/gezocht-oplossingen-voor-zero-emissie-servicelogistiek

Amsterdam Economic Board's picture #Mobility