Stay in the know on all smart updates of your favorite topics.
👇 💜 🤩 Co-Creation Opportunity 👇 💜 🤩
Calling all community engagement specialists shaping the future of our urban spaces! 📢
At Playground City🛝, we believe real impact happens when we build solutions together. The insights we’ve gained from incredible conversations at Placemaking Europe, World Summit AI, and soon at Smart City Expo World Congress are already shaping our roadmap—and now, we’re ready to bring in those who can help take it to the next level.
We’re building an ambassador community for dedicated community engagement professionals to join us in pioneering a platform created for (and with!) the people driving change in our cities.
As an ambassador, you’ll have early access to shape and use Playground City🛝 as it evolves, guiding its development with your insights. We’re also preparing exclusive perks just for you, like discounted pilot projects, early access to new features, and more exciting benefits (yes, also our amazing merch.. 😎).
If you’re a community engagement specialist, urban strategist, or resident leader ready to make an impact, comment “I’m in!” below, and we’ll follow up with details. We can't wait to meet you all!
Passionate about co-creation in urban spaces? Join Playground and make an impact! 🌍
#CommunityEngagement #UrbanInnovation #Placemaking #PlaygroundCity #CoCreation #AmbassadorProgram #SmartCities #UrbanImpact #PlaygroundCity
🔍 CIIIC zoekt een Communicatie & Community Lead!
Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een hart voor de creatieve sector? Samen met het Ministerie van OCW, CLICKNL en vier uitvoeringspartners stelt CIIIC de creatieve industrie en contentmakers in staat om de potentie van immersive experiences te benutten.
Als Communicatie en Community Lead ben je verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en implementeren van de communicatiestrategie van het CIIIC-programma. Daarnaast heb je een sleutelrol in het opbouwen en onderhouden van een betrokken en actieve community, waaronder IX-makers, kennisinstellingen, bedrijven die IX toepassen en andere relevante partijen.
📑 Lees de volledige vacature hier: https://lnkd.in/eBusnR6p
👋 Interesse? Stuur je motivatie en werkervaring naar info@clicknl.nl voor 16 september 23:59 uur.
🔗 Ken jij de perfecte kandidaat? Deel deze post!
🔍 CIIIC is looking for a Communications & Community Lead!
Are you an experienced communications professional with a love for the creative industry? Together with the Ministry of OCW, CLICKNL and four implementing partners, CIIIC enables the creative industry and content creators to harness the potential of immersive experiences.
As Communication and Community Lead, you are responsible for (further) developing and implementing the communication strategy of the CIIIC programme. You also have a key role in building and maintaining an engaged and active community, including IX makers, knowledge institutions, companies applying IX and other relevant parties.
📑 Read the full vacancy here: https://lnkd.in/eq_fE5WU
👋 Interested? Send your motivation and work experience to info@clicknl.nl before 16 September 23:59.
🔗 Do you know the perfect candidate? Share this post!
OPEN CALL: Sociale digitale oplossingen gezocht
Heb jij ideeën over en kennis van hoe je technologie zou kunnen inzetten als middel om het leven van kwetsbare of gemarginaliseerde doelgroepen in Amsterdam iets makkelijker te maken? Werk je bijvoorbeeld voor een tech bedrijf met ideeën over digitale oplossingen voor deze Amsterdammers? Bekijk dan de 'challenges' op de website van CommuniCity. CommuniCity - Tweede Open Call
De winnende voorstellen krijgen een subsidie van 12.500 euro om hun oplossing te piloten. De deadline is 31 oktober.
In totaal zijn er door zeven Europese steden twintig challenges uitgeschreven. Maximaal 38 voorstellen zullen worden geselecteerd om een pilot uit te voeren.
De challenges in Amsterdam
- Hoe kunnen ouders ondersteund worden in (seks)educatie en veiligheid?
- Hoe maak je een lokaal betaalsysteem onder inwoners en lokale ondernemers in Amsterdam Nieuw-West toegankelijk en geaccepteerd?
- Hoe stimuleer je meisjes in Nieuw-West om te sporten en bewegen?
- Hoe betrek je bewoners bij een gemeenschapspaar- en krediet coöperatie die sociale initiatieven in de stad ondersteunt?
- Hoe kunnen doven en slechthorenden worden betrokken bij het uitzenden van informatie over het openbaar vervoer?
- Hoe pas je een bestaande technologische oplossing aan voor een specifieke groep?
Voor uitgebreide beschrijvingen van alle challenges en informatie over de beoordelingscriteria, voorwaarden en het aanmeldproces, ga naar CommuniCity - Tweede Open Call
CommuniCity wordt gefinancierd door de EU.
Climate Actions Systems is #hiring a remote Executive Director AND a remote Climate Project Manager!
Climate Action Systems is a non-profit organization uniting efforts to resolve the climate crisis by creating a powerful network of impact. Our Planet app is a platform that connects its users with people, ideas and resources to help them make progress toward their climate goals. Our mission is to reverse climate change in a single generation through the connective and catalyzing power of Planet. Our focus is on community activation—creating effective collaboration among disparate groups and individuals pursuing a climate goal that none can reach alone.
Learn more about each position below.
Executive Director description: https://lnkd.in/gCimme83
Climate Project Manager description: https://lnkd.in/gxAJYgkK
We look forward to your application 😄
Gezocht: Online Marketing Communicatie expert a.i.
Help jij bedrijven, onderwijs en overheden om in contact te komen met samenwerkingspartners voor talentontwikkeling in de regio Amsterdam? Heb je succeservaringen met het online activeren van proposities voor talentontwikkeling bij de juiste doelgroepen?
Wie zijn wij?
De mismatch op de arbeidsmarkt, door een kwalitatief en kwantitatief tekort aan de juiste talenten, is een groeiend probleem in de Metropool Amsterdam. Ons initatief TOMAS zorgt voor een structurele oplossing met een matching platform voor talentontwikkeling voor bedrijfsleven, onderwijs en overheden om samenwerkingspartners voor talentontwikkeling te vinden.
Bekijk het matching platform vraaghettomas.nl.
TOMAS geeft eenvoudig overzicht en toegang tot alle talentinitiatieven in de Metropool Amsterdam. Van Haarlem tot Hilversum en van Uitgeest tot Uithoorn. TOMAS staat voor Talent Ontwikkeling, Match & Select. Daarmee koppelen we vraag en aanbod van alle mogelijkheden voor omscholing, bijscholing en talentontwikkeling.
Hierdoor komen de juiste mensen met de juiste skills op de juiste plek. TOMAS is een samenwerking tussen gemeente Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam | Digital Society School, Metropoolregio Amsterdam, StartupAmsterdam en Amsterdam Economic Board.
Online Marketing Communicatie expert: de functie
Het initiatief TOMAS is op zoek naar een tijdelijke communicatie expert (zzp’er) met sterke online marketing ervaring. Wij starten graag per direct voor 8-12 uur per week voor een periode van 5 maanden (augustus-december 2022).
Heb jij ervaring met online marketing & communicatie in arbeidsmarkt en onderwijs? Vind jij het een uitdaging om met behulp van campagnes en scherpe content partijen te mobiliseren en ze in contact te brengen met samenwerkingspartners voor talentontwikkeling? Heb je strategisch inzicht, ben je zeer bedreven met social media, SEO, een doener en neem je ook graag het voortouw? Bel ons.
Als Online Marketing Communicatie expert vervul je een belangrijke rol in het aantrekken van relevante doelgroepen, zoals werkgevers in de regio, om ze in contact te brengen met initiatieven voor talentontwikkeling en het promoten van TOMAS, een unieke B2B-tool voor bedrijven, kennisinstellingen en overheden. De focus is op initiatieven voor omscholing en bijscholing van tech en ICT-talent. Met de tool vinden bedrijven hun weg in het aanbod voor talentontwikkeling, zoals opleidingen voor tech-banen of omscholing naar ICT.
Samen met de kwartiermaker en de community manager van TOMAS en communicatie professionals van samenwerkingspartners werk je aan de marketing en communicatie. Jij pakt daarin de lead en maakt helder wie wat doet en wanneer.
Wie ben jij?
- Je bent een ervaren online marketing communicatie expert, je hebt een visie en kunt inhoud scherp en snel vertalen naar aansprekende communicatie voor diverse doelgroepen;
- Je bent behendig in het verzamelen en creëren van uitdagende en inspirerende content op maat per doelgroep (video, tekst, beeld);
- Je hebt ervaring in het doorvertalen van proposities en kpi’s naar een social strategie en campagnes/boodschappen;
- Je hebt veel ervaring met o.a. Google Analytics & Ads, SEO, SEA, Mailchimp, LinkedIn en WordPress;
- Je hebt bij voorkeur ervaring met design programma’s;
- Je hebt ruime aantoonbare ervaring (minimaal 5 jaar) als online marketing communicatieadviseur:
- Je beweegt je gemakkelijk in een complex speelveld;
- Je hebt affiniteit met de grote maatschappelijk uitdagingen van deze tijd;
- Je bent resultaatgericht, een zelfstarter, hands-on, flexibel, creatief, een team player en je hebt lef;
- Je neemt van nature graag de leiding;
- Je hebt wo/hbo werk en denkniveau, bijvoorbeeld op het gebied van communicatiewetenschap;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
Wat ga je doen?
- Je communiceert over het doel en toegevoegde waarde van TOMAS naar relevante doelgroepen via de juiste kanalen;
- Je trekt relevante doelgroepen naar het platform en events;
- Je ontwikkelt nieuwswaardige en relevante content en je haalt aansprekende content op in het netwerk;
- Je ontwikkelt content voor socials, filmpjes, presentaties, nieuwsbrieven en uitnodigingen voor events en draagt actief bij aan de uitrol en het succes van de tool. De ontwikkeling hiervoor kan deels worden uitbesteed bij een vormgever/redacteur en doe je in samenwerking met communicatie professionals werkzaam bij de samenwerkingspartners.
Wat wij bieden
Wij bieden je een aanstelling voor de duur van 5 maanden (augustus – december) voor 1 tot 1,5 dag (ofwel 8-12 uur) per week. Standplaats is Marineterrein Amsterdam (kantoor Amsterdam Economic Board) / Thuiswerken. Uurtarief maximaal 80 euro per uur.
Ben je enthousiast?
Neem contact op met Andrea Joosse via a.joosse@amecboard.com en 06 23 06 38 38.
Wij stellen acquisitie n.a.v. deze vacature niet op prijs.
Wie is Amsterdam Economic Board?
Amsterdam Economic Board is hét netwerk van organisaties met wie je samenwerkt aan innovatie voor de slimme, groene en gezonde Metropool van Morgen. We werken samen met honderden organisaties uit de Metropool Amsterdam. Partijen die bepalend zijn op weg naar een nieuwe economie. Van bedrijven, tot kennis- en onderwijsinstellingen, gemeenten en provincies en maatschappelijke organisaties. Van klein tot groot. De focus is op thema’s die belangrijk zijn voor inwoners van de Metropool: duurzame en gezonde leefomgeving, waardevol werk voor iedereen en verantwoorde inzet van data en technologie. TOMAS is een van de initiatieven waar wij met onze partners aan werken.
Stichting A Lab zoekt een Community Collega
A Lab is een gemeenschap van 300 creatieven, technologen en sociale ondernemers aan het IJ. Voor en met hen organiseren wij evenementen, verhuren ruimte en brengen we partners uit cultuur, wetenschap, overheid en maatschappij samen.
Wij zijn een Broedplaats zonder winstoogmerk en zoeken een gepassioneerde en ervaren community collega die ons team van vier komt versterken.
Zin in? Klik dan op de link hieronder.
Dutch Applied AI Award 2022
Do you have an innovative initiative in the field of applied Artificial Intelligence? Then submit your innovation for the Dutch Applied AI Award 2022!
This award has been handed out during the annual Computable Awards since 2020 and is an initiative of Computable (the platform for ICT professionals), De Dataloog (the Dutch podcast about data and AI) and the Centre of Expertise Applied Artificial Intelligence of Amsterdam University of Applied Sciences.
A jury (the award is not a public prize) - consisting of five experts in the field of Applied AI - selects five initiatives from all the entries with a chance of winning the Dutch Applied AI Award. After a pitch round in De Dataloog, the jury decides on the winner. The five nominees will all get a platform to present themselves and their initiative in a broadcast of the well-aired podcast. The Dutch Applied AI Award is not only a prize, but also a prize of recognition!
Do you want to compete for the Dutch Applied AI Award 2022? Then submit your innovative AI application! Deadline: Friday, July 1, 2022.
The award will be handed out during the Computable Awards on Wednesday 5 October 2022
Vacatures voor Projectmedewerker en een Secretaresse
Vind jij het leuk om met verschillende acties tegelijkertijd bezig te zijn? Ben je goed in plannen, een denker én een doener? En ook nog eens heel handig met allerlei programma’s en tools? Amsterdam Economic Board zoekt een Projectmedewerker zoals jij voor 32-40 uur per week. Stuur ons uiterlijk 24 januari je CV en motivatie.
House of Skills is op zoek naar ondersteuning op administratief en organisatorisch vlak. Ben jij een goede Secretaresse, houd je van werken in een hecht team met heel verschillende mensen en zoek je een baan voor 32 uur per week? Reageer dan uiterlijk maandag 17 januari.
Vacancy: Community manager & Program officer Digital at Amsterdam Smart City (in Dutch)-CLOSED
Ben jij expert op gebied van online community management? Wil jij onze on- en offline community laten groeien en meer betrokken maken? En wil je bijdragen aan het versnellen van de transities op het gebied van mobiliteit, energie, circulaire economie en verantwoorde digitalisering?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken!
Gezocht: Community manager & Programmamedewerker Digitaal - Amsterdam Smart City (32-40 uur p/w)
Wie zijn wij?
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad en regio van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor vooruitgang alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op de vier thema’s mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie.
Het Amsterdam Smart City team zorgt voor verbinding. We brengen partners en partijen bij elkaar, zorgen voor waardegedreven innovaties, op een creatieve manier. Het team bestaat uit zes teamleden, die vanuit hun eigen taakgebied nauw met elkaar én met onze partners samenwerken. Eén van onze pijlers daarin is onze (inter)nationale community. De leden van onze community ontmoeten elkaar, zowel offline als online, op ons platform www.amsterdamsmartcity.com.
Wat ga je doen?
Je zet je in op het community management, met een focus op het nog verder versterken van de synergie tussen de community en de activiteiten van onze partners. Je maakt gebruik van data om mogelijkheden voor groei en ontwikkeling van het platform te identificeren. Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het Transitiepad Digitaal. Binnen dit Transitiepad werken onze partners samen aan verantwoorde digitalisering, met als doel het maken van leefbare straten en steden. Je ondersteunt hun processen en legt ook daar verbindingen met de community.
Taken
• Je ontwikkelt de community strategie en vertaalt deze naar community doelstellingen.
• Je slaat een brug tussen de (online/offline) community en partners.
• Je zorgt voor een inhoudelijk relevant en technisch goed functionerend online platform dat de community verbindt en aanjaagt.
• Je stuurt het bureau aan dat de website beheert.
• Je ontwikkelt het publieke evenementenplan; bijeenkomsten waarmee we onze community en partners activeren en verbinden. Je zorgt voor de uitvoering hiervan, samen met anderen.
• Je coördineert een eigen transitiepad en monitort de voortgang van projecten binnen dit transitiepad.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners tot het ontplooien van activiteiten en deelname aan partnerevenementen.
Profiel
• WO/HBO werk- en denkniveau.
• Minimaal 3 jaar ervaring met community management en met de ontwikkeling en het beheer van websites.
• Kennis van en ruime ervaring met diverse communicatiemiddelen on- en offline.
• Ervaring met het organiseren van publieke evenementen.
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
• Een nieuwsgierige en enthousiaste instelling die anderen aanzet tot actie.
• Initiatiefrijk en resultaatgericht.
• Werkt graag samen met een team en met externe stakeholders.
• Affiniteit met stedelijke ontwikkeling, technologie, innovatie en duurzaamheid.
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) dat nauw met elkaar samenwerkt. Daarnaast werken we intensief samen met een groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en proactiviteit zeer gewaardeerd worden.
Het betreft een functie voor 32-40 uur per week. De startdatum is idealiter 1 februari a.s. Je start met een dienstverband voor de periode van een jaar met uitzicht op vaste verlenging. We hanteren een bruto startsalaris van 3.950 tot max 4.285,32 euro bij een 40urige werkweek.
Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 10 januari 2022 naar: info@amsterdamsmartcity.com. Als we je uitnodigen voor een gesprek, zal dit plaatsvinden op 17 januari a.s. De tweede gespreksronde staat gepland op 21 januari a.s.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Gezocht: Stagiair(e) strategie-team
Vanaf september 2021 hebben wij een stageplek voor een initiatiefrijke, meewerkende stagiair(e). Heb jij zin in een stage binnen het strategie-team waar je verschillende partijen leert kennen en je onderzoek doet naar innovatie voor een slimme, groene en gezonde toekomst van de Metropool Amsterdam? Dan zoeken we jou!
Het strategie-team van de Amsterdam Economic Board doet onderzoek naar drie maatschappelijke transities in de regio: Energie, Circulair en Digitaal. We werken met toekomstscenario’s en organiseren kennissessies om het gesprek over de toekomst van de economie te voeren met ons netwerk. Daarnaast verbinden we kennisinstellingen, overheden en bedrijven in de regio op strategisch niveau en stimuleren we innovatieve samenwerking tussen hen.
Klinkt dat als een uitdaging die jou goed ligt: Lees dan alles over deze stage-vacature.
Gezocht: Stagiair(e) Communicatie en Events
Ben je bezig met een opleiding op het gebied van Communicatie en de organisatie van Events? Zoek je een leuke stage op een uitdagende plek op het Marineterrein in Amsterdam? Bij de Amsterdam Economic Board werk je mee aan een leefbare omgeving in de Amsterdamse metropoolregio. In ons team krijg je veel mogelijkheden om te leren, je verder te ontwikkelen en je netwerk te vergroten. Grijp deze kans aan en reageer op deze vacature.
Gezocht: (junior) Communicatie- en Programmamedewerker
Wil jij je inzetten voor betere straten, buurten en steden? Ben jij thuis in de wereld van communicatie, social media en community management? En heb je affiniteit met stedelijke innovatie?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Voor ons kernteam (bestaande uit 6 mensen) zijn wij op zoek naar een:
(junior) Communicatie- en programmamedewerker
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen, overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding.
Wat ga je doen?
Je voert de communicatie- en communitystrategie actief uit door het maken van content, het schrijven van nieuwsbrieven, beheren van onze social media kanalen en het organiseren van events. Je bent veel in contact met de partners en andere organisaties binnen het netwerk van ASC.
Daarnaast werk je met onze partners aan het aanjagen van innovaties binnen het transitiepad Mobiliteit & Logistiek en legt verbindingen met de community. Ook breid je het netwerk uit met relevante organisaties en innovatieve projecten. De communicatie- en programmamedewerker werkt nauw samen met het gehele smart city team en legt verantwoording af aan de communicatiemanager. Daarnaast heb je een aantal programma ondersteunende taken.
Taken
• Je beheert onze social media kanalen, geeft inzage in de statistieken en onderneemt actie op basis van de data.
• Je onderhoudt het dagelijks contact met de leden van onze community op www.amsterdamsmartcity.com
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je organiseert en draagt bij aan evenementen voor partners en ons bredere netwerk in de regio en communiceert hierover.
• Je coördineert, onder begeleiding, je eigen transitiepad: Mobiliteit & Logistiek en monitort voortgang van projecten en legt verbindingen.
• Je verbindt, mobiliseert en activeert partners en communityleden
• Je voert ondersteunende programma taken uit, zoals het vormgeven van presentaties en zorgdragen voor documentatie en het bijhouden van het CRM systeem.
Profiel:
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Opleiding op gebied van communicatie of vergelijkbaar
• 1-2 jaar werkervaring
• Goede beheersing van Nederlands en Engels in woord en schrift
• Ervaring op het gebied van online communicatie, community management en/of projectondersteuning
• Affiniteit met innovatie en stedelijke ontwikkelingen, met het thema Mobiliteit & Logistiek in het bijzonder
• Type aanpakker, zelfstandig, communicatief sterk en flexibel.
• Gedreven in het creëren van maatschappelijke waarde
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.
We zoeken iemand voor 32-40 uur per week. Salarisindicatie o.b.v. 40 uur: €2.900 - €3.400 bruto excl vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Wij bieden een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling.
Interesse gewekt?
Vind je dit goed klinken? Dan horen we graag van je! Stuur je CV en een korte motivatie voor 17 april naar: info@amsterdamsmartcity.com. De eerste gesprekken zijn op 20 en 21 april. Voor meer informatie over de functie kun bellen met Menouschka Plugge via 06-43752636.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Direct bijdragen aan de energietransitie in Amsterdam Zuidoost? Check deze vacature!
** Expert user-experiments in Urban Living Labs **
Are you our skilled #projectmanager that knows how to activate local stakeholder engagement, act as an intermediary between stakeholders & innovation partners and facilitate the research process to create innovative future-proof energy systems? If this sparked your interest, take a look at the link below.
Shaping the Future of tech? Join the T500
Making an impact as young talent is never an easy task. This past year in particular has presented an unusual set of challenges for those looking to kick-start their careers and break-through in tech. Even so, amid all the uncertainty and unparalleled obstacles, we’ve seen remarkable ingenuity and drive. Were you one of the bright minds who tackled 2020 with innovation? At TNW, we want to acknowledge your ambition.
Apply now to be recognized as one of 500 people under the age of 26 in the Netherlands who showed outstanding accomplishments in digital during 2020! The final list will be shared with our audience through our large media platform.
The perks:
- Receive a pass to all of TNW’s Couch Conferences in 2021 (up to €750 value). Attend our online event series bringing together leaders from the world’s top tech brands.
- Attend 1-1 mentor sessions with business leaders and experts in your field. Gain insights to move your career forward.
- Get a 50% talent discount on your membership to TNW spaces, and be entered for a chance to win one of ten free memberships!
- Gain exposure through the TNW media platform.
- Your name on the T500! Big moves for your personal brand.
Applications close February 24th; Don’t miss your chance to be one of the T500! You can also show your support and nominate a friend.
GESLOTEN: Gezocht: Online Community manager Amsterdam Smart City (tijdelijk, 28-32 uur p/w)
Deze vacature is gesloten. Het heeft geen zin meer om te reageren.
Ben jij expert op gebied van online community management? Wil jij onze online community laten groeien en meer betrokken maken? Wil je bijdragen aan het versnellen van de transities op het gebied van mobiliteit, energie, circulaire economie en digitalisering?
Kom dan het Amsterdam Smart City team versterken! Wij zijn op zoek naar een community manager die ons team tijdelijk komt versterken voor de periode van 8 maart 2021 tot 16 augustus 2021 in verband met een zwangerschapsverlof.
Wie zijn wij?
Amsterdam Smart City is een onafhankelijk innovatieplatform dat innovatieve bedrijven, kennisinstellingen overheden en proactieve bewoners samenbrengt en vorm geeft aan de stad van de toekomst.
Wij zijn ervan overtuigd dat de veranderingen die nodig zijn voor de vooruitgang van de stad en regio alleen gerealiseerd kunnen worden door samen te werken. Al onze activiteiten zijn daarom gericht op het faciliteren van ontmoeting, interactie en samenwerking, zodat partijen samen tastbare, duurzame innovaties tot stand kunnen brengen. Amsterdam Smart City richt zich met name op deze vier thema’s: mobiliteit, de digitale stad, energie en circulaire economie. Met het Amsterdam Smart City team zorgen we voor verbinding. Eén van onze pijlers daarin is onze (inter)nationale community. Die elkaar ontmoet, zowel offline als online op ons platform.
Wat ga je doen?
Je zet je in op het community management, met een focus op ons net gelanceerde online platform. Je bent verantwoordelijk voor websitebeheer, het monitoren van analytics en het doorvoeren van de insights. Met als doel om meer community leden te activeren en beter betrokken te krijgen.
Taken
• Je voert de community strategie actief en goed uit, met daarin o.a.:
• Je zorgt voor een inhoudelijk relevant en technisch goed functionerend online platform (incl. actieve doorontwikkeling).
• Je verzamelt, schrijft, redigeert en publiceert content voor de community en andere stakeholders.
• Je stuurt de technische partij aan die de website beheert.
• Je onderhoudt contacten, verbindt en activeert partners en community leden.
• Je verzorgt de inhoud, coördinatie, communicatie en uitvoering van publieke evenementen, in samenwerking met het team en organisaties in ons netwerk.
• Je draagt bij aan de partnerbijeenkomsten, zoals Demodagen.
Profiel
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Minimaal 3 jaar ervaring met community management en de ontwikkeling en beheer van websites.
• Kennis van en ruime ervaring met diverse communicatiemiddelen on- en offline.
• Ervaring met het organiseren van publieke evenementen.
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
• Een nieuwsgierige en enthousiaste instelling die anderen aanzet tot actie.
• Initiatiefrijk en werkt graag samen met een team en externe stakeholders.
• Affiniteit met stedelijke ontwikkeling, technologie, innovatie en duurzaamheid.
Wat bieden wij?
Wij bieden je een fijne werkplek op het Marineterrein in Amsterdam, met een informele en collegiale sfeer. Op dit moment werken we uiteraard veel thuis. We zijn een klein team (6 personen) waarin we nauw met elkaar samenwerken. We werken intensief samen met een grote groep gedreven mensen die zich inzetten voor een duurzame stad en regio, voor iedereen. Het is een regionale, nationale én internationale werkomgeving waarin je eigen inbreng en pro-activiteit zeer gewaardeerd worden.
We zoeken iemand voor 28-32 uur per week. Deze functie is tijdelijk en loopt van 8 maart 2021 tot 16 augustus 2021. Bij voorkeur kom je voor deze periode bij ons in dienst.
Deze vacature is gesloten. Het heeft geen zin meer om te reageren.
Hopelijk spreken we elkaar snel!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Zin om te werken in Duurzame Energie & Cleantech?
Zie hieronder een toffe vacature bij amsterdam inbusinees: heb jij de capaciteiten om regio Amsterdam tot één van de belangrijkste clusters voor Duurzame Energie & Cleantech in Europa te maken?
Point Cloud Machine Learning Engineer position available at the Innovation Department of the Municipality of Amsterdam
Point Cloud Machine Learning Engineer
Tijdelijke baan
Uren per week
36
Werk-/denkniveau
Wo
Plaatsingsdatum
18-12-2020
Salarisniveau
Max. € 5.169,-
Vacature nummer
10006126
Sluitingsdatum
03-01-2021
Vakgebied
IT / data
In het kort
- Voor ons Artificial Intelligence (AI) team binnen Chief Technology Office (CTO) zijn wij per direct op zoek naar een Machine Learning Engineer die bekend is met het analyseren en processen van point cloud data. De focus ligt op verschillende machine learning technieken die toegepast kunnen worden op (urban) point clouds. Het doel van het project is het in kaart brengen van verschillende objecten (bijvoorbeeld straat lantaarnpalen, bomen, verkeersborden) in de stad.
- Werken aan een digitale stad door voorop te blijven lopen en creativiteit te tonen.
- Werken in een enthousiast en fris team van AI specialisten die samenwerken aan verschillende uitdagende projecten voor de gemeente en haar partners.
Zo draag je bij aan de gemeente Amsterdam
Werkzaamheden
- Jij gaat aan de slag met het herkennen van objecten in de pointcloud -die wij bezitten- van de complete stad;
- Jij zorgt ervoor dat jouw werk zichtbaar is en op een juiste manier gebruikt wordt. CTO ontwikkelt, waar mogelijk, alles open source en moedigt een brede communicatie over het werk binnen het team aan. Technologie is namelijk sterk wanneer het schaalbaar is, hierom wil CTO graag samenwerken en de krachten van een ieder benutten. Daarnaast wil het team open en transparant zijn over de technieken die worden toegepast. Aansluitend houd jij je uiteraard bezig met:
- het ontwikkelen van modellen, algoritmes en prototypes binnen projecten, om het leven in de stad te verbeteren;
- bijdragen aan het in teamverband vergroten van kennis over kunstmatige intelligentie.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag
- Je bent en blijft op de hoogte van relevante “state of the art” ontwikkelingen op het gebied van AI;
- Je werkt samen met andere ontwikkelaars voor een snellere afhandeling van gezamenlijke opgaven om van elkaar te kunnen leren;
- Je signaleert en adviseert afdelingen over de kansen en mogelijkheden van AI en zoekt naar casuïstiek waar de techniek voor positieve impact kan zorgen.
Dicht bij de Amsterdammers
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo’n 19.000 verschillende collega’s. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.
Werken binnen het CTO AI Team. Omdat het gebruik van kunstmatige intelligentie voor Amsterdam gezien wordt als een grote kans voor het verbeteren van de leefbaarheid van de stad is er besloten om een onderzoeksteam rondom stedelijke Artificial Intelligence (AI) te beginnen. Dit team werkt met de nieuwste technieken op het gebied van AI, zoals beeldherkenning om problemen op straat te vinden. Het toepassen van AI om burgers beter te woord te kunnen staan en bijvoorbeeld technieken om de historische archieven beter te kunnen doorzoeken.
Wil je nog meer weten? We laten graag onze medewerkers aan het woord: verhalen van onze medewerkers.
Dit breng je mee
Al onze collega’s verschillen. In functie, leeftijd, afkomst, karakter, dromen en hobby’s. Daar zijn we trots op, want al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze stad. Dus wie jij ook bent: je bent welkom binnen onze gemeente. Voor deze functie Point Cloud Machine Learning Engineer zien we ook graag:
- Minimaal Bachelor opleiding met een relevante studierichting (e.g. Computer Science, Artificial Intelligence);
- 2 tot 5 jaar werkervaring binnen Artificial Intelligence;
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Je werkt voornamelijk in de programmeertaal Python, en bent bekend met libaries als sklearn en pytorch.
- Je hebt ervaring of interesse voor het werken in open source projecten;
- Je bent in staat complexe concepten te vertalen naar simpele verwoordingen;
- Sterke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Vereiste specialistische kennis:
- Python (bij voorkeur ook C++);
- Brede kennis over machine learning technieken, zowel supervised als unsupervised;
- Ervaring met LiDAR point cloud data is een must;
- Ervaring met een (Azure) Cloud omgeving;
- Ervaring met werken in een Scrum / Agile Team.
Competenties
- Analytisch vermogen (Expert);
- Omgevingsbewustzijn (Gevorderd);
- Samenwerken (Gevorderd);
- Relatiebeheer (Gevorderd).
Goed voor Amsterdam. Goed voor jou.
Als Point Cloud Machine Learning Engineer kom je ons 36 uur per week versterken en kun je rekenen op:
- een bruto maandsalaris tussen € 3.561,- en € 5.169,- (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Het exacte salaris wordt afgestemd op de opleiding, kennis en ervaring die je meebrengt;
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je nog niet in dienst bent bij gemeente Amsterdam.
- een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van de tijdelijke werkzaamheden, indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en je nog geen vast contract hebt.
- het behouden van je huidige arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd binnen gemeente Amsterdam indien je reeds werkzaam bent bij gemeente Amsterdam en een vast contract hebt en daarbij wordt je uitgeleend middels een overeenkomst tijdelijke inzet.
- ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden. Met onze interne expertise voor algemene opleidingen, maatwerkontwikkeltrajecten en begeleiding in het werk kan je jezelf blijven uitdagen;
- een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% van jouw salaris dat je kunt gebruiken voor bijvoorbeeld extra pensioenopbouw, extra verlofdagen;
- een pensioenregeling bij ABP, het pensioenfonds voor overheid en onderwijs;
- een reiskostenvergoeding van € 0,06 per kilometer, tot 30 kilometer enkele reis woon-werkafstand;
- flexibiliteit als het gaat om je werktijden en -plek. Met de Amsterdamse Digitale Werkplek kan je inloggen waar én wanneer je wilt;
- een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering;
- een mobiele telefoon.
Kijk hier voor het overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden.
Heb je nog vragen?
Over de functie en sollicatieprocedure kun je: Guido Hobeijn benaderen, via g.hobeijn@amsterdam.nl en/of Maarten Sukel, via m.sukel@amsterdam.nl of via 14020 en vraag dan naar een van de opgegeven contactpersonen.
Solliciteren naar deze baan
- De selectieprocedure start meteen na de sluitingstermijn 3 januari 2021 en duurt gemiddeld 3 tot 6 weken;
- Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure;
- In verband met de richtlijnen van het RIVM werken onze collega’s zoveel mogelijk thuis. Als je uitgenodigd wordt voor een eerste gesprek, dan plannen we een videogesprek met je in. Wij nemen contact met je op om de instructies hiervoor met je door te nemen, ruim voordat het gesprek plaatsvindt. Eventueel volgt een tweede gesprek;
- Zien we onvoldoende raakvlakken, dan ontvang je een e-mail;
- Elke collega die ons komt versterken moet een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanleveren;
- Wil je de vacaturetekst nog eens nalezen? Sla deze dan op want na de sluitingstermijn is de tekst niet meer zichtbaar.
Ongevraagde acquisitie door bemiddelingsbureaus stellen we niet op prijs en kan leiden tot uitsluiting bij onze andere wervingsacties. Ook het ongevraagd sturen van cv’s door bureaus aan onze medewerkers zien we als acquisitie. Deze cv’s nemen we niet in behandeling.
coodo sneak preview
Be smart!
Invest in how you
#live #work #care #recreate
on your
#roof #water #forest #dune #public space #plot
Do connect if you have a roof, plot or project or are just curious what we can do for you!
Soon available in the Netherlands to boost sustainable urban and rural development.
Time for an Easter egg hunt🐣!
As part of the festive launch of our new platform🎉, we put two easter-eggs inside!! Together they form the link to a hidden page on our platform! The first to follow the instructions on this hidden page gets a special Amsterdam Smart City Package! The hints to find these easter-eggs are hidden in the message below.
Happy hunting!
— With the rise of technology, we believe that openness and #transparency in #data-use are of key importance. Of course this is just one of the #guidelines we as a #community believe to be necessary for the true smart city. Do you want to see all our values? Check out the “about” page on our platform! —
Stay up to date
Get notified about new updates, opportunities or events that match your interests.