Stay in the know on all smart updates of your favorite topics.
👇 💜 🤩 Co-Creation Opportunity 👇 💜 🤩
Calling all community engagement specialists shaping the future of our urban spaces! 📢
At Playground City🛝, we believe real impact happens when we build solutions together. The insights we’ve gained from incredible conversations at Placemaking Europe, World Summit AI, and soon at Smart City Expo World Congress are already shaping our roadmap—and now, we’re ready to bring in those who can help take it to the next level.
We’re building an ambassador community for dedicated community engagement professionals to join us in pioneering a platform created for (and with!) the people driving change in our cities.
As an ambassador, you’ll have early access to shape and use Playground City🛝 as it evolves, guiding its development with your insights. We’re also preparing exclusive perks just for you, like discounted pilot projects, early access to new features, and more exciting benefits (yes, also our amazing merch.. 😎).
If you’re a community engagement specialist, urban strategist, or resident leader ready to make an impact, comment “I’m in!” below, and we’ll follow up with details. We can't wait to meet you all!
Passionate about co-creation in urban spaces? Join Playground and make an impact! 🌍
#CommunityEngagement #UrbanInnovation #Placemaking #PlaygroundCity #CoCreation #AmbassadorProgram #SmartCities #UrbanImpact #PlaygroundCity
Open call: 54 tech-for-good challenges with funding available for over 60 pilots
CommuniCity's third Open Call is now launched! 🚀
We are pleased to launch the final CommuniCity Open Call round. There will be over 60 pilots running across Europe, focusing on digital inclusion and wellbeing for marginalized communities. 7 challenges are focused on citizens of Amsterdam.
In addition to the partner cities of Helsinki, Porto, and Amsterdam, the Replicator Cities are also presenting their unique challenges. The Replicator Cities are Aarhus, Bruges, Brussels, Cuneo, London, Manchester, Matosinhos, Milazzo, Plock, Prague, Sant Boi de Llobregat, Sarajevo, The Hague and Utrecht.
💡 Tech providers: Apply for grants of up to €12,500 to develop tech solutions and run real-life experiments in collaboration with the cities. The deadline for applications is October 31st, 5pm CET.
More information on the Open Call: https://lnkd.in/e-Z5EA5z
Let’s shape the future of our cities together! 💪
🔍 CIIIC zoekt een Communicatie & Community Lead!
Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een hart voor de creatieve sector? Samen met het Ministerie van OCW, CLICKNL en vier uitvoeringspartners stelt CIIIC de creatieve industrie en contentmakers in staat om de potentie van immersive experiences te benutten.
Als Communicatie en Community Lead ben je verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en implementeren van de communicatiestrategie van het CIIIC-programma. Daarnaast heb je een sleutelrol in het opbouwen en onderhouden van een betrokken en actieve community, waaronder IX-makers, kennisinstellingen, bedrijven die IX toepassen en andere relevante partijen.
📑 Lees de volledige vacature hier: https://lnkd.in/eBusnR6p
👋 Interesse? Stuur je motivatie en werkervaring naar info@clicknl.nl voor 16 september 23:59 uur.
🔗 Ken jij de perfecte kandidaat? Deel deze post!
🔍 CIIIC is looking for a Communications & Community Lead!
Are you an experienced communications professional with a love for the creative industry? Together with the Ministry of OCW, CLICKNL and four implementing partners, CIIIC enables the creative industry and content creators to harness the potential of immersive experiences.
As Communication and Community Lead, you are responsible for (further) developing and implementing the communication strategy of the CIIIC programme. You also have a key role in building and maintaining an engaged and active community, including IX makers, knowledge institutions, companies applying IX and other relevant parties.
📑 Read the full vacancy here: https://lnkd.in/eq_fE5WU
👋 Interested? Send your motivation and work experience to info@clicknl.nl before 16 September 23:59.
🔗 Do you know the perfect candidate? Share this post!
Vacature: Programmamaker Ruimte & Wonen bij Pakhuis de Zwijger
Senior programmamaker Ruimte & Wonen
Creëer jij graag verdiepende, toegankelijke en inspirerende programma’s die de uitdagingen van stedenbouw aansnijden? Begrijp je het belang van samenwerken met verschillende belanghebbenden om rechtvaardige oplossingen te verkennen voor complexe vraagstukken? Kan je je effectief verhouden tot zowel leefwereld (burgers, maatschappelijk middenveld, activisten, NGO’s) als systeemwereld (overheid, kennisinstellingen, bedrijven), om innovatieve programma's te ontwikkelen rondom wonen, ruimtelijke ordening en duurzaam, creatief en inclusief bouwen?
Solliciteer dan nu voor de functie van senior programmamaker Ruimte & Wonen bij Pakhuis de Zwijger.
Full-time · Pakhuis de Zwijger
Over Pakhuis de Zwijger
Pakhuis de Zwijger maakt meer dan 600 programma’s per jaar over dringende maatschappelijke vraagstukken, met rechtvaardigheid als kernwaarde. We brengen belanghebbenden samen in verschillende formats om gezamenlijk oplossingen te verkennen. Dit doen we met een team van programmamakers, producenten, communicatiemedewerkers en technici.
Wat zoeken we?
Een creatieve en daadkrachtige programmamaker met inhoudelijke kennis van stedenbouw en ruimtelijke ordening. Je hebt het vermogen om effectief te schakelen tussen verschillende belanghebbenden, van lokale gemeenschappen tot zakelijke partners, om vernieuwende programma's te ontwikkelen die het publiek bewust maken van stedelijke en ruimtelijke vraagstukken en transities verder helpen.
Als senior programmamaker draag je bij aan de strategische ontwikkeling van de programmering. Je initieert en onderhoudt partnerschappen, werkt aan opdrachten en stuurt enkele programmamakers en stagiairs aan op jouw thema. Enige ervaring met leidinggeven aan een (klein) team is dus een pré. Door kennis en presentatie heb je inhoudelijk gezag in je werkgebied.
Jouw profiel:
- Actuele kennis en een stevig netwerk op het gebied van ruimtelijke thema’s.
- Strategisch inzicht; ervaring met het onderhouden van samenwerkingsverbanden en het aantrekken van nieuwe (financiële) partners.
- Creatief, leergierig en vol met originele ideeën.
- Communicatief sterk (zowel intern als extern) en cultureel sensitief. Je hebt een sterk vermogen om je in anderen te verplaatsen.
- Beschikbaar voor 40 uur per week waarvan gemiddeld één avond per week voor het draaien van een programma.
Bij Pakhuis de Zwijger hanteren we de CAO Nederlandse podia. Deze functie is ingeschaald in schaal 7 (minimum €3.516 en maximum €4.940), de precieze inschaling is afhankelijk van ervaring en kwalificaties.
Pakhuis de Zwijger is een cultureel-maatschappelijke non-profitorganisatie. Wij streven er naar een grote diversiteit aan identiteiten en ervaringen de ruimte te geven in ons team. Daarom moedigen wij nadrukkelijk mensen van alle culturele en genderidentiteiten en opleidingsachtergronden aan om te solliciteren.
Geïnteresseerd?
Solliciteer vóór maandag 13 mei 2024 via de onderstaande link. Voor vragen kun je contact opnemen met HR-adviseur Jip Gradener via: 06-13626126.
Acquisitie naar aanleiding van deze oproep wordt niet op prijs gesteld.
OPEN CALL Placemaking Week Europe 2024
Get ready for an exciting experience at the 7th Annual Placemaking Week Europe (PWE) in Rotterdam, Netherlands, from September 24-27, 2024! 🚀
Join us as we co-create an unforgettable programme! Do you have a game-changing project, research, or workshop to share? We want to hear from you!
This year’s festival revolves around four compelling themes:
1. Creating Place & Making It Last
2. Climate Adaptation: Together Towards Change
3. Living with Water: The Flow of the City
4. Local Power & The Battle for Space
Submit your proposals by May 19, 2024, and shape the future of urban spaces with us! Don’t miss out on this opportunity to make a difference! Join us in Rotterdam and let’s build better cities, one idea at a time! ✨
You can find all the open call info and application instructions here.
More information about PWE'24 on our official website.
😀Is betrokkenheid van de gemeenschap de moeite waard? Enquête van 1 minuut😀
Hallo allemaal, Fijne Donderdag, 😀 (English below)
Wij willen graag begrijpen en leren oof participatie in de gebouwde omgeving de moeite waard is en welke uitdagingen je daarbij bent tegengekomen.
Vul deze enquête van 30 seconden (max. 1 minuut) in en kijk wat andere professionals ervaren.
Thank you,
Playground Team
www.plgrnd.city
----------------
Hello all, Happy Thursday, 😀
We would like to understand and learn if participation in the built environment is worth it and what challenges you have experienced with it.
Please complete this 30-second (max 1 minute) survey and see what other professionals experience.
Cheers,
Playground Team
Vacature: Communicatiemedewerker (10 uur per week)
Ben jij student communicatie, hbo of wo? Zoek je een geweldig leuke, flexibele bijbaan als communicatiemedewerker, met veel eigen verantwoordelijkheid in hartje Amsterdam? Solliciteer direct!
Amsterdam Economic Board is op zoek naar een enthousiaste student die per 1 februari 2024 het communicatieteam helpt met mailings, content en events. We werken op een geweldige plek in Amsterdam: het Marineterrein. Je kunt ook vanuit huis werken en je eigen tijd indelen. De 10 uur per week verdeel je, in overleg, over een aantal dagen.
Wie zijn wij?
Amsterdam Economic Board is het netwerk van bedrijven, kennisinstellingen, overheden en maatschappelijke organisaties met wie je samenwerkt aan de slimme, groene en gezonde Metropool van Morgen. Onze grote kracht is ons sterke en relevante netwerk, zoals onze Board, de Network Council, Young on Board en andere partners met wie we bouwen aan coalities. Dat doen we binnen de belangrijke, maatschappelijke thema’s waar Amsterdam Economic Board aan werkt. Samen zetten we initiatieven in gang, als antwoord op complexe uitdagingen.
Wie ben jij?
- Je bent student communicatie (hbo of wo)
- Je vindt het leuk om ervaring op te doen in een dynamisch communicatieteam
- Je bent gemotiveerd om je te verdiepen in de onderwerpen waar we aan werken
- Je bent een aanpakker die makkelijk switcht tussen taken. Je werkt planmatig, bent praktisch en dienstverlenend
- Je durft vragen te stellen en met oplossingen te komen
- Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal (een schrijfopdracht kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure)
- Ervaring is niet nodig, maar mag natuurlijk wel.
Wat ga je doen als communicatiemedewerker?
- Je publiceert actuele content op onze website (WordPress) en social media-kanalen (LinkedIn en X)
- Je geeft event-uitnodigingen en de nieuwsbrief vorm in Mailchimp en verzorgt eventregistratie in Eventbrite
- Je helpt bij diverse events en bijeenkomsten
- Je maakt presentaties in Powerpoint
Wat bieden wij?
- Een functie per 1 februari 2024 voor 10 uur per week
- Een werkweek die is aangepast aan je studierooster. Je verdeelt je werktijd flexibel over minimaal 3 dagen (binnen kantooruren)
- Een jaarcontract
- Je verdient €17,78 bruto per uur, aangevuld met vakantie- en eindejaartoeslag en diverse vergoedingen.
Interesse gewekt?
Dan horen we graag van je! Stuur uiterlijk 3 januari 2024 je cv en een korte motivatie via solliciteren@amecboard.com. Na de sluitingsdatum maken wij een selectie en hoor je of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek kort daarna. Een schrijfopdracht kan deel uitmaken van de procedure.
Neem voor meer informatie over de functie contact op met Andrea Joosse via a.joosse@amecboard.com of 06 23 06 38 38. En bekijk vooral onze website. Hopelijk spreken we elkaar snel!
Future Mobility & Urban Space: Partners for research-by-design project wanted
We are looking for parties with experience with mobility, accessibility, mobility as a service, city logistics & delivery, autonomous vehicles, willing to think together or collaborate in a research by design project on the impact of e-commerce and remote working on future urban space and street design.
We are urban experts, with strong interest in mobility-related topics and a passion for creating more inclusive and sustainable living environments. We are in the process of submitting an application to the following grant: Ways to Wellbeing.
If interested in contributing or joining our team, please contact us via the mail below, before the end of week 8.
Contact: info@newenvironments.eu
Climate Actions Systems is #hiring a remote Executive Director AND a remote Climate Project Manager!
Climate Action Systems is a non-profit organization uniting efforts to resolve the climate crisis by creating a powerful network of impact. Our Planet app is a platform that connects its users with people, ideas and resources to help them make progress toward their climate goals. Our mission is to reverse climate change in a single generation through the connective and catalyzing power of Planet. Our focus is on community activation—creating effective collaboration among disparate groups and individuals pursuing a climate goal that none can reach alone.
Learn more about each position below.
Executive Director description: https://lnkd.in/gCimme83
Climate Project Manager description: https://lnkd.in/gxAJYgkK
We look forward to your application 😄
Gezocht: Online Marketing Communicatie expert a.i.
Help jij bedrijven, onderwijs en overheden om in contact te komen met samenwerkingspartners voor talentontwikkeling in de regio Amsterdam? Heb je succeservaringen met het online activeren van proposities voor talentontwikkeling bij de juiste doelgroepen?
Wie zijn wij?
De mismatch op de arbeidsmarkt, door een kwalitatief en kwantitatief tekort aan de juiste talenten, is een groeiend probleem in de Metropool Amsterdam. Ons initatief TOMAS zorgt voor een structurele oplossing met een matching platform voor talentontwikkeling voor bedrijfsleven, onderwijs en overheden om samenwerkingspartners voor talentontwikkeling te vinden.
Bekijk het matching platform vraaghettomas.nl.
TOMAS geeft eenvoudig overzicht en toegang tot alle talentinitiatieven in de Metropool Amsterdam. Van Haarlem tot Hilversum en van Uitgeest tot Uithoorn. TOMAS staat voor Talent Ontwikkeling, Match & Select. Daarmee koppelen we vraag en aanbod van alle mogelijkheden voor omscholing, bijscholing en talentontwikkeling.
Hierdoor komen de juiste mensen met de juiste skills op de juiste plek. TOMAS is een samenwerking tussen gemeente Amsterdam, Hogeschool van Amsterdam | Digital Society School, Metropoolregio Amsterdam, StartupAmsterdam en Amsterdam Economic Board.
Online Marketing Communicatie expert: de functie
Het initiatief TOMAS is op zoek naar een tijdelijke communicatie expert (zzp’er) met sterke online marketing ervaring. Wij starten graag per direct voor 8-12 uur per week voor een periode van 5 maanden (augustus-december 2022).
Heb jij ervaring met online marketing & communicatie in arbeidsmarkt en onderwijs? Vind jij het een uitdaging om met behulp van campagnes en scherpe content partijen te mobiliseren en ze in contact te brengen met samenwerkingspartners voor talentontwikkeling? Heb je strategisch inzicht, ben je zeer bedreven met social media, SEO, een doener en neem je ook graag het voortouw? Bel ons.
Als Online Marketing Communicatie expert vervul je een belangrijke rol in het aantrekken van relevante doelgroepen, zoals werkgevers in de regio, om ze in contact te brengen met initiatieven voor talentontwikkeling en het promoten van TOMAS, een unieke B2B-tool voor bedrijven, kennisinstellingen en overheden. De focus is op initiatieven voor omscholing en bijscholing van tech en ICT-talent. Met de tool vinden bedrijven hun weg in het aanbod voor talentontwikkeling, zoals opleidingen voor tech-banen of omscholing naar ICT.
Samen met de kwartiermaker en de community manager van TOMAS en communicatie professionals van samenwerkingspartners werk je aan de marketing en communicatie. Jij pakt daarin de lead en maakt helder wie wat doet en wanneer.
Wie ben jij?
- Je bent een ervaren online marketing communicatie expert, je hebt een visie en kunt inhoud scherp en snel vertalen naar aansprekende communicatie voor diverse doelgroepen;
- Je bent behendig in het verzamelen en creëren van uitdagende en inspirerende content op maat per doelgroep (video, tekst, beeld);
- Je hebt ervaring in het doorvertalen van proposities en kpi’s naar een social strategie en campagnes/boodschappen;
- Je hebt veel ervaring met o.a. Google Analytics & Ads, SEO, SEA, Mailchimp, LinkedIn en WordPress;
- Je hebt bij voorkeur ervaring met design programma’s;
- Je hebt ruime aantoonbare ervaring (minimaal 5 jaar) als online marketing communicatieadviseur:
- Je beweegt je gemakkelijk in een complex speelveld;
- Je hebt affiniteit met de grote maatschappelijk uitdagingen van deze tijd;
- Je bent resultaatgericht, een zelfstarter, hands-on, flexibel, creatief, een team player en je hebt lef;
- Je neemt van nature graag de leiding;
- Je hebt wo/hbo werk en denkniveau, bijvoorbeeld op het gebied van communicatiewetenschap;
- Je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in de Nederlandse en Engelse taal.
Wat ga je doen?
- Je communiceert over het doel en toegevoegde waarde van TOMAS naar relevante doelgroepen via de juiste kanalen;
- Je trekt relevante doelgroepen naar het platform en events;
- Je ontwikkelt nieuwswaardige en relevante content en je haalt aansprekende content op in het netwerk;
- Je ontwikkelt content voor socials, filmpjes, presentaties, nieuwsbrieven en uitnodigingen voor events en draagt actief bij aan de uitrol en het succes van de tool. De ontwikkeling hiervoor kan deels worden uitbesteed bij een vormgever/redacteur en doe je in samenwerking met communicatie professionals werkzaam bij de samenwerkingspartners.
Wat wij bieden
Wij bieden je een aanstelling voor de duur van 5 maanden (augustus – december) voor 1 tot 1,5 dag (ofwel 8-12 uur) per week. Standplaats is Marineterrein Amsterdam (kantoor Amsterdam Economic Board) / Thuiswerken. Uurtarief maximaal 80 euro per uur.
Ben je enthousiast?
Neem contact op met Andrea Joosse via a.joosse@amecboard.com en 06 23 06 38 38.
Wij stellen acquisitie n.a.v. deze vacature niet op prijs.
Wie is Amsterdam Economic Board?
Amsterdam Economic Board is hét netwerk van organisaties met wie je samenwerkt aan innovatie voor de slimme, groene en gezonde Metropool van Morgen. We werken samen met honderden organisaties uit de Metropool Amsterdam. Partijen die bepalend zijn op weg naar een nieuwe economie. Van bedrijven, tot kennis- en onderwijsinstellingen, gemeenten en provincies en maatschappelijke organisaties. Van klein tot groot. De focus is op thema’s die belangrijk zijn voor inwoners van de Metropool: duurzame en gezonde leefomgeving, waardevol werk voor iedereen en verantwoorde inzet van data en technologie. TOMAS is een van de initiatieven waar wij met onze partners aan werken.
Stichting A Lab zoekt een Community Collega
A Lab is een gemeenschap van 300 creatieven, technologen en sociale ondernemers aan het IJ. Voor en met hen organiseren wij evenementen, verhuren ruimte en brengen we partners uit cultuur, wetenschap, overheid en maatschappij samen.
Wij zijn een Broedplaats zonder winstoogmerk en zoeken een gepassioneerde en ervaren community collega die ons team van vier komt versterken.
Zin in? Klik dan op de link hieronder.
Middle East Meta Smart Cities Dubai
Mateusz Jarosiewicz And His Smart City Projects For A Smart Future - UAE TIMES, A Gulf Newspaper, Dubai News, Gulf News, Abu Dhabi News, UAE News
https://uaetimes.ae/mateusz-jarosiewicz-and-his-smart-city-projects-for-a-smart-future/
Join the Festival of the New European Bauhaus, June 9-12
Are you working on a project, art piece, cultural or social initiative that presents an inspirational vision for an inclusive, beautiful, and sustainable future? If so, the Festival of the New European Bauhaus is looking for you!
The Festival brings together people from all walks of life to debate and shape our future. A future that is sustainable, inclusive and beautiful. It is a great opportunity to network, exchange and celebrate – from science to art, from design to politics, from architecture to technology. It will feature debates, great speakers, artistic performances, exhibitions and networking opportunities.
How to be part of it
The Festival offers many opportunities for individuals and groups to get involved. Whether you want to present a project or initiative at the Fair, showcase artistic or cultural performances, or organise a side event in your own country, region or town. It is also possible to propose your venue to host an event within the festival, such as a project exhibit or an artistic performance.
Find out more and submit your application by March 21: https://new-european-bauhaus-festival.eu/
Compete in the #WaterChallenge / deadline April 10
UPDATE: MARCH 17
There is still time to participate in the #Waterchallenge. The current timeline is:
• March 30, 11:00-12:00 (UTC+1): Q&A session 2
• April 10: deadline contributions
• April 19, 14:00-17:00 (UTC+1): The three best scoring contributions will present for the jury
_________
What if you could predict your house being flooded, so you can take measures to prevent this?
Does this seem far-fetched? It is not.
Most of the data to be able to do this is readily available, however most people are not aware and the data is sometimes difficult to understand. Take on the SCOREwater* #WaterChallenge and make this and other important water data accessible for everyone.
Participation in the #WaterChallenge is open to all: students, researchers, professionals, citizens etc. You can join this challenge as an individual or as a team of maximum 4.
Read more on the challenge website: https://www.scorewater.eu/waterchallenge
__
* This challenge is connected to the EU-funded (Horizon 2020) research and innovation project SCOREwater. It focusses on enhancing the resilience of cities against climate change and urbanisation by enabling a water smart society. The project develops smart (sensor based) solutions in three different cities, Amersfoort (Netherlands), Barcelona (Spain) and Göteborg (Sweden). The overarching vision is to link the physical and digital world for city water management solutions.
Solving Urban Challenges Together campaign
As cities worldwide attract more and more people, public space is coming increasingly under pressure. Climate change and rapid urbanisation are intensifying the problems faced by people living in urban areas. As governments around the world look to build back better, we want to help them by sharing great ideas online.
Watch our short campaign video.
Why: creating greater impact
As a small country, the Netherlands is committed to achieving the world’s sustainable development and climate goals by sharing ideas and working together to overcome challenges. By sharing our knowledge and expertise with our international partners, and learning from others, the Netherlands can create greater impact. That's why we have devised a series of symbolic actions. This symbolic action 'Connected Cities' seeks to help urban areas develop resilience by sharing solutions online.
What: sharing urban ideas and best practices
We are calling on urban innovators, inventors, creatives, makers, startups, scale ups, do-gooders and anyone else with a great idea to share it via the Closer Cities platform. Closer Cities is a non-profit initiative supported by the Easmus Initiative Vital Cities Citizens, the Institute for Housing and Development Studies and Institute for Housing and Urban Development Studies and Leiden - Delft Erasmus Centre for BOLD Cities.
How: What you can do?
Each and every day, the most amazing and impactful developments are made in cities around the globe. But all too often they go unnoticed. This is a real pity, since many of these projects are worth sharing. We need to make great projects that the world should know about more visible. The idea or project needs to meet the following criteria:
- Is this idea shareable and repeatable?
- Does it address the SDGs, climate change, wellbeing, diversity, youth, housing or education?
- Or does it just make the city a better place?
Projects at any stage of development will be accepted. Remember no Dutch involvement is required. It’s all about cities helping other cities to improve. At the same time, you become part of a bigger movement helping the transition towards creating liveable cities. Closer Cities will conduct scientific research into which factors drive successful sharing. By sharing ideas online, we can help solve global challenges together. If you know about ideas that help achieve the sustainable development goals, address climate change or just make the world a better place, then we want to hear about it on the Closer Cities website.
How can you submit a project
Simply follow the steps and fill in the form (takes approximately 30 minutes).
Step 1. Go to the Closer Cities website
Step 2. Click on Share a project
Step 3. Fill in the questionnaire (project form) and share!
Make sure you submit the ideas by the end of January! The best five ideas will be selected for a prize awarded during an online webinar on 14 February 2022.
Online webinar
Want to find out more about urban solutions? Join our interactive online event on Monday 14 February 14.30 - 16.00 CET on Solving Urban Challenges Together. During the event, you will hear from city innovators, urban experts, scientists, and urban innovators pitching their ideas. Register here.
→ For more information, visit:Join us to solve urban challenges together
→ Or read Closer Cities'FAQs
Let's #solveurbanchallenges together
If projects from your network join the campaign, let us know which ones they are! Or if you have any questions or suggestions? Contact the NL Branding team.
New European Bauhaus: applications open for the 2022 Prizes
Applications for the 2022 New European Bauhaus prizes are open. Following the success of the first prizes that received more than 2,000 applications last year, the 2022 edition will celebrate new inspiring examples of the transformations the initiative wants to bring about in our daily lives, living spaces and experiences. As in the first edition, the New European Bauhaus prizes 2022 will award young talents' ideas as well as existing projects for sustainability, inclusiveness and aesthetics bringing the European Green deal to people and local communities.
Prizes will be awarded to projects and ideas that contribute to beautiful, sustainable and inclusive places, in four categories:
- Reconnecting with nature;
- Regaining a sense of belonging;
- Prioritising the places and people that need it most;
- Fostering long-term, lifecycle and integrated thinking in the industrial ecosystem.
Applications are open until 28 February 2022 at 19:00 CET.
For more information and to submit your application visit: https://prizes.new-european-bauhaus.eu/
Ruimte zoekt bevlogen, startende circulair ondernemer
Goed nieuws: er komt per 1 februari een bedrijfsruimte vrij in het Upcyclecentrum.
Voor het Upcylcecentrum in Almere zoeken we een startende ondernemer met een geweldig plan voor een onderneming dat bijdraagt aan onze lokale circulaire economie.
De afgelopen jaren is Almere uitgegroeid tot één van de koplopers van de circulaire economie in Nederland, en het Upcyclecentrum is daar een belangrijk onderdeel van. Bedrijven en overheden vanuit de hele wereld komen naar Almere om te zien hoe wij de circulaire economie vormgeven.
Het Upcyclecentrum bestaat uit drie onderdelen: recyclingperron, ondernemers en belevingscentrum. Op het recyclingperron zamelen we grondstoffen droog in. De gevestigde ondernemers in het Upcyclecentrum mogen deze gebruiken. De ondernemers laten in hun bedrijfsruimte zien wat zij doen met deze grondstoffen. Afgelopen 3 jaar hebben verschillende ondernemers zoals “Ruik”, ‘’SEEFD’’, “Unravelau” en “Ruig & Geroest” al geprofiteerd van deze kans. En er is weer plaats voor een nieuwe startup om eenzelfde ontwikkeling door te kunnen maken.
Wil jij een vliegende start maken met jouw onderneming? Of ken je zo’n ondernemer?
Stuur dan uiterlijk 30 december jouw businessplan naar ons toe via het inschrijfformulier op onze website: almere.nl/upcyclestartups.
Fellowship responsible IT for artistic researcher or artist
The Responsible IT research group at the Amsterdam University of Applied Sciences is offering a fellowship to an artistic researcher or an artist, aiming to create fresh future-oriented perspectives on digitization and public values.
For your call for proposal see the following link.
TEDxAmsterdam is looking for sustainable entrepreneurs
Are you a sustainable entrepreneur and would you like to take that next step? TEDxAmsterdam is looking for initiators of disruptive innovations and concrete ideas that fit our planet's future needs; social and/or environmentally. We offer 1-on-1 mentorship, business & storytelling workshops, pitch coaching and presentation design. And the chance to present on a TEDx stage.
Who are our pioneers?
The Impact Program is suitable for people from all walks of life with an ambitious and entrepreneurial nature. It specifically caters to those in need of guidance to jumpstart benevolent solutions within the Amsterdam region. We are not talking about idealistic dreams and utopian fairy tales but rather initiators of disruptive innovations and concrete ideas. We like to call these great minds “Pioneers”.
The criteria
- All pioneers(s) or team members must be at least 18 years old
- The pioneer needs to have a concrete, actionable business idea or product
- A genuine excitement to have a positive impact within Amsterdam and beyond
- Each pioneer must demonstrate unwavering commitment to work on their business idea
- Each pioneer must make a commitment to spend around 2 to 3 hours a week at the program; e-learning, online and offline coaching, home work
- Available in Oct/Nov/Feb for a monthly offsite event
- The Pioneer is comfortable enough to speak at a TEDx event in English
For the idea to be suitable, you will want to keep in mind about whether you:
- Found a problem worth solving
- Have a viable business model (problem/solution fit) for the product/service
- Have conducted market and competitor research
- Are fully committed to continue with the startup development
- Have a proof of concept or Minimum Viable Product in place or working on it
- Have already some traction
Sign up for the TEDxAmsterdam Impact Program and let us help you bring your idea(s) to life. Apply before October 3rd.
Students for a Circular Economy
Let's tackle the most urgent challenges, together. On the 12th of August, we will bring together students from over the world from different domains to exchange knowledge, form teams and tackle circular economy challenges. This can be the opportunity for young individuals who want to use their skills for good to connect with leading companies and make a direct impact.
Looking for solutions.
Can you help Unilever create an operational model for the reuse of packaging? Do you have what it takes to help P&G reduce the environmental contribution of local product
customization? Can you help find Intel industrial symbiosis solutions for specific waste streams? These are just three of the 24 challenges that are part of the Circular Innovation Competition that are looking for a solution.
Explore all challenges at: circularsolutions.co.il
The Circular Innovation Competition.
The competition is open to anyone of any nationality above the age of eighteen - scientists, entrepreneurs, students, intrapreneurs, and other people with ideas. In short, we invite all types of innovators to submit a solution to the circularity challenges of the participating companies. Ten finalists will be selected by our jury, amongst them the President of Philips Israel and the Managing Director of Closed Loop Partners together with the challenge providers. Three winners will be declared, who will win up to 2.500 EUR together with the chance to participate in Afeka’s accelerator program for team members of the first two selected members.
Stay up to date
Get notified about new updates, opportunities or events that match your interests.